Auteur |
Bericht |
party--pat
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 7:44 pm |
|
|
hoi hoi heb sinds kort een tm 125cc cross blokje loopt perfect alleen mn maatje heeft het zelfde blok maar die loopt veel harder in de bochten blijf ik redelijk bij maar op rechte stuk gaat hij mij voorbij alsof ik stil sta heb al vanalles geprobeerd met tandwiel verhoudingen maar tevergeefs helaas, enige verschil hij heeft een hgs uitlaat en ik een ......uitlaat die er bij zat heeft iemand nog tips or triks om mn top snelheid te verhogen?????? kom op elke baan die ik rij nu 2 a 3 sec te kort op mn maatje eerst met mn ktm nooit
|
|
Omhoog |
|
 |
TechnoPro
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 8:35 pm |
|
|
Ik denk dat als je de motor goed hebt afgesteld dan blijft er enkel de uitlaat over. Kan op een 2 takt een hemel van verschil maken !
|
|
Omhoog |
|
 |
Klainstain
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 9:04 pm |
|
|
Is die HGS ook geen tuning uitlaat? Idd, bij 2 takt maakt de uitlaat véél verschil
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
 |
party--pat
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 9:33 pm |
|
|
motor loopt verder super het enige nadeel hij is niet snel genoeg als ik nou zeker weet dat het door uitlaat komt zou ik er een kopen maar ja helpt het niet gooi ik een kleine 150 euro in de put
|
|
Omhoog |
|
 |
masteryoda
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 9:55 pm |
|
|
controleer eerst je bougie en bovenkant zuiger , sta je te rijk op de hoofdsproeier zal hij bovenin ook te weinig doen. en controleer of je powervalve werkt en niet blijft hangen .
mocht de afstelling goed zijn kun je ook proberen de uilaat bij de voorijp iets korter maken (een paar milimeter) hierdoor zal hij minder trekken maar beter doorlopen op toeren.
Het kan ook zijn dat de Cylinder van je maat al bewerkt is (hogere uitlaatpoort)
Verder, een hgs uitlaat doet het vooral bovenin goed. ook kun je proberen om de ontsteking heel iets later te zetten.
maar het allermooist is eerst een run op een testbank, zo kun je direct zien waar je probleem zit en dit op de juiste manier aanpassen zonder kans op vastlopers
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 11:02 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
misschien een goedkope tip, ruil is met die maat van je van uitlaat. en test dan is of je maat nog sneller is? dit kost je niks dan weet je ook of het de uitlaat is ofniet.  of denk ik nu onlogisch 
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
rudi
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 4:18 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
of laat je maatje eens op jouw kart rijden en jij op die van hem. kan ook wel eens veel uitmaken 
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
 |
j.m
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 5:49 pm |
|
|
nou als hij op mijn kart rijd maakt het niet veel uit in ronde tijd nu gaan we eerst de uitlaten eens om wisselen
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 7:55 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: of denk ik nu onlogisch Dat vind ik juist heel logisch 
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
party--pat
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 10:17 pm |
|
|
ja dat gaan we maandag proberen dus ben benieuwd of het wat scheeld
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: di mei 18, 2010 9:34 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
succes ermee!!:)
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |