Auteur |
Bericht |
Xzelicon
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 7:27 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Aangezien de ketting aan de binnenkant zit bij een viertakt, is het makkelijker om er daar meteen 1 reserve te hangen als de achteras er toch uit is. Mocht de ketting dan knappen, maak je de anders los, leg je om het tandwiel etc heen en je kan weer rijden
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 10:01 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
scheelt een hoop werk inderdaad. anders moet je eerst de achteras demonteren voordat je er een nieuwe ketting om kan leggen.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 7:10 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Of je breekt de ketting met een kettingbreker, legt hem om de as en klinkt hem daarna weer? Werkt ook uitstekend en scheelt je een hoop werk t.o.v. het demonteren van de achteras..
|
|
Omhoog |
|
|
Kalifornication
|
Geplaatst: ma aug 29, 2011 6:43 pm |
|
Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm Berichten: 38
|
ik heb gewoon een rolletje van 5 meter liggen, ff een ketting op maat maken, kettinglinkje ertussen en gaan, zo hou je altijd een "verse" ketting
ik ga echt niet wachten tot hij knapt, op zulke kleine delen ga ik niet besparen...
_________________ PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA
ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: ma aug 29, 2011 6:51 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Citaat: Aangezien de ketting aan de binnenkant zit bij een viertakt Pas op met die stelling want dat gaat niet voor alle viertakten op.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma aug 29, 2011 7:52 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Citaat: Aangezien de ketting aan de binnenkant zit bij een viertakt
Pas op met die stelling want dat gaat niet voor alle viertakten op.
Welke 4takt heeft hem aan de buitenkant zitten dan? Zo leer ik ook weer iets.....
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: ma aug 29, 2011 9:48 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma aug 29, 2011 9:58 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Ah,weer iets geleerd
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: ma aug 29, 2011 10:04 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
|
Omhoog |
|
|
Firestone
|
Geplaatst: ma feb 01, 2016 7:33 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 11, 2015 4:11 pm Berichten: 55
|
Tuning GX200, Vervroeger demonteren. Standaard carburateur voorzien van GX 140 sproeierbuis onderdeelnummer 16166-ZE1-005 en 75 sproeier Ander luchtfilter In- uitlaat poorten optimaliseren Zwaardere klepveren 8"vervroegingsspie Uiteraard ander uitlaat.
Daar moet het motortje wel wat vrolijker van gaan worden.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di feb 02, 2016 9:21 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Tuning GX200, Vervroeger demonteren. Als die er al op zat wil je hem er zeker niet af hebben. Ik denk dat je wat anders bedoeld. (decompressie mechaniek vermoedelijk ) PS. Dit is al een heel oud topic.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Firestone
|
Geplaatst: di feb 02, 2016 7:30 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 11, 2015 4:11 pm Berichten: 55
|
Ha ha ja, Ben in de war met wat anders. Bedoel de toerenbegrenzer.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: do nov 24, 2016 12:34 am |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
Ik heb sind vandaag een honda gx200 motorblokje op de kop getikt. deze komt van een aggregaat en ga ik klaar maken voor de kartsport. Volgende ben ik van plan: Kop vlakken voor meer compressie in en uitlaat kanalen poorten voor een betere flow fan bladen verkleinen en afknippen voor minder weerstand (+/- 0.5pk winst) 22lbs klepveren om zwevende kleppen te voorkomen en meer toeren mogelijk te maken 1.3 rockers voor 30% meer camlift. carb jet opboren governor verwijderen oliedruk sensor verwijderen 8 graden timing key .10mm koppakking voor een betere compressie krukas afdraaien omdat deze taps loopt. Het is de bedoeling om het motortje low budget op te bouwen maar toch wat pk'tjes er uit te halen.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|