Auteur |
Bericht |
flor
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 1:07 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm Berichten: 144
|
hmm lijkt mij niet zo'n goede koop. De kart is al oud, banden zijn versleten, zieter niet meer uit
|
|
Omhoog |
|
|
Marthijs en Harald
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 2:32 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 06, 2010 8:19 am Berichten: 23
|
Xzelicon maar is het echt moeilijk om het in elkaar te zetten, en hoelang bij je dan ong. bezig.
_________________ Gang is alles remmen is angst
Laatst bijgewerkt door Marthijs en Harald op zo jun 06, 2010 6:44 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
westes
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 2:59 pm |
|
Geregistreerd: di mei 05, 2009 11:59 pm Berichten: 129
|
Een prokart zou in dit geval een betere keuze zijn. 2x 160cc motor, dat is een aardig stuk sneller! Het is boven jullie budget, maar ik heb er hier 1 staan die ik te koop ga zetten (nog niet op mp gezet) voor € 800,-. Is een nette kart, compleet nagekeken met goede motoren!
_________________ Hard gaan op het rechte stuk is niet moeilijk.
Samen met mijn zoontje rijden wij: Kombikart Cadet 160CC Bowman Prokart 2x160CC Rotax Max RM-1 DD-2
Favorieten banen: Driebergen en Berghem
|
|
Omhoog |
|
|
Marthijs en Harald
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 3:02 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 06, 2010 8:19 am Berichten: 23
|
Die kart waarvan Xzelicon een link van gaf, zijn die onderdelen ook van goede kwaliteit? En ik zal het er over hebben met me kameraad, en waar woon je trouwens. Heb je er ook een foto van? En hoe hard gaat die? Alvast bedankt
_________________ Gang is alles remmen is angst
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 10:00 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De kart uit de eerste advertentie is gewoon een oude huurkart. Voor op een afgesloten terrein is dat op zich wel leuk, topsnelheid zal 60-70 zijn denk ik, vergeleken met andere karts niet snel, maar op dergelijke terreinen kom je meestal geen andere karts tegen Voor op het circuit is dit niets.
|
|
Omhoog |
|
|
Xzelicon
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 6:38 am |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Goh, hoelang ben je ermee bezig.. Ligt aan de problemen, maar stel dat het blok al in elkaar zit en je alleen het chassis op moet bouwen, dat moet iemand met wat ervaring wel lukken in 3-4 uurtjes inclusief ontluchten van de remmen etc etc. Trek er een weekend of 2 voor uit, en sleutel lekker? Ken je de kart ook meteen van binnen en van buiten...
|
|
Omhoog |
|
|
Jurgen#21
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 2:59 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
|
Omhoog |
|
|
Marthijs en Harald
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 3:37 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 06, 2010 8:19 am Berichten: 23
|
En deze dan is zonder aanhanger 600 euro. http://sport.marktplaats.nl/karting/345 ... t-500.htmlIk vind die er goed uitzien en binnen een straal van ong. 50km van ons dorp vandaan. Terwijl die kart in losse onderdelen ver weg is.
_________________ Gang is alles remmen is angst
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 4:32 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Matthijs en Harald. Ik heb de indruk dat jullie in het wilde weg wat advertenties met een interessant prijsje bij elkaar scharrelen en anderen laten beoordelen of het wat is.
Echter zijn het JULLIE die met de kart moeten rijden, dus moeten JULLIE ook de doelstellingen opstellen.
Je giet hier meteen al enerzijds een Honda 6.5 pk 4takt blok tegenover een 2takt schakelblok van om en bij de 45 pk.
Willen jullie snel rijden op circuit, of willen jullie wat ronddollen op een parkeerterrein? Je geeft wel aan dicht bij industrieterrein te wonen het jullie daar wel zouden kunnen / willen rijden, maar ben je er ook van overtuigd dat dit je zal blijven boeien?
Maak eerst een keuze tussen tweetakt en viertakt.
Viertakt: meestal trage motoren, snellere viertakts zijn hoog in aanschaf (+2500 euro), weinig sleutelen, lange revisieinterval, dure revisies Tweetakt: Meestal snelle motoren (30pk voor automaat, 42+pk voor schakelkart), lagere aanschafprijs, meer sleutelen en afstellen, revisie intervallen korter, goedkopere revisies
Eens je keuze tweetakt-viertakt gemaakt hebt, kan je gaan kijken op welke circuits je wil gaan rijden (parkeerterreinen zijn niet zo fijn voor het chassis),
Bepaal vervolgens hoeveel keer je wil gaan rijden per jaar, hoe alles zal verlopen als er wat kapot gaat (kosten delen, met 20 euro per week in een "kartpot" te stoppen, kom je helaas niet rond), ...
En stel op basis van voorgaande bepalingen een nieuw budgetplan op +500 euro aan onvoorziene kosten (as die eens breekt, vastlopertje, stoeltje dat scheurt, ...)
Zeker als je van plan bent om et twee te rijden en er financieel alleen voor staat (of met twee dan, maar bedoel zonder steunende derde partij als ouders), is het héél belangrijk dat je weet waaraan je begint en dat je afspraken maakt. Er kruipt veel geld in het karten en dan zou het zonde zijn moest jullie vriendschap bijvoorbeeld op de klippen lopen door een onderling financieel probleem of iets dergelijks.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Marthijs en Harald
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 4:45 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 06, 2010 8:19 am Berichten: 23
|
Omdat we weinig weten of de kwaliteit goed of slecht is We gaan eerst een poos op een vrij groot bedrijfsterrein rijden. De weg oversteken en we zijn er. We gaan NIET aan wedstrijden meedoen, gereedschap hebben we genoeg. En als het weer mee zit gaan we ongeveer elke zaterdagmiddag op dat bedrijven terrein rijden. Misschien later nog op een asfalt weg die heel achteraf ligt waar hooguit 5 autos per dag langsgaan, als het maar geen politie is We laten de kart op een redelijk stofvrije plek staan en dan nog een zeil er over. De motor willen we eigelijk weinig onderhoud aan hebben, maar wel een die aardig snel gaat. Ik werk nu elke week en verdien 150 euro mee als vakantie werker, Marthijs die mag pas na de bouwvak bij dat bedrijf vakantiewerk doen. Als onze opleiding (metaalbewerker) begint werken we 4 dagen en zullen we wel wat meer verdienen. Werken we dan in vaste dienst van die bedrijven.
_________________ Gang is alles remmen is angst
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 5:10 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Vat het niet verkeerd op, je moet inderdaad ergens beginnen en het is heel goed dat jullie eerst advies komen vragen op het forum. Dat heb ik ook met men vorige post proberen geven.
Hoe jij de situatie beschrijft is een pro kart wel wat voor jullie. dus zo'n kart zoals je in je laatste advertentie linkte. Niet hyper veel onderhoud(skosten) aan, gaat redelijk vooruit enzovoort.
Al zo ik toch wel eens een kijkje gaan nemen op een circuit. Je hoeft geen wedstrijden te rijden om op circuit te mogen rijden, hé:) Ook al kost de baanhuur voor een dagje rijden tussen de 25 en de 40 euro: circuit is veel fijner, heb je ineens wat tegenstand. Als er wat mis is, zal er altijd wel iemand zijn die een handje toesteekt. Het is beter voor je chassis, ...
Misschien kan je nog beter een kijkje gaan nemen op een circuit VOOR je ook maar een aankoop overweegt. Bij voorkeur zelfs meerdere circuits gaan bekijken, hoe er gereden word, hoe de sfeer er is, praatje maken met de mensen in het paddock, ...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Marthijs en Harald
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 5:13 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 06, 2010 8:19 am Berichten: 23
|
Ik las ergens dat je ook een soort licentie nodig hebt, en als je die nodig hebt waar kun je die halen en hoeveel kost het. Ik wil wel een foto nemen van hoe het asfalt er uit ziet. Bestaat er een lijst me alle kartbanen van nederland.
_________________ Gang is alles remmen is angst
Laatst bijgewerkt door Marthijs en Harald op ma jun 07, 2010 5:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Vincent
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 5:19 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Licentie is alleen benodigd als je mee wilt doen aan wedstrijden.
_________________ Jungleboy no more
|
|
Omhoog |
|
|
Subarumouse
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 5:34 pm |
|
|
www.karting-zone.deLicensie alleen voor wedstrijden nodig. Op elke kartbaan mag je binnen de gestelde uren rijden met enigszins normale karts. Het enige is dat je op sommige alleen met 4 takt mag en op Strijen alleen met 2 takt. Een welgemeende tip: Ga een paar keer op verschilloende banen kijken waar priverijders rijden. Dan hoor je lopende de dag alle info waaruit jullie je eigen doel kunnen distileren. Benno
|
|
Omhoog |
|
|
Marthijs en Harald
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 5:38 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 06, 2010 8:19 am Berichten: 23
|
|
Omhoog |
|
|