Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rotax 122 start niet...
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 7:11 pm 

Geregistreerd: do maart 11, 2010 6:27 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Kerkrade
Geachte collega karters,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een birel kart met (als het goed is!?!) een aprillia rotax 122 (schakel) crossblok.

Na slechts 2 keer ! de straat op en neer gereden te hebben krijg ik hem nu niet meer gestart. :(

De bougie vonkt, en naast het blok op de stoel zit een apperaatje met een soort vlotterje, wanneer ik hem aantrek, de brandstof aanzuigt. (zo is het vlottertje leeg)

Welke handelingen kan ik nog meer verrichten om de kart aan het lopen te krijgen ?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 7:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Kun je een fotootje plaatsen van dat apparaatje??

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 8:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Je hebt nog wel compressie in de cilinder?

Ontsteking niet los getrild waardoor ie niet meer op het juiste moment ontsteekt?

Laat wat mengsmering via het bougiegat de cilinder inlopen, niet te veel, en probeer em dan nog eens te starten. Mocht de motor dan nog niet aan slaan, dan is er iets mis met je ontstekingstijdstip.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 9:46 pm 

Geregistreerd: do maart 11, 2010 6:27 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Kerkrade
Hoi,

Bedankt voor de snelle reacties.

-Weet eerlijk gezegd niet hoe ik foto's moet plaatsen, op hyves zetten en doorlinken?

-Compressie heb ik nog, probeer het morgen met mengsmeer in bougiegat.

Ben echt nog een leek op dit gebied dus lachen jullie me niet uit als ik domme vragen stel :lol: :oops:

-Bedoel je met de onsteking de bougie? Hoe moet ik het ontstekingstijdstip aanpassen.

Bedankt!

Groet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 10:11 pm 

Geregistreerd: do maart 11, 2010 6:27 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Kerkrade
Heb even snel uitgevist hoe foto's te plaatsen.
Hierbij enkele foto's van het blok en het ''apparaatje'':

http://img251.imageshack.us/img251/1119/nieuw074.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/526/nieuw073.jpg
http://img162.imageshack.us/img162/5716/nieuw072.jpg
http://img382.imageshack.us/img382/8855/nieuw071.jpg

Ik weet dat ze niet echt duidelijk zijn, maak morgen overdag foto's.

Kan iemand bevestigen dat dit een aprilia rotax 122 is?

Groetjes,


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 10:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Het kan ook een Rotax 123 zijn.
Dat ding aan je stoel is een Mikuni brandstofpomp, dezelfde die ook voor de Rotax Max gebruikt wordt. Je moet trouwens wel de benzine eerst naar de het pompje blazen wil ie goed werken.
Maak je gebruik van de elektrische starter, of duw je hem aan?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 10:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
als je dat kastje met die slangetjes bedoeld = brandstofpomp

en het is idd aprillia :wink: volgensmij Aprillia rs 125 max ;)

gegroet Swiss

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 10:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Even voor de duidelijkheid, zowel de Rotax 123 als de Rotax 122 werden gebruikt in de Aprillia RS125.
De 123 is ouder dan de 122.
De Rotax Max is oorspronkelijk gedeeltelijk gebasseerd op de Rotax 122.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 10:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
vlotter zit alleen onder de carburateur ;) je bedoeld toch niet de carb ?:)

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 11:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
247 zit toch op superkarts ? is 2 cilinder in lijn.. ?

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 11:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Je hebt een Rotax 123. Ik heb hetzelfde blokje liggen, alleen dan met een flatside carburateur.

Dit is het betere type, omdat het 122 type (het nieuwere type) terug getuned is wegens de emissie eisen die toen gesteld werden aan motoren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 11:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Niemand heeft het hier over een 247?
Het gaat om de Rotax van Stopper1986, niet over superkart motoren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 11:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
t was maar een vraag :lol: :oops:

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 12:07 am 

Geregistreerd: do maart 11, 2010 6:27 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Kerkrade
@david
Als ik de kart aan trek trek hij wel de brandstof meteen omhoog. toch blazen? (het pompje dan :lol:)
De kart word aangeduwd of getrokken (spanband)

@swiss
nee dat bedoelde ik niet. ik bedoelde het kleine oranje kunststof vatje naast de brandstofpomp welke ik ook niet weet
te benoemen. ik wist niet of deze gevuld moest zijn met brandstof als de kart gewoon uit staat. ik neem aan van niet.

@sendatje
Goed om te horen dat ik het snellere type heb 8)
Weet je hoe het zit met de betrouwbaarheid? (na hoeveel uur nieuwe zuiger?)

Nog even een duidelijkere beschrijving van het probleem:
Na 2 keer de straat op en neer gereden te hebben start de kart niet meer.
Natuurlijk geprobeerd met choke, en luchtfilter dichtgehouden, zonder succes.

Achter auto gehangen zonder choke, start wel maar bij gas lijkt hij te verzuipen en/of komt niet op toeren denk ik :(
zodra ik stil sta, valt hij uit...

Groet,


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 6:23 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Als de brandstof pomp het doet en de Carburateur Benzine Krijgt, dan kan de Carburateur verstopt zijn dus die reinigen (demonteren en met rem reiniger alle kanalen door spuiten en met de lucht slang door blazen)
Dan zal de Motor wel weer lopen en wissel ook maar de Benzine filter die mach ook niet te oud zijn :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David