Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2010 11:06 pm 

Op zich heb ik niets te maken met de manier waarop dat mensen posten maar wil er toch iets over kwijt.

Zelf ben ik nu ongeveer een jaartje of 3 bezig met karten.
Toen ik begon heb ik zeer veel gehad aan dit forum en ben veel wijzer geworden.
Wat me de laatste tijd opvalt is dat het kartforum de laatste tijd weinig nieuws brengt, terwijl er toch genoeg vernieuwende dingen zijn te behandelen.
Om eerlijk te zijn vind ik postings gedrag zeer kinderachtig en behoren denk ik wel 70 % van de dingen niet thuis op dit forum maar op zoiets als msn hyves of twitter of in de rubriek

" Naast de baan"
Hier kan je alles kwijt wat niet direkt met karten te maken heeft.

Wat iedereen met mijn mening doet moet een ieder voor zich weten maar laten we dit gedrag vooral niet meenemn naar de meetings.

mvg Paul
liefhebber van de kartsport en alles wat daaraan vast zit.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 1:08 am 

Op zich ben ik het daar gedeeltelijk mee eens.
Ik had vandaag een bedrijfsuitje, dus was laat thuis. Er stonden 158 nieuwe berichten op het forum die ik kon lezen, waarvan er slechts 137 niet direkt verwijderd hoefden te worden.
Dat is welliswaar nog lang geen 70% (dat percentage is echt overdreven), maar wel teveel overbodige onzin.

Dat het forum weinig nieuws brengt is normaal. Het brengt nog steeds hetzelfde als 3 jaar geleden, omdat mensen nog steeds dezelfde vragen hebben. Alleen doordat jij in die 3 jaar al de meeste antwoorden op jouw vragen en die van anderen hebt gelezen, blijft er voor jou weinig nieuws meer over.

Als jij vind dat er nog genoeg vernieuwende dingen zijn te behandelen, ben je van harte uitgenodigd om een balletje op te gooien, en een topic te starten over een voor jou interessant onderwerp. Je kan ook gaan zitten wachten tot iemand anders dat ooit een keertje doet natuurlijk, maar dan kan het misschien wel lang gaan duren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 12:06 pm 

ik snap je verhaal paul, ben het er ook (maar gedeeltelijk!) mee eens,
als je al wat langer op het forum zit en bijna alles leest, dan komen de herhalingen er op een bepaald moment wel in, je ziet mensen komen en ook weer gaan. ook de vragen bieden op een bepaald moment niet echt meer iets nieuws.
sommige mensen bieden heel verstandige oplossingen, anderen zwetsen er maar op los en willen alleen maar interessant doen,
weer anderen zitten overal over te zeuren en denken het altijd weer beter te weten.
doordat er zoveel verschillende mensen zijn met zoveel verschillende meningen krijg je dat er nogal wat "forumvervuiling" komt.
echter wat voor de een forumvervuiling is, is voor de ander een heel interessant verhaal. dus dat blijft natuurlijk een heel moeilijk punt.
ik zelf ben behoorlijk kartforum verslaafd te noemen, ondanks dat ik toch meer een lezer ben dan een schrijver,
heb ik altijd toch weer heel veel respekt voor david en paulo , die alle berichten toch weer in goede banen moeten leiden.
ook de zoekfunktie kan wat vaker gebruikt worden natuurlijk, maar dan vind ik het ook weer van belang dat er niet al te veel stoffige topics naar boven worden gehaald.
de topics moeten wel een beetje relevant blijven namelijk, en niet dat er nog antwoord komt op een vraag die 2 jaar geleden gesteld is (en bijv. de vraagsteller al lang geen kart meer heeft.)
al met al heb ik nog altijd veel lol in het lezen van het forum,
en de dingen die ik zelf niet interessant vind.... ach ja die klik ik maar door. er zijn genoeg dingen die wel leuk zijn!

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 1:05 pm 

Ben het helemaal met alle drie de sprekers eens, de posters zijn vaak al in meerder groepen te verdelen, zo zijn er onder andere posters om te posten, maar ook posters die zinnige info proberen te geven.
Om mijzelf als voorbeeld te gebruiken, mijn posts zal je zelden in een twee-takt topic aantreffen, gewoon omdat ik er niks van weet, en ook niet van plan ben om mij om deze materie te verdiepen, daarvoor zijn meer dan voldoende ander kenners aanwezig.
Daarintegen duiken vaak in alle postings dezelfde namen op, posten om te posten, vaak met de meest onzinnige of schofferende kletspraat, en als daar op subtiele manier gewag van wordt gemaakt, is de inhoud van de reply (al dan niet vol met taalfouten) geen visitekaartje voor dit leuke forum. [-X
Wat mij betreft mag een poster die meerder malen over de schreef gaat met onmiddelijke ingang (voor een bepaalde periode) geblokt worden, maar dit is aan David of Paulo.
Laten we het vooral leuk houden met z'n allen !!!!!!!
Lex.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 2:05 pm 

Rudi en Alex wijze woorden =D) =D) en ben het met jullie eens en dit is geen post om te posten :lol: en inderdaad
hulde aan David en Paulo die het forum leiden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 7:23 pm 

nuf said! #-o (en dit is net geen gevalletje post om post :P)
we hebben wel een beste komkommer tijd achter ons...

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 13, 2010 12:50 pm 

Heren,

Bedankt uiteraard voor jullie feedback. Ook wij leren hiervan en neem van mij aan dat ik soms in staat ben om een hele topic te verwijderen, gewoon uit frustratie omdat het niets toevoegd aan het karten en al helemaal niet aan dit forum.
Maar ja... iedereen mag een mening hebben en die respecteren we uiteraard, edoch... de laatste tijd bespeur ik ook veel
korte (zeg maar hyves, MSN achtige) posten en/of reacties.
Kijk .. dat moeten we dus hier ZEKER NIET DOEN !

Laten we er met z'n allen op letten dat we alleen een reactie plaatsen op een post die ook daadwerkelijk een antwoord en/of
informatie geeft aan degene die de vraag steld.. OK ???

Ik vertrouw op jullie medewerking.

(p.s. Paul, bedankt voor het opstarten van dit topic)

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 13, 2010 9:11 pm 

ik zelf heb me er meerdere malen ook wel op betrapt of wakker geschud door een ander op een felle reactie waarvan je later pas door hebt dat het eigenlijk best wel overdreven was. daar al ik voortaan wel wat beter op letten ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 13, 2010 11:24 pm 

Perfect... ga zo door !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2010 3:27 pm 

Ook ik ben het wel eens met jullie argumenten.
Maar het is en blijft een forum. Iedereen heeft zijn eigen mening en wilt die graag kwijt aan de rest in de hoop iemand er mee te kunnen helpen. Iedereen heeft zo zijn eigen manieren om iets te doen, er is dus vaak niet maar 1 ding juist.
In de meeste gevallen is het daarom handig als er meerdere mensen mee denken/helpen ookal hebben niet al die mensen het juiste antwoord gegeven.
Ik denk dat er niet echt iemand is hier die post om het posten maar toch altiid de achterliggende gedachte heeft om iemand te helpen.
Discussie's ontstaan dan vrij snel, maar ook dat hoort bij een forum denk ik.

Op andere fora worden mensen soms de huid vol gescholden, dan denk ik dat we hier toch een zeer gezellige groep hebben die elkaar probeert te helpen. Humor moet naar mijn mening ook geen kwaad kunnen, maar ook dit word vaak gezien als ''forumvervuiling'' zoals rudi het zo mooi noemde.

Overigens is het natuurlijk een lange winter geweest en mensen zullen zich vast verveeld hebben. Ik denk dat als we met z'n allen weer gaan rijden er genoeg nieuwe en interesante vragen aan bod zullen komen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2010 4:10 pm 

Leon,

Bedankt voor je heldere uiteenzetting !

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]