Auteur |
Bericht |
sammy
|
Geplaatst: za mei 15, 2010 8:46 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
Bij het uitkomen van trage -haarspeld- bochten had ik soms dat hij niet meteen reageerde als ik op het gas duwde. Ik dacht dat ie dan verzoop maar reed al met een kleine sproeier -162-.
Heeft dit dan misschien met de naald stand te maken? Heb een K28 of K27 en staat op stand 3.
Ook zie ik dat de meeste andere maxen gewoon van me weg accelleren uit de bochten. Ik weeg ong 74kg en reed 12-79 op Genk.
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: za mei 15, 2010 9:03 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Ik weeg ong 74kg en reed 12-79 op Genk Aan je tandwiel verhouding ligt het niet, 79 is al redelijk groot op Genk, ik rijd met een 76... Kan ook de powervalve zijn die wat laat open gaat waardoor de boost wat uitblijft ? Misschien ook proberen om de motor goed op toeren te houden ? Alvast succes  Philippe
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: za mei 15, 2010 9:06 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Ik lees juist in een ander topic dat je powervalve laat open ging, waarschijnlijk ligt je probleem dat je niet goed weg raakt uit de bochten hier 
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
JesseJan
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 9:17 am |
|
Geregistreerd: ma apr 11, 2005 7:38 pm Berichten: 268 Woonplaats: Oud Turnhout
|
Je naald op 3 is wel heel erg rijk onderin. Probeer deze eens op 1 of 2 twee te zetten.
_________________ ERPO Racing Karts
JJD - Racing
|
|
Omhoog |
|
 |
piking
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 5:21 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm Berichten: 333 Woonplaats: Emmeloord
|
Probeer is een K98 naald en hou de naald stand op 2-3 of 4, is het dan nog te rijk of te arm dan een maatje groter of kleiner met je sproeier. Bij mij stond laatst de naald op 3 en hij pakte onderin slecht op en op 4 (rijker), pakte hij wel goed op. En 162 is echt te arm denk ik, probeer 165-168 met dit weer.
_________________ Birel RY30, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
sammy
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 7:24 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
Als ik een K98 naald zet, dien ik dan ook de onderuit sproeiers vlotters te veranderen?
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 7:29 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Nee dat hoeft niet, beter van niet zelfs. Je kan ze wel veranderen, maar het staat los van de naald en je kan beter maar 1 ding tegelijk veranderen en kijken wat voor effect het heeft.
|
|
Omhoog |
|
 |
sammy
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 8:04 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
Weet je zo van buiten welke onderuitsproeiers en vlotters er in de carbu kunnen en wat is het verschil ertussen?
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 8:19 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Je hebt de onderuitsproeier en onderuitsproeier insert (ze worden op elkaar in de carburateur geschroefd). Voor de Rotax Max heb je van allebei 30 en 60. Vlotters heb je in de 3,6 en 5.2 gram uitvoering. Eerlijk gezegd heb ik er zelf nog niet mee geexperimenteerd, misschien andere forumleden wel. Is ook al een keertje aan bod gekomen op het forum, wellicht levert de zoekfunctie nog wat op.
|
|
Omhoog |
|
 |