Auteur |
Bericht |
broampie
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 9:01 am |
|
Geregistreerd: wo apr 01, 2009 4:20 pm Berichten: 29 Woonplaats: Assen
|
Hoi,
De accu van mijn Rotax Max Sr heeft het begeven. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe, maar ik zie nogal wat prijsverschillen.
Een originele voor ca 60 euro en een imitatie voor ca 20 euro.
Tevens zie ik op één site zelfs de toevoeging: "Niet geschikt voor Rotax Max". Wie weet waarom niet?
Het gaat me niet om het geld, maar kan iemand me uitleggen wat de grote verschillen zijn tussen een originele accu en een imitatie?
Groet,
Willem
_________________ Birel CRY 30 S6 (2014) - Yamaha YZ125
|
|
Omhoog |
|
|
igot
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 9:41 am |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
De prijs, de buitenkant. Je bent bij de Rotax Max klasse verplicht een originele Rotax Accu te gebruiken. Vandaar de tekst: "Niet geschikt voor Rotax Max"
|
|
Omhoog |
|
|
broampie
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 10:09 am |
|
Geregistreerd: wo apr 01, 2009 4:20 pm Berichten: 29 Woonplaats: Assen
|
Ok, dank je. Voor recreatief gebruik zou een imitatie dus volstaan?
_________________ Birel CRY 30 S6 (2014) - Yamaha YZ125
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 10:17 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ja een imitatie volstaat dan.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 11:18 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
igot schreef: De prijs, de buitenkant. Je bent bij de Rotax Max klasse verplicht een originele Rotax Accu te gebruiken. Vandaar de tekst: "Niet geschikt voor Rotax Max" Dit menen jullie toch niet serieus he Alsof een accu verschil kan uitmaken in de technische specificatie / homologatie. 't zal wel weer gewoon om de €€€€€€€€€€€'s gaan.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 11:29 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Jip, je hebt wel degelijk kwaliteit verschil, je merkt dit alleen dan in de Ah's (Ampére per uur). Ik weet niet exact waar het materiaal op zit ik meen een kleine 9 Ah, koop je echte okkie wokkie dan kun je wel eens een 7Ah accu hebben. Enige verschil : je rijd er 5-10min korter mee, je hebt gwoon weg minder energie opzak. Er zit ook nog een verschil in kortsluit spanning (voor het starten van je motor bijv.) maar daar weet ik de waarden niet van..(net ff gekeken ~3,75Amp ~14Volt) Wedstrijd "jury" verschil, hoe meer Ah's, hoe langer je een goede voltage/vermogen kan genereren voor een super strakke vonk. Praktijk, ik denk nihil... maar goed je moet ergens een homologatie opgooien en een grens trekken.. Anders gaat er volk rond rijden met auto accu's en krijg je weer ruzie over welke en hoe wat Smrph heeft de laatste dagen met 2 afgeschreven nood accu's voor brand installaties rondgereden (meer dan 80% vermogen in de accu na 2 jaar!!) En dat ging meer dan perfect, de rotax max accu die bij de motor zat was nog geen 2 jaar oud en volledig kapot (getest en minder dan 1Ah vermogen na 2 dagen laden!) N.B. de nood stroom accu's waren blank van afkomst (imitatie)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 12:52 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Volgens mij, maar ik ben dan ook geen tweekakt expert , heb je de accu net als in het verleden bij onze WF alleen nodig om te starten, als de motor loopt, blijft hij wel lopen, het vonkenpotje wordt immers gevuld middels inductie, de motor laadt alleen niet bij, dus zal de accu na diverse malen starten zonder bijladen minder krachtig worden.
_________________ kartloos
Laatst bijgewerkt door Lex op ma apr 19, 2010 1:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
igot
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 1:06 pm |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
Bij een rotax max heb je hem constant nodig.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 2:29 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Zoals igot aangeeft, rotax max en andere tag motoren hebben geen stators meer (ik zeg niet ALL TAG motoren), alleen een hal en een wat uitgebreide CDI unit. Daarom is de accu zo belangrijk voor het vonkje
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Cargokarterl
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 3:05 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 5:00 pm Berichten: 322 Woonplaats: Maaseik Belgie
|
Dit is wel even off-topic maar ik vind het niet echt terug. Ben van plan om een leuk en snel 100cc kartje te kopen maar die moet je vaak in gang duwen maar kan je daar ook elektrische start op monteren? En kan ik dat bij GKS laten doen en ongeveer een gemiddeld prijsje alvast bedankt gr
_________________ Attack the track!
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 3:30 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Misschien een idee om bij GKS te informeren, of roep ik nu wat geks ?
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 3:50 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Zou je kunnen doen. Maar ik kan je nu ook al vertellen dat dat niet gaat lukken. Je hebt 100cc's met koppeling en zonder koppeling. en op beide blokken kan je geen onboard starter monteren. Het is zelfs zo goed als onmogelijk om een koppeling op een 100cc direct aangedreven te zetten.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 4:14 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
En dat in gang duwen valt best wel mee
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Dennis1995
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 7:13 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
ff weer ontopic, wij hebben laatst onze accu kapot gereden, dus weer 2 nieuwe accu's gekocht, helemaal volgeladen en dus weer lekker rijden, was de accu na ong. 3 uurtjes weer leeg??? dan moet er toch iets mis zijn dat de kart te veel stroom vreet ofniet dan?
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma apr 19, 2010 7:38 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Misschien radio of navigatiesysteem ?
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|