Auteur |
Bericht |
Plukkie
|
Geplaatst: wo apr 14, 2010 4:35 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
hmmz; tja zo kan je natuurlijk ook dingen oplossen; door maar een andere accubak te monteren. Is niet echt de oplossing lijkt mij.
Maar wie heeft er nu nog een probleem met de RK1 want dat is me nav de posts niet helemaal duidelijk....
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: do apr 15, 2010 10:27 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Het potje voor de overloop? Kan je dit even situeren want ik ben nogal een nieuweling op dit vlak.. En ja het gaat over de nieuwe rk1.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do apr 15, 2010 3:13 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ik vermoed het potje waar de overdruk van je tank in uit mond. dit om morsen onder het rijden te voorkomen. (versmering van het circuit). als alles luchtdicht zit, dan kan de motor/pomp op een gegeven moment geen benzine meer aanzuigen.
Denk aan een fles cola daar moet ook lucht in om de cola eruit te krijgen (of de fles platknijpen). Om dus te voorkomen dat je morst bij het lucht toevoegen zit er aan het eind een potje.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
simondp
|
Geplaatst: do apr 15, 2010 6:41 pm |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
idd dat potje incinerator Er zit daar origineel geen gaatje in. gewoon eentje inboren. ff proberen, je weet maar nooit;)
greetz
_________________ Crg road rebel + iame x30
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: vr apr 16, 2010 10:41 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Dat potje heeft bij mij een opening. Dit moet toch steeds anders heeft het potje toch geen zin? simondp schreef : gaatje zit er niet in als je de motor nieuw koopt, tip van de feyter Dit potje zit toch niet bij de motor? Mijn benzinetank met overdrukpotje heb ik niet veranderd. Of sla ik nu helemaal de bal mis 
|
|
Omhoog |
|
 |
simondp
|
Geplaatst: vr apr 16, 2010 10:53 am |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
Bij ons was het een volledig nieuwe opbouw...
_________________ Crg road rebel + iame x30
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: vr apr 16, 2010 12:15 pm |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
ah ok. I got it now 
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: di apr 20, 2010 9:24 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
mijn vorige tandwielverhouding was 13 - 98 , veel te groot achteraan als ik het forum lees. dus ben ik nu naar 13 - 83 gegaan. Een collega-amateur heeft een 12 - 85 steken. Hij zegt dat hij (op antwerp karting) nog geen 9000 toeren haalt. (vreemd, niet?) Nu donderdag gaan we eindelijk rijden (s avonds) na de winterstop dan kunnen we eens vergelijken. Nu heb ik ook nog de standaard sproeier steken, is dit ok of zou ik groter moeten gaan aangezien het nog niet zo warm is? nog 1 vraagje. Ik herinner me dat te arm of te rijk gevaarlijk kan zijn voor je motor. Maar welke van de twee was het nu weer? mercikes chip
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di apr 20, 2010 9:56 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
te arm, kans op warm/vast lopers. nu zal dat met een rk1 wel mee vallen gezien het een 4 takt is. Omdat het koud is, is er meer zuurstof aanwezig in de lucht (hogere dichtheid) hierdoor moet je een grotere sproeier gebruiken. Je moet rijker gaan rijden.
dat de recreant niet op de 9000 toeren komt dat kan komen omdat hij wat langzamer rijd.. Voorbeeld : Laats reed ik op veldhoven, pas toen ik echt ging stampen raakte ik goed mijn 5e versnelling op het eind. Daarvoor kwam ik veel te langzaam uit de bocht, waardoor ik de 5 eigenlijk te laat moest opschakelen.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: di apr 20, 2010 10:57 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Bedankt. Dus bij lage temperaturen moet je extra oppassen dat je niet te arm rijd. deze collaga-amateur is geen slak hoor zou je niet verwachten dat hij met deze overbrenging makkelijk teveel toeren maakt? ook al is het een klein circuit.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di apr 20, 2010 1:31 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
vergeef even mijn kennis van details, maar een rk1 draaid toch tot 10k5 (10500)?
Dan is het wel vreemd dat hij de 9000 niet raakt, gezien hij 1:7 draait (12:85) en jij 1:6,38 (13:83).. je zou zeggen dat jij eerder je top toeren niet zou bereiken, omdat je een langer "verzet" gebruikt.
Nou ken ik de Antwerpen baan niet en de rk1 niet echt, maar logischerwijs ..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: do apr 22, 2010 11:26 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Juist! 13-83 lijkt mij juist.... voor Antwerp Karting; alhoewel ik nooit heb gereden met RK1 wel met de huurkarts aldaar...
Idd; draait de RK1 10,5
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: vr apr 23, 2010 7:07 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Ik ben gisteren avond op antwerp karting geweest. Spijtig genoeg was de avond zo goed als volgeboekt dus geen tijd om met mn kart te rijden. Een grote afknapper dus.. int vervolg eerst even bellen Toch even gesproken met iemand die regelmatig rijdt (samenwerkende leverancier van karts voor antwerp karting) met de rk1 op dit circuit. Hij zei me dat ik een 12-85 of 12-84 moet steken ?? Ik blijf het vreemd vinden die verhouding. 13-83 leek mij ook juist plukkie.. Volgende keer als ik ga testen kan ik wel makkelijk switchen tussen 13-83 naar 12-83 dan. Ben benieuwd
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: vr apr 23, 2010 9:16 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
12 lijkt kan wellicht ook; Antwerp Karting is natuurlijk een baantje met zeer korte stukken... en vrijwel geen recht stuk. Gewoon proberen; drum vervang je in 5min. Controleer goed je toerentallen op de verschillende secties..... Succes 
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: vr apr 23, 2010 9:50 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
De layout is daar ook niet altijd hetzelfde. Dat kan ook je tandwielverhouding ietwat beïnvloeden. Wat ook nog van toepassing is -> Ben je wedstrijdrijder of niet. Die rijden ook al eens met een andere tandwielverhouding omdat het bij hen niet zo erg is als de motor wat erger belast wordt.
|
|
Omhoog |
|
 |