Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: tuning
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 1:17 pm 

Geregistreerd: do dec 24, 2009 2:55 pm
Berichten: 69
Wie heeft er ervaring met tuning van motoren of een goed adres?

Ik wil eigenlijk mijn motor tunen.. andere cilinder en kop erop zodat ik wel altijd weer kan laten zegelen (voorwat dat nog waard is bij een 2007 motor)

Groet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 1:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Misschien handig om erbij te zetten om wat voor motor het gaat...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 1:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
heb het wel toen met mijn scooter cilinders laten doen.
DUUR grapje, enorm veel onderhoud.
maja meeste karts zijn snel zat. Uit ervaring betekent tunen, meer slijtage, meer onderhoud enz.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 2:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Verzegelen mag binnekort alleen nog gebeuren bij een 2009 conform Rotax Max motor. Waar dus de 2009 onderdelen opzitten. Een andere cilinder zal je simpelweg niet gaan lukken want dit mag ook niet. Wel 1 van hetzelfde type maar geen andere.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 2:02 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Ik vermoed dat johns het over een Rotax Max heeft omdat hij over "zegelen" spreekt? Maar dat ineens even melden is naturlijk wel het beste, kan evengoed een ander type zijn dat verzegeld wordt.
In elk geval kan je kort zijn in verband met het tunen en nadien terug verzegelen. Als zo'n blok nadien terug in originele staat gebracht wordt met het oog op terug verzegelen zal je wel rekening moetenhouden dat dat verzegelen wel wat kost.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 2:11 pm 

Geregistreerd: do dec 24, 2009 2:55 pm
Berichten: 69
Het gaat om een Rotax Max sr inderdaad........ Alleen de kop lakken schijnt al veel te schelen..?!?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 2:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Ik weet niet wie je dat verteld heeft, maar daar zal je heus niet harder van gaan. Hooguit dat het kopje wat warmer wordt!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 3:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm
Berichten: 336
Woonplaats: Oudenbosch
De kop van mijn wedstrijdblok is ook gelakt, maar dat is alleen gedaan om telaten zien van welke tuner hij afkomt.
En wil je je blok laten tunen en zo laten tunen dat hij binnen de reglementen valt om telaten verzegelen kost dat
veel geld, en je schiet er niet zoveel mee op.

_________________
Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 5:35 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Vraag maar aan Kay Simons dat is de beste die ik ken op het gebied van Tuning van Rotax max www.simonskart.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 5:47 pm 

Geregistreerd: do dec 24, 2009 2:55 pm
Berichten: 69
@ Vincent inderdaad lakken heeft geen zin... ik was weer eens te snel / te gehaast.. ik kijk tussen de bedrijven door regelmatig op de site vandaar!

Ik bedoelde Vlakken....... :oops:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 8:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Ik zou zelf als recreant lekker met een standaard blokje gaan rijden. Veel mensen gaan daarmee de fout in.
Vaak is het veel vermogen, maar wat is vermogen zonder een goede en ervaren coereur?

Het beste om te doen John, is lekker veel trainen met je huidige motor. En later over 1 of 2 jaar eventueel kijken naar Tunen of afstelling.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 8:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Afstelling mag ook al eerder naar gekeken worden natuurlijk, samen met veel trainen levert dat meestal inderdaad meer tijdwinst op dan tunen.
Vind je niet veel meer in je rijstijl of je afstelling, en is de beperkende factor dus voornamelijk het vermogen van je moter dan kan je altijd nog ervoor kiezen om hem te laten tunen.
Soms is het handiger om een andere moter te kiezen dan om een Max te gaan tunen. De revisieinterval wordt sowieso korter, dus een tweedehands KF2 blokje is dan soms ook een optie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 6:50 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
wat ook vaker gedaan word een DD2 cilinder verbouwen, brengt ook 3PK


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 8:33 am 

Geregistreerd: do dec 24, 2009 2:55 pm
Berichten: 69
Ja klopt allemaal jongens maar met mijn gewicht mag er echt wel wat pk's bij... ik ben nl nog al lang en dus wat zwaarder dan de gemiddelde karter.
95kg zeg ik altijd en mijn vriendin zegt dat het 98 is.. maar goed we zullen zien. De 28e gaan we weer lekker rijden in Bergehmn als het een beetje weer is tenmiste.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tuning
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 9:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
johns....

ik heb jarenlang Rotax Max gereden en ik weeg ook 94kg en ben niet eens lang.
Ging allemaal goed en behoorlijk leuke tijden gereden..
Uiteraard is er geen beginnen aan als je jou tijd gaat vergelijken met iemand die 70 kg weegt (dus 25kg minder), nou dan moet je heel
wat tunen om dat terug te winnen. Althans.. mij is het nooit gelukt, maar toch rij ik geen 2 sec. langzamer, het zit bijna altijd binnen de 1 sec.
Dus.......... lekker gaan toeren met je Rotax Max, betrouwbaar, snel en heel veel genieten..

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David