Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 8:41 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
Hello

Ik rijdt al een tijdje met een rk 1 motor maar heb nog enkele vragen over het onderhoud van de motor:
-Hoe vaak moet je je carbu kuisen?
-Moet je luchtfilterspray op je luchtfilter doen na hem te kuisen ( sommige zeggen dat het nodig is , andere niet, ik denk persoonlijk dat het niet essentieel is, maar wel beter is)
-Motorolie verversen na 4à 5 uur? (10w30?)
-Koppeling telkens male kuisen en lager insmeren?
Zijn er nog onderhoudsdingen die ik vergeet... let me know

-Mijn banden vanachter lopen precies wat af naar binnen, wat kan ik hier aan doen?
-Ik heb mijn carbu overlaatst uitgekuist en heb blijkbaar mijn naaldhoogte verandert? Hoe zet ik deze weer ok?
-Je kan je drijfstang blokeren door een bougiestop of zo'n special tool, maar mag je die moer ook lossen met een bolleneur?

Alvast bedankt voor de reacties

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 2:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
Hi.

Carbu zo nu en dan eens goed schoonmaken. Moet niet al te veel problemen geven.
Luchtfilterspray zeker niet essentieel.
Motorolie verversen 4 a 5 uur is wat snel
Koppeling goed schoonmaken zeker een pré. Elke keer (koppelings) naaldlager goed schoonmaken en insmeren!

Drijfstang blokkeren door speciale tool is zeker het beste.. Wat is een bolleneur??

Naaldhoogte veranderen:
gaskabel los, naaldbus eruit. Klein veertje eruit. ringetje van naald halen en op gewenste hoogte steken. naald weer terug steken. veertje terug en klaar. 3 min werk....

_________________
Uithof KWM kart Racing Team < = link
UIthof KWM Kartschool < = link

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint


Laatst bijgewerkt door Plukkie op di mei 18, 2010 9:14 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 2:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
jip

Thx voor snelle reactie matthieu
Bolleneur is een pneumatische boormachine (hetzelfde waarmee ze in bvb F1 bouten van de wielen losmaken bij pitstop :) )
Kleine opmerking nog bij naaldhoogte, ik heb blijkbaar niet de naaldhoogte verandert maar iets anders :oops:
Afbeelding
Dit is niet mijn carbu , ter verduidelijking.
Waar je het zwarte hoesje ziet zit bij mij schroefdraad, ik heb deze wat dieper ingedraaid. Voor wat dient dit, wat doet het?

yeeee

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 3:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Bolleneur = lucht slag ratel = luchtratel

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 4:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am
Berichten: 636
Woonplaats: helmond
met het schroefje onder het hoesje kun je je gaskabel wat straker zetten, doordat deze wat minder speling heeft tov je buitenmantel.
resultaat hiervan is dat je gaspedaal eerder pakt en dus geen vrije slag heeft wat zeer irritant en vertragend kan werken.
let wel op dat je de kabel niet te strak afsteld anders kan je kart wel eens op hol slaan doordat je meteen gas blijft geven zonder het pedaal in te drukken.
mvg rudi.

_________________
____________________________________________________________________________

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 6:49 pm 
Kleine toevoeging:

Let ook op het omgekeerde, te los kan er voor zorgen dat het buitenkabeleinde uit de stelschroef schiet.
Dan ben je, als hij er weer inschiet de halve slag lees vermogen kwijt.
Zorg in elk geval voor regelmatige terughaalveer controle en / of plaats er twee.
Als het gas blijft hangen is dat goed schrikken.....

Benno


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di mei 18, 2010 2:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
Bedankt voor de reacties, kan hiermee al stuk verder
Verdere aanvullingen op onderhouds- en probleem vragen van andere rijders zijn altijd welkom :)

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David