Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 06, 2010 4:47 pm 

Citaat:
dus.... (tegen papa en mama zeggen) vooral niet links stemmen.

Citaat:
dat heeft alles te maken met links tuig en ondernemertje pesten

Citaat:
Altijd dat groene gedoe. Er gaan meer mensen niet goed van worden als de kartbaan moet opdoeken dan dat ze mag blijven liggen...

Even op de website van de provincie Zuid Holland gekeken:
- rechts (CDA, VVD, SGP, Leefbaar) heeft 32 zetels
- links (PvdA, SP, GroenLinks, PvdD, D66) heeft 29 zetels.

CDA en VVD hebben bijna de helft van alle zetels. Rechts heeft de meerderheid. Ik word er moe van dat links altijd de schuld krijgt. Bovendien heb ik (als topicopener) gezegd dat ik niet wilde dat er gescholden zou worden op milieu-activisten. Het gebied wordt gezien als stiltegebied en daar zou een circuit niet 'horen'. Denk je nou echt dat rechtse mensen geen behoefte hebben aan stilte? Hou toch op!

Overigens stem ik links, maar hoop ik dat Strijen open blijft.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 06, 2010 7:13 pm 

Het is NIET de Provincie Zuid Holland die moeilijk doet. De Provincie Zuid-Holland wilde het kartcircuit Strijen legaliseren.....Het zijn oa. de boomknuffelaars van Vereniging Hoekschewaards Landschap en Staatsbosbeheer. Je kan het leuk vinden of niet maar dit zijn clubs die over het algemeen steun en aanzien genieten van het linkse deel van onze samenleving. En aangezien deze clubs een geliefd kartcircuit om zeep proberen te helpen kan je verwachten dat hier op het kartforum kritisch word gedaan over milieu-activisten. Het feit dat jij dit topic opent maakt mij helemaal niets uit. En als je hier steun voor milieu-activisten verwacht dan zit je denk ik op het verkeerde forum. Trouwens, ik verwacht dat omgekeerd op diverse milieuwebsites ook gescholden wordt op snelheidsporten. Alle circuits, of het nou Zandvoort, Assen of Berghem is hebben last van deze lui. Of ze nou 40, 60 of 80 jaar bestaan, het maakt niets uit. Als het aan hun ligt wordt alle snelheidsporten verboden en wordt heel Nederland één groot stiltegebied. Ik wordt er echt doodziek van, en ik hoop dat ik dat van de moderator hier mag zeggen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 06, 2010 8:00 pm 

=D) Helemaal mee eens Harald.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 06, 2010 8:06 pm 

Citaat:
En als je hier steun voor milieu-activisten verwacht dan zit je denk ik op het verkeerde forum. Trouwens, ik verwacht dat omgekeerd op diverse milieuwebsites ook gescholden wordt op snelheidsporten. Alle circuits, of het nou Zandvoort, Assen of Berghem is hebben last van deze lui.

Wat ik in mijn eerdere post al zei: het grootste probleem is dat mensen last hebben (of denken te hebben) van de herrie van een circuit. Dat is het grootste probleem dat klagers hebben met Zandvoort? Denk je werkelijk dat alleen linkse mensen last hebben van lawaai? Hou toch op! Het is een landelijk probleem. In Nederland gaan mensen naast Schiphol wonen en vervolgens klagen ze over de herrie. In Sao Paulo ligt het F1-circuit midden in de stad en iedereen vindt het fantastisch!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 06, 2010 8:26 pm 

De tolerantie is een beetje verdwenen in Nederland. Als men elkaar hoort dan is het al gelijk "overlast". Mensen die in de nieuwbouwwijken gaan wonen die tegen enkele bestaande locaties van een circuit of vliegveld gebouwd zijn hebben in mijn ogen geen enkel recht van spreken. Echter zijn er voorbeelden genoeg te noemen waar deze mensen wel een voet aan de grond krijgen, Baggelhuizen circuit Assen is een goed voorbeeld, ook op de kartbaan van Driebergen is het bal en "zeuren" de nieuwe bewoners, die naast een kartcircuit hun huis hebben gekocht over het geluid van de kartbaan, over de A12 100meter verderop hebben ze zeker geen last? die gaat wel 24/7 door. ????????????
De zeldzame plant en diersoorten die zijn er toch ook al eeuwen en ineens moet de hele wereld wijken voor deze dieren, volgens mij word dit als een excuus gebruikt door mensen die gewoon tegen gemotoriseerde sporten zijn.
Misschien denk ik te simplistisch maar iets anders kan ik er niet van maken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 06, 2010 10:05 pm 

Citaat:
Denk je nou echt dat rechtse mensen geen behoefte hebben aan stilte? Hou toch op!

Ik denk inderdaad dat rechts of links er niets toe doet. Ga eens kijken in Strijen zou ik zeggen, geluidsoverlast, natuurgebied, waar gaat het nog over, het ligt in the middle of nowhere!
Nee dan kan je beter zelf ophouden beste Matthijs, en van de stilte gaan genieten.
Ik snap dat je het vervelend vindt dat niet iedereen zijn mening zo genuanceerd formuleert als je graag zou willen, maar dat neemt niet weg dat er toch zeker een kern van waarheid in zit.
Er zijn gewoon weer wat wetten, besluiten of weetikveel wat gevonden die het illegaal verklaren van een circuit met het grootste gemak rechtvaardigen. Lees het bericht maar door, het staat er allemaal in. Daarna loop je even een rondje om het circuit in Strijen, en dan moet je jezelf afvragen of die wetten en besluiten wel dermate belangrijk zijn dat we er aan vast moeten houden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 9:18 am 

En trouwens....90% van de tijd is het stil op het karcircuit in Strijen, want er wordt alleen maar gereden op de zaterdag- en zondagmiddag. Plant er nog wat meer bomen/ hoge struiken omheen en je heb het er nog stiller en heb je nog wat meer natuur ook. Zucht... [-o<

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 5:03 pm 

@ Harald.

In het zomerseizoen wordt er ook op de woensdag gereden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 1:40 pm 

Weer allerlei nieuwe ontwikkelingen vwb. het circuit Strijen. Ik heb het laatste artikel even van de website gehaald. Kijk even op de website voor nog meer info: http://www.kbshw.nl/nieuws/

50 weekeinddagen of weekeinden trainen op Strijen?
Volgens de provincie mogen we slechts 50 weekeinddagen trainen op de kartbaan van Strijen. Wij zijn van mening dat we 50 weekeinden per jaar mogen trainen en een weekeind bestaat uit een zaterdag en een zondag!
Vandaag 16 augustus hebben wij de rechter moeten vragen wie er gelijk heeft, omdat de provincie aan de club een dwangsom heeft opgelegd.

In zijn verweer stelde de provincie dat zij bewust in 2004 het betreffende voorschrift C1 in de milieuvergunning zo hebben opgeschreven om het gebruik van de kartbaan te beperken.
Ook gaven ze aan nu pas te kunnen handhaven omdat de vereniging haar geluidsboekhouding niet zou hebben ingeleverd.
Wij hebben daartegen in gebracht dat wij al decennia lang zowel op zaterdag en zondag trainen en we bij de aanvraag van de milieuvergunning nooit de intentie hebben gehad hierin verandering te brengen. Uit alle aangereikte stukken blijkt dit ook steeds het geval te zijn. Ook hebben wij altijd onze geluidsboekhouding aan de provincie ter beschikking gesteld, wat ook blijkt uit de beargumentering van de provincie zelf. Er is wel een discussie met de provincie geweest of we per 10 minuten of per 6 minuten moesten rapporteren! Niet alleen in 2005 (het eerste jaar na de provinciale milieuvergunning) , maar reeds vanaf 1989 (stukken inzake het zonebesluit geluidhinder) wist de provincie dat we zowel op zaterdag als zondag trainde op de baan. Pas in 2010 stellen ze vast dat we teveel zouden trainen en hebben ze ons een dwangsom opgelegd.

De rechter is duidelijk en stelde dat als de provincie wil kunnen handhaven, deze vergunning op dat betreffende punt echt maar op één manier uitlegbaar zijn! Maar zowel wij als de rechter konden dit niet eenduidig uit de vergunning lezen. Ook de aanvraag voor de milieu vergunning is er niet sluitend in.
Wie nu gelijk heeft, zal de rechter ons in de vorm van een voorlopige voorziening op 30 augustus a.s. vertellen. Wij hopen op schorsing van de dwangsom.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 2:20 pm 

Rijden die mileu mensen dan ook 100% elektrisch!!;). en word die elektrische auto dan ook door zonne energie opgeladen??
Beetje triest dat tegenwoordig alles afgeschaft word.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 20, 2010 2:06 pm 

Nederland........zucht...

Mijn andere hobby, terreinrijden met een dikke 4x4. Helaas onmogelijk (en onbetaalbaar) geworden in NL.
Vanaf Polen mag het wel. Polen begint al moeilijk te doen maar in landen als Roemenie is alles toegestaan. Helaas een beetje ver om een rondje te karten......

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 1:16 pm 

Voor degene die het nog niet gelezen hebben:

Geen plek kartbaan

16 feb 2011

STRIJEN - Uit onderzoek van Gedeputeerde Staten is gebleken dat binnen de provincie Zuid-Holland geen reële alternatieve locatie beschikbaar is voor de huidige kartbaan in Strijen. De gemeente Strijen gaat zich nu beraden over de toekomst van de kartbaan.
Bij het opstellen van het onderzoeksrapport waren provincie, gemeente Strijen en de kartbaan betrokken. Onlangs heeft de provincie het rapport aangeboden aan de betrokken partijen en de gemeenten die in het rapport genoemd worden.
Er bleken in totaal eventueel vijf locaties in aanmerking te kunnen komen voor de verplaatsing van de kartbaan: het Hellegatsplein, op Voorne-Putten en enkele plaatsen op Goeree-Overflakkee. De meeste plekken scoorden echter slechter ten aanzien van geluidhinder en komen zodoende niet in aanmerking. De locatie Hellegatsplein betreft een natuurgebied waarin de natuur voorrang heeft en wordt beschermd.
In een uitspraak in 2010 heeft de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State goedkeuring onthouden aan een bestemmingsplan dat was opgesteld voor de kartbaan in Strijen.
Deze uitspraak had tot gevolg dat de gemeente de planologische situatie van de kartbaan opnieuw moest bezien.
In de uitspraak heeft de Afdeling hiervoor handvatten gegeven. Zo is aangegeven dat eerst een onderzoek naar het verplaatsen van de kartbaan moest worden uitgevoerd. Door de provincie Zuid-Holland is aangegeven dat zij het onderzoek zouden uitvoeren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 2:11 pm 

Ik had ook al zoiets gelezen maar er zijn nu wel 2 gemeenteraadsleden die meewerken om een geschikte
plaats te vinden en dat vind ik al heel wat.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 10:17 am 

Ik heb het rapport gelezen en ik vind het echt onbegrijpelijk dat de provincie deze conclusie trekt , want er komt juist wel een heel goed alternatief naar voren nl. het Hellegatsplein. Autosport.nl heeft ook die conclusie getrokken:
http://www.autosport.nl/karting/news/22 ... ijen..html

Ik vraag mij af of dit soort politieke (dus niet objectieve) conclusies niet juridisch aan te vechten is want dit slaat echt helemaal nergens meer op. :evil:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 10:43 am 

Probleem bij het hellegatsplein is dat dat nu natuurgebied is en om daar nu een kartbaan te beginnen is niet te doen denk ik
maar in Strijen was de baan er al voordat het natuurgebied is geworden. Naar mijn mening heeft de kartbaan meer zeggenschap.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende