Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: kart kopen..
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 9:30 pm 

Citaat:
en dan zou ik een chasis gewoon mee kunnen laten gaan dus dan betaal ik alleen de belastingen en invoerkosten enzo

en mijn nadruk ligt niet op het zeer goedkope alleen als je geld kan besparen is het mooi

2700 euro + 12% invoerechten + 19% B.t.w. = 3598.56

hier in Nederland vragen ze er 3690 euro voor,
dan heb je al gauw welgeteld 92 euro verdiend. en dat is toch veel geld.
voor die 9 tientjes kun je de eventuele garantie en service aanspraken toch makkelijk zelf betalen #-o
NIET dus.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 2:58 pm 

Met die berekening betaal je ook btw over de invoerrechten ? :?
Nogmaals, ik ben ook geen voorstander van complete karts uit het buitenland halen voor iets wat prijs winst.
Maar koene of wat voor winkel dan ook heeft die karts ook ergens vandaan en diezelfde kosten betaald en verkopen die karts alsnog met winst ( die mij meer lijkt dan die 92 euro )
Als particulier zijnde moet dat dus ook mogelijk zijn.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 3:14 pm 

Citaat:
Met die berekening betaal je ook btw over de invoerrechten ?

Doe de berekening dan nog maar eens, waarbij je eerst 19% btw berekent en daarna pas 12% invoersrechten. Je komt toch weer op € 3598,56

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 3:16 pm 

Je bekijkt het dan ook verkeerd: als particulier moet je betalen voor transport van 1 kart. Als handelaar verdeel je bepaalde kosten over meerdere karts en de eventuele onderdelen die ineens meekomen.
En wat doet een handelaar met die uiteindelijke "winst"? De kosten van de onverkochte karts en ander materiaal inslikken. en daar komen dan nog wat onkosten bij zoals daar zijn: stallingsruimte, electriciteit, verwarming, tijd die hij verliest om te antwoorden op vragen van mensen die uiteindelijk elders of geen materiaal kopen enz.
Met het overschot zorgt hij in het levensonderhoud van hemzelf en zijn familie en gaat hij 2 keer per jaar uitgebreid op winter- en 2 keer op zomervakantie. :idea:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 3:23 pm 

@Beire,

Welk merk karts importeer jij ook al weer :mrgreen: ?? Nee, geintje hoor. Maar het blijft appels met peren vergelijken daar een particulier nooit de voorwaarden kan afdwingen/krijgen als een officiele dealer in een bepaald land. Nog los van de al eerder genoemde garantie/verhaal kwesties als er toch iets niet mocht kloppen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 4:19 pm 

Ik zou het in eigen land houden, zie service :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 5:40 pm 

Citaat:
@Beire,

Welk merk karts importeer jij ook al weer ?? Nee, geintje hoor. Maar het blijft appels met peren vergelijken daar een particulier nooit de voorwaarden kan afdwingen/krijgen als een officiele dealer in een bepaald land. Nog los van de al eerder genoemde garantie/verhaal kwesties als er toch iets niet mocht kloppen.

Wat ik juist verkoop doet er niet toe, (begrijp wel dat je dit als grap bedoelde ;-))
Ik denk ook niet dat iemand hier al zou kunnen zeggen dat ik wel/niet verkoper ben maar het is zoals je zegt niet te vergelijken wat de ene wel en een ander niet van kortingen kan/zal krijgen.
Ik ben er ook voorstander van dat het 1 en ander goedkoper kan maar ik kan me er serieus aan ergeren als er gezegd wordt dat iets (en dat hoeft niet persé kartmateriaal te zijn) elders goedkoper is maar er dan niet bij vermeld wat het uiteindelijk gaat kosten om dat alles hier te krijgen (met alle risoco's van dien). Ik geef toe dat er inderdaad dingen in het buitenland goedkoper/beter zullen zijn dan hier én dat je al eens een voordeeltje kan doen. Zo neem ikzelf regelmatig ns wat dingen mee uit Italië telkens ik daar ben. En die dingen komen mij inderdaad goedkoper uit maar dan enkel en alleen omdat ik dan toch ginds ben. Als ik er speciaal om moest rijden was het profijt zo goed als nihil.
Je kan het vergelijken met iemand die bijvoorbeeld besluit een eigen pitskar te maken. Als die persoon de kennis én het materiaal in huis heeft zal hij wel goedkoper een pitskar kunnen maken. Maar als hij die net hetzelfde zou maken als de pistkarren die je her en der kan kopen komt hij als hij de eindkost in de berekening meeneemt toch niet echt goedkoper uitkomen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 5:50 pm 

Citaat:
Maar koene of wat voor winkel dan ook heeft die karts ook ergens vandaan en diezelfde kosten betaald en verkopen die karts alsnog met winst ( die mij meer lijkt dan die 92 euro )
Als particulier zijnde moet dat dus ook mogelijk zijn.

Dat is maar de vraag, de kans is aanwezig dat Tonykart (of andere fabrikant) nieteens met jou als partikulier zaken wil doen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 5:56 pm 

Koene is een hele grote naam in de kartsport. Daarom kan hij een merk zoals Tony wat eenvoudiger aan de haak slaan lijkt mij :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 12:47 pm 

Meestal lukt dat bij grote namen inderdaad beter. Maar niet vergeten dat er bij een merkcontract nog andere dingen komen kijken. Zo is er meestal de verplichting om een bepaald aantal frames per jaar te verzetten. Op zich geen probleem voor een grote naam maar wat als het merk dat je verdeeld ineens niet meer zo fel gewild is? Tony is bijvoorbeeld een merk dat dit jaar ineens erg in trek is gezien de prestaties van vorig seizoen. (Of dat enkel aan het materiaal ligt is maar de vraag). Maar als het volgend seizoen ineens niet meer zo gewild is blijf je met een pak materiaal zitten waar je niets mee bent. En verkopen onder de prijs kan je ook niet want als het merk dat te weten komt kunnen er sancties volgen. :-(

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 5:07 pm 

Ahjoh, volgend jaar rijden ze ineens toch allemaal met Tibi-Kart :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 5:18 pm 

Beire schreef:
ony is bijvoorbeeld een merk dat dit jaar ineens erg in trek is gezien de prestaties van vorig seizoen

Volgens mij zijn dat vooral voormalig Kombikart rijders

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 5:40 pm 

Dan heb je dat goed fout, Kombi begon ermee. Maar een enorm groot deel van de andere rijders zijn allemaal naar Tony overgestapt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 5:45 pm 

Heeft vrij weinig met de vraag van Ken te maken vind je ook niet?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2