Auteur |
Bericht |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma apr 05, 2010 4:46 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
NK Kings of Karting Veldhoven race 1 Goeie snelheid en afbrekende wielen
Na een lange winterstop was het dan eindelijk zover de eerst race van het NK Kings of Karting 2010 We kwamen op vrijdag al aan op het circuit om te beginnen met testen en trainen.
Op Vrijdag reden alleen Mark en Guido omdat Maerten druk was met zijn werk We zijn vooral bezig geweest met de afstelling van de kart en dat ging heel erg goed Aan het einde van de dag reden we de snelste tijden van de gehele pro klasse en konden we ons ook goed mengen in de aanwezige superpro
Zaterdag begon de dag met regen en dat is niet iets waar wij vrolijk van werden. De gehele morgen was de baan nat en hebben we op slicks getraind Dit omdat de organisatie problemen had met het leveren van goeie regenbanden
Het werd snel duidelijk dat we in de regen lang niet zo snel waren als op het droge In de middag werd de baan droog en begonnen we weer snelle tijden te noteren Verder is er op Zaterdag niet veel gebeurt Na de training hebben we de kart schoongemaakt en nagelopen voor de wedstrijd op Zondag.
In de avond hebben we gezellig bij Mark thuis gezeten ideaal zo’n hotel En bij een NK weekend hoort ook de lasagne van Kalijn ook die was weer perfect.
Toen was het Zondagochtend na een lekker paasontbijt zijn we vroeg richting het circuit vertrokken om ons voor te bereiden op de wedstrijd.
Het weer was slecht en de baan was nat gelukkig had de organisatie besloten dat we op regenbanden mochten starten. Na afloop van de rijderbriefing konden we beginnen aan de kwalificatie Mark nam de kwalificatie voor zijn rekening Dit ging best goed want we kwalificeerden ons op P8 algemeen uit 28 teams en P3 in onze klasse op slechts 3 tiende van de Pole
Om 11 uur ging de 6 uur durende wedstrijd van start op een natte baan. Mark nam de start voor zijn rekening en pakte meteen een plek af van B&B Racing Hij reed een mooie run en kwam na 50 minuten binnen voor de eerste rijders wissel Even leek het fout te gaan toen Mark een ronde doorreed hierdoor werd bijna de maximale rijtijd van 50 minuten overschreden en dat levert 4 strafronde op Hij kwam over de lus met nog 1 seconde te gaan mazzel dus De baan was ook al redelijk droog dus gingen we ook wisselen van regenbanden van slicks
Guido ging met slicks de baan weer op de eerste rondjes was dit een drama maar toen de banden begonnen op te warmen ging het een stuk beter Er ontstond een gevecht met Biposto Racing zei waren duidelijk sneller maar zagen geen kans om in te halen uiteindelijk spinden zei van de baan af. Aan het einde van de stint maakten we de eerste tankstop. Op dat moment gingen we stevig aan de leiding in de wedstrijd. Bij de 2de pitstop lagen we nog steeds op de eerste plaats en Guido gaf het stuur over aan Maerten.
Alles zag er goed uit en we hadden de race onder controle Totdat we onze eerste pech van het seizoen kregen Maerten kwam de pits ingereden met een los achterwiel dit konden we snel repareren en hij kon de baan weer op. Maar nog geen 2 rondjes later brak de hele wielklos en moesten we weer de pits opzoeken voor reparatie. Nu moest de hele klos vervangen worden en dat koste veel tijd Maerten ging de baan weer op maar inmiddels waren we terug gevallen naar P9 in de klasse en buiten de top 20 algemeen.
Op het moment dat we weer gingen wisselen begon het opnieuw te regenen En moesten we weer regenbanden monteren. In de stromende regen ging Mark de baan weer op hij reed een voortreffelijke stint en mede door de problemen van andere konden we terug komen naar P4 in onze klasse en 10de algemeen.
Toen we weer aan de rijderswissel toe waren was de baan alweer zo goed als droog hierdoor gingen veel teams over op slicks. Wij namen echter de gok om door de gaan op regenbanden en zo een bandenwissel uit te sparen hierdoor kwamen we wel heel erg dichtbij de top 3
Guido sprong weer in de kart en hij ging meteen tanken helaas sloeg na 2 ronden het noodlot weer toe In een snelle bocht schoot het linker voorwiel van de klos af met als gevolg een stevige klap op de curbstones en tegen de dijk aan. We konden de pits niet rijdend bereiken dus moest de kart gehaald worden Na de reparatie die 7 rondjes duurde ging Guido weer rijden echter waren we nu volledig kansloos voor het podium De baan was inmiddels volledig opgedroogd en de regenbanden veranderde snel in slicks Gek genoeg gingen we hier erg hard mee en werd het veld langzaam opgerold Toen we weer gingen wisselen waren we weer opgeklommen naar P4
Met nog bijna 2 uur te gaan waren de regenbanden in slechte staat maar we gokte erop dat we de race erop konden uitrijden Maerten nam het stuur over voor zijn laatste stint en kreeg het steeds moeilijker om te kart op de baan te houden Hij was dan ook blij dat hij met nog 50 minuten te gaan het stuur aan Mark over kon geven Bij de wissel zagen we dat de regenbanden helemaal plat waren En toen op het moment dat Mark de baan opreed begon het weer te regenen. Hierop kwamen bijna alle teams binnen voor regenbanden. Wij reden natuurlijk al op regenbanden en per team was er maar 1 set regenbanden uitgegeven. Mark had het erg moeilijk om de kart op de baan te houden maar kon de 4de plaats vast houden en de 10de plaats algemeen De regenbanden waren helemaal kapot na 2 uur rijden op een droge baan
We waren na afloop van de race behoorlijk teleur gesteld er ging vandaag te veel fout om de race te kunnen winnen We weten dat onze snelheid goed genoeg is voor de overwinning en het kampioenschap De volgende wedstrijd is in Berghem waar we zeker voor de overwinning gaan vechten zolang de wielen op de kart blijven zitten
Uitslag Pro
1 Veersedam KCR 2 CK Racing 3 Fejo 4 2MG Racing 5 Biposto
Uitslag Superpro 1 Koene 2 Kombikart Ekart 3 Van der helm Motorsports 1 4 Dubbel U Racing 5 C2N Telematch
Uitslag RK1 1 Signmind Racing 2 ? 3 ?
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: ma apr 05, 2010 5:01 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Ondanks de pech, zeer goed gereden vind ik. Het lijken daar spannende wedstrijden bij de KOK. Hopelijk meer geluk in Berchem, alvast succes
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: ma apr 05, 2010 5:54 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Mooi verslag, jammer van de pech. Hopelijk hebben jullie de volgende keer meer geluk. Die keuzes tussen slicks of regenbanden zijn altijd moeilijk, ik kan er over meepraten
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma apr 05, 2010 8:21 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Leuk verslag inderdaad. Laten we hopen dat je met zoveel pech gewoon alle ellende voor 1 seizoen in 1 keer gehad hebt, dus dan zitten jullie voor de volgende wedstrijden gebakken
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma apr 05, 2010 8:22 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
He Guido, toch nog een redelijk resultaat =D
Setje regenbanden al op mp gezet?
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma apr 05, 2010 8:24 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Ja slecht 1 keer gebruikt Woensdag zal ik er een foto van maken als we de kart gaan strippen
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma apr 05, 2010 10:31 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
jammer van al het pech dat jullie hadden. maar zo te lezen staat de concurentie nog wat te wachten de volgende race! Ik hoop dat het frame na die forse klap van jou op de cerbs en wal niet erg beschadigd is. gaat de RK1 een beetje gelijk op met de superpro qua ronden tijden?
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma apr 05, 2010 10:49 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Nee totaal niet in de kwalificatie stond er in geen enkele RK1 in de top 10 de eerste stond op 13 dacht ik In de regen zijn de prokarts sneller zowel Pro als SuperPro Op het droge was het redelijk gelijk Er zaten goeie team bij maar ook prutsers
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: di apr 06, 2010 1:32 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Wel bijzonder dat de prokarts harder gingen. In de sprints waren de RK1's seconden sneller dan de prokarts. Had dit te maken met zachtere banden en een lager gewicht (twee voordelen die ze dus nu in de Kings niet meer hebben) of is er iets anders aan de hand?
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di apr 06, 2010 1:41 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
was het maximale toerental van een RK1 motor niet een beetje naar beneden bijgesteld voor de Kings ???
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di apr 06, 2010 1:43 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
ze rijden met een standaard tandwielverhouding maar ik weet niet welke En natuurlijk rijden we op dezelfde banden rond
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: di apr 06, 2010 2:07 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Maar als je direct achter een RK1 reed, merkte je verschil in acceleratie of topsnelheid tov een prokart?
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di apr 06, 2010 2:10 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
RK1's Accelereren iets harder maar op topsnelheid waren de prokarts sneller
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di apr 06, 2010 10:30 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
wel erg gaaf dat er nu weer een extra aanvulling is voor het endurance racen. nu maar hopen dat de velden weer flink gaan groeien!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|