Auteur |
Bericht |
Philipper
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 9:26 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Knap filmpje, wat voor camera is dat ? Het geluid is niet zo goed, maar het beeld vind ik wel goed.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 9:29 am |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ik vroeg me hetzelfde af als Philippe:D
Mijn opmerkingen: - Gebruik de baan optimaal (vb die hairpin voor het rechte stuk naar de brasserie, daar stuur je maar tot in het midden van de baan, ipv tot tegen de kerbs). Hetzelfde een paar keer voor de snelle bocht net voor de pitsingang - Probeer in de scherpe bocht na de start-finish de motor iets beter op toeren te houden. Paar keer is het je gelukt, andere keren niet). Zelde voor de hairpin net voor het tweede rechte stuk evenwijdig met europalaan - Voor de twee bochten naar rechts NA de pitsingang: jij neemt de eerste wijd en gaat naar de kerbs toe in de tweede bocht, probeer eens bij de eerste dichter bij de kerb te komen en wijder uit te rijden. Ook dit doe je enkele keren goed (filmpje rond 07:08) maar niet altijd - Chicane voor cafetaria: Later remmen, kart zetten en probeer de kerbs mee te nemen in de twee bochten.
Rond 16e minuut zit je daar ook met twee andere kerels. Je had hen bij het uitrijden van de bocht VOOR het rechte stuk al kunnen pakken (helemaal over de kerbs gaan.stemt niet overeen met wat ik zei van wijd uitrijden, maar dan heb je die twee wel lang ingehaald, ipv van het gas te gaan (en daardoor nog tijd te verlies op de rest van het veld moest je wedstrijden gaan rijden) Je probeert ze dan op het einde van het rechte stuk in te halen, door uit te remmen, maar je had beter in treintje gevolgd en motor op toeren gehouden (toerental is heel belangrijk in die bocht). Je had vb mooi in treintje kunnen volgen en vervolgens in de driemaal links bochtencombinatie je kans wagen Daardoor heb je tot nu toe al 2x tijd verloren.
Toen die kerel je voorbijging, wou je erachteraan en maakte je foutjes. Oorzaak: je focust op wat je voorligger doet ipv op waar JIJ naartoe wil/moet Als je focust op jouw deel, dan kom je snel genoeg in de buurt en DAN pas gaan denken hoe je voorbij wil gaan.
Belangrijk is ook wat dat je voor elk circuit, voor dat je gaat rijden een bocht of 2-3 vooraf markeert als inhaalmogelijkheid. Vb op Genk zijn enkele mooie: - De bocht net na de pitsingang - De driemaal-links-combinatie na het rechte stuk - De chicane aan de cafetaria
Eens je in de buurt bent, blijf je netjes achter je voorligger, en je gaat plannen in welke van die drie bochten je hem voorbij gaat en HOE. Belangrijk is dat plannen, zorg altijd dat je in je hoofd precies weet wanneer en hoe, minstens 2-3 bochten voor de inhaalactie echt plaatsvind.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
Laatst bijgewerkt door Tom op zo mei 09, 2010 9:54 am, in totaal 3 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 9:33 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Wat voor tijd rijd je in Genk Dennis ?
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Dennis1995
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 10:34 am |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
camera is een van het merk Hero, het geluid heb ik op zacht gezet want anders hoorde je motor super hard.. @tom, bedankt voor de tips en uitleg, hier schiet ik mee op! @Philipper, mijn snelste tijd was 57.67 sec.
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 10:37 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Dat kan veeel sneller!:P En welke banden? Dat is namelijk ook wel belangrijk als referentie met je tijd. Wel een gaaf filpmje, alleen jammer dat ie zo stuitert, de positie op zich is wel gaaf!
|
|
Omhoog |
|
 |
Dennis1995
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 10:38 am |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
met blauwe vega's, jaa ik kart ook nog niet zo lang:P moet het nog allemaal leren haha.
bedankt alvast voor de reacties!
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 10:42 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Daar kan ik zelf weining over zeggen wat betreft de grip. Maar ik moet moet ook nog veel leren en vooral veel harder gaan.  Maar ik weet gewoon dat er tijden zijn de veel lager liggen.  Dacht dat om met de chrono senioren mee te komen je 54 laag moet hebben ofzo. Komt allemaal nog wel! Als commentaar zeg ik vooral: veel wijder, maar dat is hierboven ook al gezegt...
|
|
Omhoog |
|
 |
Dennis1995
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 10:57 am |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
oke, de volgende x ga ik proberen te letten op de tips die jullie me geven, dus vooral wijder rijden en letten op het inhalen.
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 11:14 am |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Die tips bij het inhalen heb ik je gegeven omdat die situatie zich nu voordeed en het 'focussen op de voorligger' altijd een fundamentele fout is. Maar ik zou eerst beginnen met enkel te concentreren op de juiste lijn te vinden (daarvoor kan je misschien best paar dagen in de week gaan rijden als er minder volk is). Eens je goede rijtechniek ontwikkeld hebt en constante tijden draait, kan je verder gaan met inhalen, defensief leren rijden, nieuwe technieken leren, kartchassis afstellen, ...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Dennis1995
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 11:20 am |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
dan zal ik dat eerst gaan doen, en als ik dat heb geleerd dan komt het inhalen enzo wel.
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 2:13 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Het optimaal gebruiken van de baan heb ik niet gezien bij jou Tom in het filmpje van Philippe. Dat kan bij jou ook nog veel beter. Bijvoorbeeld door wat ik zei over de Europalaan-Chicane. Citaat: Chicane voor cafetaria: Later remmen, kart zetten en probeer de kerbs mee te nemen in de twee bochten. Hier wil je zeker geen kerbs meepakken, als jij de kerbs pakt in de bocht naar rechts dan heb jij een groot griptekort uitkomen bocht daar of je laat je kart te ver naar buiten rollen. Ga je wel kerb meepakken daar, dan kost dit je veel snelheid. Het pakken van de kerb bij insturen van de bocht is niet nodig want dat stuk baan hoef je niet te gebruiken. Daar op de witte lijn komen is genoeg. Zorg dan dat je rechtdoor kan rijden naar de linkerbocht ernaast.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 2:22 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Zo bedoel ik het, in eerste bocht met rechtervoorwiel de zijkant van kerb scheren, tweede bocht met linkervoorwiel.. Meepakken is niet perse er vol over rijden bij mij weten..
Ik heb inderdaad ook nog te leren zoals je zegt, maar dat neemt toch niet weg dat ik Dennis op een aantal dingen mag wijzen..
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 3:57 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
He Dennis, leuk filmpje (ook leuk dat er een uitstapje op de film staat).
Wat betreft het verbetere van je lijnen ed. Hier op het forumlezen wat er allemaal gezegd word is erg leerzaam. Maar wat in mijn ogen nog leerzamer is; kijk eens naar de lijnen van de snellere rijders en probeer deze over te nemen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 4:02 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Bij de tweede bocht heb je niks te zoeken daar met je linkervoorwiel. Als je de rechterbocht uitkomt moet je al zowat aan de rechterkant zitten voor de volgende bocht.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 4:13 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ok, je hebt gelijk bij die tweede bocht;) My Bad
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |