Auteur |
Bericht |
Hendrik1985
|
Geplaatst: di apr 20, 2010 9:20 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Martin1978
|
Geplaatst: do apr 22, 2010 9:20 pm |
|
|
ja is al tijdje failliet helaas....kwam er paar maanden geleden achter toen ik gedachten had om bij de kartclub in veendam te gaan karten, maar dat gaat hem dus niet worden succes met sparen voor alle onderdelen!
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: do apr 22, 2010 9:42 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
thnx, is al bijna zover maar zit er bij eurokarting geen club? of zuidlaren misschien?
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Martin1978
|
Geplaatst: vr apr 23, 2010 8:00 pm |
|
|
volgens mij bij eurokarting vroeger wel....op het moment weet ik het niet zeker meer...ze hadden vroeger ook data op de site staan wanneer wedstrijden werden verreden, maar die staan er dit jaar niet meer op.....maar het schijnt dat de kartclub van Veendam in Zuidlaren aan het rijden is...dus ga binnenkort maar even in Zuidlaren kijken. Ik las dat jij daar binnenkort ook gaat rijden tijdens red bull kart fight.....leuk zeg!
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr apr 23, 2010 8:23 pm |
|
|
ja ik hoop dat het leuk wordt! wil wel eens tegen Vettel racen als ik de finale haal
|
|
Omhoog |
|
|
Martin1978
|
Geplaatst: vr apr 23, 2010 8:26 pm |
|
|
hahaha....kijk dat willen we zien mischien ga ik nog wel ff kijken valt in het weekend....succes in ieder geval!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 10:44 pm |
|
|
bedankt nog martin vandaag mijn nieuwe stoeltje gemonteerd. Dat ging niet geheel vlekkeloos vanaf het begin. Ik had namelijk voor de hoogte een boek op het voetpad gelegd waar het stoeltje dan op kwam te staan. niet bij na gedacht dat mijn stoepje niet helemaal strak licht. resultaat was dat mijn stoeltje ipv 15mm van de grond af stond, nu maar 5mm. en daardoor bij elke oneffenheid de grond schraapt. stoeltje bovenaanzicht.totaalbeeld.van achteren gezien.Hebben jullie nog tips hoe ik dit het beste kan veranderen? ik dacht zelf namelijk het volgende: de onderste 2 bouten losmaken ( waar je met je benen op zit ) en dan een dikker boek er onder schuiven. daardoor kantel je het stoeltje iets achterover. dan ff 2 nieuwe gaten boren en weer vast zetten. Is dit de beste oplossing in dit geval? en hoe hoog hebben jullie je stoel van de grond af +/- ? nog een vraag, ik heb stoelmaat M. deze is dus eigenlijk te smal tussen de stoelbeugels, deze ruimte heb ik opgevuld met eerst een rubber ring en de rest met metalen ringen. voldoet dit denken jullie?
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: zo mei 09, 2010 10:55 pm |
|
|
Een lat onder de plek van je stoel leggen met daarop een tandwiel. Als je stoel OP het tandwiel licht. Dan heb je een goede stoelpositie. En dat opvullen zal zeker voldoen. Zorg wel dat het goed en stevig besvestigd is!
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma mei 10, 2010 7:09 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Zou het ook niet verstandig zijn om je bodemplaat te monteren? Dit ivm de juiste positie van de benen.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma mei 10, 2010 5:34 pm |
|
|
de positie van m'n benen is wel goed, ik had de oude voor nood er even in gelegd. welke grondspeling houden jullie ongeveer aan?
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: ma mei 10, 2010 6:26 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Hoe lang ben je ongeveer ? Aangeraden word tussen de 1 en 3 cm
|
|
David
|
Geplaatst: ma mei 10, 2010 6:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Velen houden de plank met tandwiel-methode van Washandje aan. Dus plank onder het frame, eventueel vastmaken met stevige tie-wraps, tandwiel erop leggen,stoeltje erop, afstand naar voorkant en achteras bepalen en stoeltje vastzetten. Meestal komt het erop neer dat de bodem van het stoeltje dan zo goed als gelijk ligt met de buis van het frame. Over het algemeen kan je stellen dat stoel hoger meer grip oplevert, en stoel lager minder. Hoef je geen wedstrijden te winnen en te experimenteren met de stoelhoogte dan is gelijk met het frame meestal het beste compromis tussen grip en levensduur van je stoeltje
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma mei 10, 2010 7:35 pm |
|
|
thnx allemaal, alles over karting deel 10 er maar even bij voor de maten. ik ga er nu mee klooien wish me luck!
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma mei 10, 2010 10:35 pm |
|
|
Het is gelukt! het stoeltje zit er nu lekker in. goede zit positie en onbelast 25mm grond speling. belast ongeveer wijsvinger dikte. ik schat een 15mm - 17mm.. Ik kan niet wachten tot ik de volgende spullen binnen heb. en een hele leuke update Afkomstig van BASK.. maar daar later meer over
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jun 08, 2010 10:16 pm |
|
|
Het is al weer een tijd geleden dat ik hier wat gepost heb. De gang was er een tijdje uit. Donderdag ga ik naar BASK om mijn nieuwe motortje op te halen. het gaat hier om een CRG 100cc direct aangedreven membraam motor. ( past goed bij het chassis Deze gaat dan gelijk door naar OW karting waar ze hem voorzien van nieuwe lagers, pakking en keerringen. ook zetten ze hem gelijk in de goede afstelling voor me. Vandaag heb ik zelf een rem ontluchter gemaakt. Aangezien ik deze zeer binnenkort nodig ben en ik 40 tot 50 euro toch wel veel vind voor zo'n apparaatje. de remontluchter.de aansluiting binnen in de fles.Ik heb gebruik gemaakt van een 0.5l frisdrank fles. benzine slang en wat bevestegingsmateriaal. De aansluiting op de slang heb ik gemaakt van M8x40 inbusbouten. deze heb ik over de lengte doorgeboord aangezien ik nergens een holle m8 bout kon vinden. De eerste test met water werkte perfect. ben benieuwd hoe hij het straks doet. scheelt me in elk geval zo'n 35,-
|
|
Omhoog |
|
|