Auteur |
Bericht |
954rr
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 9:01 am |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Citaat: Hi hi, misschien lezen de baaneigenaren wel stiekum mee hoor, ze hebben de site in ieder geval gelijk getrokken met het bericht op de baan.... 14 juli is nu ook 14 juni op de site! Zeker weten!!
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Subarumouse
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 11:44 am |
|
|
Hallo,
Voor de kids kun je ook aardig op Oldenzaal / Hulsbeek terecht. Hier is de rijtijd 10 tot 14, maar zonder huurkarts, dus netto rijtijd. 390, TKM, Briggs etc zijn geen probleem met een normale uitlaat en filter. De VT's komen aardig op het randje, dus vooraf even bellen met Peter. Emsburen op zondag (4 takt) gaat ook nog wel, maar toch wat meer oppassen en met huurkarttijden ertussen. Hier rijden veel RK1, WF en 390 meer of minder opgevoerd. De VT rijders zijn vaker de wat oudere en "volwassener" rijdende figuren.
En overal heb je wat. Op Oldenzaal kun je ook figuren tegenkomen die op buigen of barsten prober in te halen....
Ik ben zelf 1 keer op driebergen geweest. Inderdaad op 1 dag de banden weg en helaas vanaf 12.00 tot 14.30 niet kunnen rijden door continu een paar huurkarts op de baan, ben toen maar naar huis gegaan tot nooit wederzien.... Lelystad ken ik niet.
Benno
|
|
Omhoog |
|
|
westes
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 3:27 pm |
|
Geregistreerd: di mei 05, 2009 11:59 pm Berichten: 129
|
Net maar even de telefoon gepakt... Om speculaties te voorkomen: De kartbaan is bezig met de gemeente voor de vergunning, deze was afgelopen. Op dit moment is de vergunning nog niet rond, maar er wordt hard aan gewerkt. Bij de gemeente moet dit natuurlijk door wat lagen en commissies heen, dus vergt wel enige tijd. De kartbaan hoopt (en gaat ervanuit) dat het niet mogen rijden met eigen karts maar tijdelijk is. Gelukkig maar .
_________________ Hard gaan op het rechte stuk is niet moeilijk.
Samen met mijn zoontje rijden wij: Kombikart Cadet 160CC Bowman Prokart 2x160CC Rotax Max RM-1 DD-2
Favorieten banen: Driebergen en Berghem
|
|
Omhoog |
|
|
rocket ron
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 7:24 pm |
|
Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm Berichten: 242 Woonplaats: maartensdijk
|
Citaat: Net maar even de telefoon gepakt... Om speculaties te voorkomen: De kartbaan is bezig met de gemeente voor de vergunning, deze was afgelopen. Op dit moment is de vergunning nog niet rond, maar er wordt hard aan gewerkt. Bij de gemeente moet dit natuurlijk door wat lagen en commissies heen, dus vergt wel enige tijd. De kartbaan hoopt (en gaat ervanuit) dat het niet mogen rijden met eigen karts maar tijdelijk is.
Gelukkig maar . kijk dat is een duidelijk verhaal
_________________ vrk swiss-auto '09
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 7:33 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Vreemd hoor dat de vergunning afgelopen is, er was immers een nieuwe vergunning afgegeven waarin het aantal db's omlaag gebracht was en dat daardoor een aantal typen karts uitgesloten werden voor deelname, vanwege het geluid
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
EdwinKlemann
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 7:37 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 18, 2008 11:50 pm Berichten: 6 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
In het kort uitgelegd hoe het werkt met geluid. Je krijgt een vergunning om over een bepaalde periode een bepaalde hoeveelheid dB te produceren. Dit betekend dat je met "stille" karts langer of met meer karts kan rijden. Als er 1 kart rijdt die "te veel geluid" maakt gaat dat ten koste van de tijd en/of het aantal karts. Als er 1 herrie kart rijdt kan het volgens de regels voorkomen dat ze voor 12:00 de baan kunt sluiten. Groepen die komen huren mogen dan ook niet meer rijden. Een huurder betaald op Driebergen €14,-- voor 10 minuten begrensd karten. Een eigen rijder €35,-- per dag. Reken maar uit.
@945r als er officiële geluidsmeting apparatuur langs de baan wordt opgesteld is het sluiten voor die dag geen discussie meer. Dat heeft misschien voordelen maar zeker ook nadelen. Wanneer de geluidsnorm te vaak wordt overschreden kan de vergunning worden ingetrokken en is het definitief einde oefening. Dus lijkt mij de huidige manier beter. Zoals het tot nu gegaan is wordt er een schatting gemaakt gebaseerd op ervaring. Het gaat erom dat "de buurt" zo min mogelijk hoort. Als de wind vanaf de verkeerde kant komt draagt het geluid verder en moeten ze strenger zijn. 1 klacht van de verkeerde persoon aan de verkeerde persoon en je hebt de poppen aan het dansen.
|
|
Omhoog |
|
|
rocket ron
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 8:44 pm |
|
Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm Berichten: 242 Woonplaats: maartensdijk
|
als je meet apparatuur neer zet en er is een max aan DB geluid wat er mag zijn. kan je veel sneller karts weigeren die teveel geluid maken. en mocht er geklaagt worden dan kan je aantonen dat je binnen de regels zit van de vergunning. nu is het gokken of je niet teveel geluid maakt. en de ene keer klinkt het anders dan de andere keer,dat onderscheid word niet gemaakt door meetapparatuur.
_________________ vrk swiss-auto '09
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 8:54 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@Edwin Dus als ik het goed begrijp moet er een optelling komen van het totaal geproduceerde aantal db's? M.a.w. kan er 1 keer per jaar een raket worden afgevuurd en de rest van het jaar op de fiets op het circuit? Is het niet zo dat als er een continumeting zou plaatsvinden de rotte appels (lees de teveelherriekarts) er per direct en voor eens en altijd kunnen worden uitgepikt? Net zoals andere banen dat doen? Is het dan ook niet zo dat de eigen rijders die het WEL voor elkaar hebben gewoon tegen betaling hun hobby kunnen blijven uitoefennen? Is het dan ook niet zo dat door die betaling het commercieel ook aantrekkelijker is om een bedrijf te runnen. Volgens mij kan op die manier het bedrijf gewoon blijven bestaan en draaiend gehouden worden binnen de gestelde eisen van de vergunning? Hetgeen ik nu begrijp is dat dit een tijdelijke aktie is, met andere woorden als straks iedereen gerustgesteld is en een vergunning is afgegeven dan kunnen de eigen rijders weer terugkomen? Gaat dan die ene persoon ineens niet meer klagen? Sorry maar ik begrijp er blijkbaar niets van
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
EdwinKlemann
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 9:06 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 18, 2008 11:50 pm Berichten: 6 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Dat klopt wel maar meet apparatuur vangt ook ander omgevingsgeluid op, de snelweg en ook als er feestjes gegeven worden bij de omliggende sport verenigingen (dit komt vaak 's avonds voor) Dit telt op!!! De snelweg wordt door de klagende buren nauwelijks gehoord maar is op de baan wel meetbaar. Letop het gaat op Driebergen uiteindelijk om een cummulatief aantal dB per periode. En zo'n officiële meter is niet uit te schakelen. Kijk bij circuits als Zandvoort of Assen daar is de meetapparatuur vaak gekoppeld aan het gemeentehuis. Wanneer daar de koek op is moeten ze echt stoppen. Maar dat soort circuits hebben niet te maken met gekombineerde huurklanten en eigen rijders. Daar (Zandvoort) is het of/of. Ik heb gehoord dat op Assen die meetwaarden op het stadskantoor worden geregistreerd. Een overtreding staat daar gelijk aan een boete.
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 9:18 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
In de huidige meettechnieken is het heel goed mogelijk om maar in een bepaald spectrum te meten. Met andere woorden alleen meten dat wat van belang is, alleen de frequentie van 4-takt motoren dus en alleen op openingstijden.
Begrijp ik nou goed dat als de Pink Panters (plaatselijke rugbyclub) de carnavalsclub weer eens op bezoek hebben de kartbaan daarop word afgerekend? het moet niet gekker worden. Als de wind de verkeerde kant op staat dan kan men in heel Driebergen de A12 en de spoorbaan heel goed horen, dit weet ik uit eigen ervaring. Hoe word er nu dan bepaald hoeveel db's er geproduceerd worden? er word immers niks gemeten.
Hoe dan ook begrijp ik de beslissing van Rebco en Bill wel dat er zulke stappen ondernomen worden alleen vind ik de onderbouwing gewoon slecht.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
rocket ron
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 9:19 pm |
|
Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm Berichten: 242 Woonplaats: maartensdijk
|
het circuit van assen en zandvoort word wel degelijk verhuurt. alleen aan organisaties die de baan huren halen ook de rijders eraf die teveel geluid maken. die krijgen dan de mogelijkheid om dit te verhelpen. bij een 2e keer is het jammer en mag je vertrekken.
nu is er bij driebergen het alleen maar natte vingerwerk. met meetapparatuur kan je het aantonen. en mochten ze dan klagen en je hebt niet te hoog gezeten dan kunnen ze niets maken.
_________________ vrk swiss-auto '09
|
|
Omhoog |
|
|
Monrisque
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 9:30 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 24, 2010 1:07 pm Berichten: 148 Woonplaats: Amersfoort
|
@ subarumouse, tuurlijk kunnen we terecht op andere banen, maar we hadden het nu juist zo ideaal... dat maakt het des te vervelender. Alle verandering is voor ons, en dan bedoel ik ook echt ons (zonder anderen voor het hoofd te stoten) gewoon geen verbetering. De baan in Driebergen was met zijn nieuwe asfalt en gezelligheid gewoon iets wat ergens anders bijna niet te evenaren is en dan ook nog om de hoek. Als we er nu al wat langer hadden gereden zouden we er misschien ook wel op uitgekeken zijn, qua lengte van de baan, maar zover waren we nog helemaal niet... @ westes en rocket ron, ik weet het nog zo net niet met dat duidelijke verhaal. Geloof best dat ze van goede wil zijn, maar ik schat de kans dat we terug mogen komen niet zo heel erg hoog in hoor. Trouwens ook wel rot voor alle rijders die daar een eigen kart in stalling hebben staan. Moet je hem daar ophalen om ergens anders te kunnen rijden
_________________ Karten, wat een leuke hobby! Honda GX160 CadetFavoriete banen: Driebergen en Eefde! www.autotreffer.nl
|
|
Omhoog |
|
|
EdwinKlemann
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 9:33 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 18, 2008 11:50 pm Berichten: 6 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@945r ja er is in het verleden kommentaar geweest richting de Kartbaan naar aanleiding van feestje's bij de pink panthers. En ja als de wind verkeerd staat en je hoort voornamelijk de A12 wordt er meer geklaagd over het geluid van de Kartbaan (zelfs op maandag als er niet gereden wordt.) de klagende mensen klagen op basis van hoe zij het geluid ervaren niet op basis van dB. "het is herrie en komt uit die hoek 't zal de Kartbaan wel zijn" En oh ja volgens mij zijn de meeste auto's die op de snelweg rijden 4takt ?
|
|
Omhoog |
|
|
EdwinKlemann
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 9:38 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 18, 2008 11:50 pm Berichten: 6 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@rocket Ron : met een meet apparatuur op de baan wordt er op 1 bepaald punt gemeten. Om dan te voorkomen dat je van de baan gebonsjoerd wordt ga je daar gewoon van je gas af..... Heb je de meter omzeild maar de buurt klaagt nog wel want voor de rest van de baan blijft de herrie hetzelfde.
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 9:45 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Citaat: En oh ja volgens mij zijn de meeste auto's die op de snelweg rijden 4takt ? Scherp opgemerkt hoor!! Op Berghem weet men schijnbaar ook een onderscheid te maken tussen de Snelweg, de naastgelegen Crossbaan en de kartbaan. Nu houd ik er over op, ik hoop alleen echt dat met name voor de junioren een uitzondering gemaakt kan worden om toch van die hele mooie baan gebruik te kunnnen blijven maken
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|