Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 10:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 25, 2008 1:47 pm
Berichten: 51
Woonplaats: Den Helder
Goede dag,

Ik heb vorige week zoveel mogelijke informatie proberen te vinden, tevens ook het forum en meningen van ervaren mensen op dit forum hun ervaringen te delen.

Het ging toen vooral over de CRG, met een Yamaha YZ125 alles van 2004 de voor en nadelen van een schakel kart en of het een goede kart was om leuk mee te kunnen rijden.
Maar geen bonnen aanwezig, geeft wel aan na revisie nog maar 8 keer meegereden is.

Na de nadelen die sommige noemden heb ik verder gekeken, naar een automaat ik heb nog nooit schakel gereden en weet dus ook niet of ik ermee kan worden.. En met oefenen en veel uren valt alles te leren en aan te voelen voor snelle ronde tijden, alleen ik doe het voor hobby, en is voor hobby rijden wellicht een Rotax max senior een goede alternatief!!!

Ben ik door informatie hier een daar uitgekomen..

Nou ben ik een CRG, Rotax max senior tegen gekomen alles 2007 in dezelfde prijs klasse van 1400 a 1500 euro, maar tevens ook geen bonnen enz erbij.. En heeft volgens eigenaar 15 uur na nieuwe zuiger gereden, 30 uur na grote revisie...

Ik wil zeggen, waar doe ik verstandig aan?? het blijft uiteraard mijn keuze maar de ervaring van de meeste personen weet hier heus wel wat te vertellen wat mijn keuze zouden kunnen beinvloeden betreft de koop...Zijn ze het waard is het te vergelijken deze 2 karts en de CRG, YZ 125 2004 is het waard 1400 a 1500 euro, maar is dat ook de CRG Rotax Max senior 2007..

M.v.g Boy

_________________
Boy Gijzen, CRG YAMAHA YZ 125 Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 10:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 19, 2009 5:37 pm
Berichten: 112
Ik denk dat als je begint met karten en het voor de hobby doet je beter een rotax max kan kopen. Ze kunnen namelijk 40 uur mee zonder revisie. Om de hoeveel tijd je een schakel motor moet resiviseren weet ik niet.

_________________
birel da sempre leader del mondo


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 3:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Lijk me sterk dat alles 2007 is voor 14 a 1500 euro!!!!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 6:16 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Een Rotax max word je snel moe, beter is dan een Cross blok schakelen leer je in een middag :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 6:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm
Berichten: 219
Woonplaats: Vlaardingen
Schakelen leer je zelfs in 1 ronde. er hard mee rond gaan (behalve dan spinnen)lukt je niet 1,2,3.

_________________
Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.

Maddox 2011
TM K9C Special


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 6:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Een Rotax max word je snel moe


Denk niet dat veel mensen een Rotax Max snel moe worden als je ziet hoe veel er rond rijden.
Al denk ik echter ook als je een Rotax Max bent gewent en je stapt dan over naar een schakel dat het schakelen zelf wel een extra dossis fun met zich mee brengt.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 10:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Boy waar wil je heen..
YZ 125cc is een fijn cross blok waar je op een relatief rustige manier (beetje mix van automaat + schakel) leert schakelen en lijnen rijden, veel koppel.

Ben je een beetje in lengte/gewicht dan is schakel toch snel interessant (of zo'n 4takt trekker kopen :P die veel pk's heeft).
Cross blokjes die niet te veel opgekieteld zijn gaan ook wel 30u mee, ligt totaal aan je rij gedrag.
Ga je direct voor de NK tijden?? (KZ internationaal) en moet je daar naar toe??.. dan gaat het erg hard met het onderhoud.
Wil je lekker toeren en leuke tijden doen dan red je je met een cross prima.

Let wel! mijn huidige ervaring uit de omgeving : met Yamaha YZ 125 heeft wel wat koppakking probleempjes bij tuning activiteiten. Die ploft er wel te vaak uit. Verder geen gekke dingen.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 5:25 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
@Basjuh weet je waarom er zo veel van die Rotax max rondrijden, dat het een goedkope manier van Kart rijden is, Motoren zijn betrouwbaar en niet al te duur daarom is de Max #1 in de Long Live wereld meer ook niet!

Mijn vrouw had eerst een PRD 07 nu rijd ze ook een Rotax max die Motor is 100% I.O
maar een saaiere Motor is er niet, Interessant word die Motor als men er mee gaat experimenteert (Tuning) :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David