Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 21, 2010 11:03 pm 

mijne opent bij 55 gr dacht ik maar ik plak hem af om niet continu met een geknepen thermostaat te rijden ik heb ook een ander systeem dan jij met maar een circuit en bypas langs de thermostaat klep af

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 21, 2010 11:05 pm 

ahaha nu snap ik het ook... dus we hebben allebei gelijk.

thx voor je uitleg

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 21, 2010 11:45 pm 

Citaat:
Ik heb een aantal Rotax Maxen gehad... maar sinds wanneer zit er een thermostaat in een Rotax MAx ???

Ze schijnen toch te bestaan, thermostaat zit dan in de cilinderkop, onderdeelnummer 208.070.1

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 6:47 pm 

David, dat is inderdaad zo. Maar er zijn ook wagens waar airco bij de specs vermeld wordt en toch heeft niet elke verkochte wagen van dat type een airco aan boord.

Ik wil maar zeggen dat er personen zijn (onder andere op dit forum) die steeds maar over die themostaat van een Rotax Max bezig zijn. Als je dan opmerkt dat er weinig Maxen rondrijden met een thermostaat aan boord krijg je amper reactie of zeggen ze dat je verkeerd bent. Ik vermoed dat die personen net als jij voortgaan op de specs en niet uit eigen ervaring spreken. Ze zouden eigenlijk bij die specs moeten vermelden dat de meeste maxen niet standaard met een thermostaat geleverd worden. Dat zou al een hoop verwarring vermijden. [-o<

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 8:43 pm 

Niemand reageerd op m'n andere vraag :D
dus vraag ik het nog eens ;

Ik krijg m'n motor stationair niet goed afgesteld.
als ik'm start op de pitskar beginnen m'n wielen gelijk gek te draaien.
Zoals al gezegd had ik de luchtschroef volledig ingedraaid en terug 1,5 slag open gezet.

Had op het laatste m'n stationair schroef zo fel uitgedraaid dat hij stil viel, dan terug met beetjes ingedraaid en telkens de gas even open getrokken, maar helpt allemaal niet.
Had daar nooit problemen mee qua afstellen, ma nu dus wel.. :roll:

tips/raad = welkom !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 8:49 pm 

Staat je gaskabel niet te strak Ben? Misschien blijft hij hangen? Gaat je gasklep volledig terug?

Maddox 2011
TM K9C Special

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 9:56 pm 

Citaat:
Staat je gaskabel niet te strak Ben? Misschien blijft hij hangen? Gaat je gasklep volledig terug?

Gas kabel staat goed, had het al eens gecontroleerd..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 10:04 pm 

Dus als je de stationair schroef helemaal uitdraait slaat hij af?

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 10:05 pm 

@ Beire: Wij rijden alle maxen zonder de thermostaat. Ik wil niet ineens een plons koud water in mijn blok....

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 23, 2010 12:05 am 

Citaat:
@ Beire: Wij rijden alle maxen zonder de thermostaat. Ik wil niet ineens een plons koud water in mijn blok....

Een thermostaat gaat geleidelijk open niet ineens... daarnaast circuleert je machine gewoon door ook al staat de klep "dicht" er zijn een paar gaten in gemaakt zodat de vloeistof wel kan stromen maar niet volop.

@Ram normaal gesproken wel.
Gasschuif in ruststand dan moet je kabel net niet/wel op spanning staan. (verstel je grof met de tonnetjes op je kabel bij het pedaal, en precies met de schroeven die aan de buiten mantel zitten, het strak maken)

eerst alle stelschroeven van je kabels indraaien (op het kortst) je stationair helemaal uitdraaien, dat de gasklep helemaal dicht valt en rust op de bodem. dan je kabel opspannen met de tonnen, ik doe meestal vol gas geven met je pedaal en daar je gaskabel op strak zetten (de gasschuif in bovenste positie), daarna fine tunen met de stelschroeven van je buiten mantel.

het kan voorkomen dat je kabel te strak/ of te los staat bij rust stand, dan moet je je pedaal verstellen met de stel schroeven op het frame of pedaal. Je begin of eind stand staat dan niet goed.

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Laatst bijgewerkt door IncineratorX2 op zo mei 23, 2010 12:16 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 23, 2010 12:08 am 

even voor de duidelijkheid, je rijd met een rotax max met een ronde gasschuif.. niet een rotax blok met een membraam gestuurde carb (bijv. tillotson).

controleer even of je choke ook uitstaat.
Je motor draaid mooi stationair tussen de 1500 - 2000 toeren, als ik mij niet vergis pakt je koppeling dan net niet op. Je zie je banden dan een beetje schokken maar niet echt draaien.

Gaat je motor aan de kletter, klimmen in toeren met de gasschuif dicht, moet je even je sproeiers/naald en schroeven op basis posities plaatsen en dan weer proberen.

Vergeet niet, als je wielen draaien dan fungeren deze als vliegwiel... hierdoor zal je machine iets klimmen in toeren.
Probeer daarom altijd even na het op of in draaien van iets, even gas geven en dan netjes afremmen tot stilstand.
Dan mogen de wielen niet meer oppakken (zoals boven vermeld).. dat is het mooist. lekker rustig stationair.

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 5:11 pm 

@Beire, helemaal mee eens, daarom schreef ik ook dat ze "schijnen" te bestaan, zelf heb ik er ook nog geen gezien, alleen mensen horen zeggen dat ze het hadden.

@Ben999, hoe hard draaien je wielen rond als ie op de bok loopt en je geen gas geeft? Bij mijn Max draaien de wielen dan ook altijd mee, maar met zo weinig kracht dat ik ze met de hand kan stoppen (NIET ZELF PROBEREN, gewoon de rem gebruiken!), ze pakken ook weer op na het stilzetten van de achteras, das eigenlijk geen probleem.
Wil de moter zoveel in toeren klimmen dat je er terwijl de kart op de grond staat niet stil mee kunt staan zonder de rem te gebruiken is er inderdaad iets niet in orde.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 6:47 pm 

Ben als je er niet uitkomt kom dan even langs. Dan kijken we samen even.

peter
Kart Shop Limburg

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2