Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 4:28 pm 

inderdaad nick!

www.senseofspeed.nl | www.stickerland.nl | www.active-parts.nl | www.teambrabo.nl |

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 5:30 pm 

Zoals jullie weten is Strijen maar een klein baantje en niet al te breed. En als je 4-takt toelaat moet je ze ook allemaal
toelaten dan kun je geen onderscheid maken. En laten we het eens over Driebergen hebben daar mogen weer geen 2-takt
komen over discriminatie gesproken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 9:41 pm 

misschien ligt het eraan wat voor MENSEN 2 takt rijden :lol: :lol: :lol: :lol:

( alleen bedoeld voor edwin:P anders krieg ik straks heel forum over me heen:P)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 8:57 am 

De vergunning van Strijen heeft het specifiek over het toestaan van 2takt karts, waarmee het dus automatisch verboden is om 4takts te laten rijden.

En dat ik met m'n langzamere kart in de weg zou rijden... Tja... hoe vaak je niet gasten hebt die je op het rechte stuk volgas inhalen, voor de bocht veel te vroeg in de ankers gaan waardoor ik ook moet remmen, de bocht doorgaan alsof hun schoonmoeder rijdt en vervolgens van links naar rechts zwiepen omdat ze veel te lomp op het gas gaan en tegelijkertijd met hun rechterhand door de versnellingen harken... :twisted:

Liever dat ik zelf kan sturen en langzamer ben door m'n kart, dan dat ik snellere rondetijden rij, op een kart die eigenlijk te snel voor me is. :lol:

#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 11:46 am 

Citaat:
En dat ik met m'n langzamere kart in de weg zou rijden... Tja... hoe vaak je niet gasten hebt die je op het rechte stuk volgas inhalen, voor de bocht veel te vroeg in de ankers gaan waardoor ik ook moet remmen, de bocht doorgaan alsof hun schoonmoeder rijdt en vervolgens van links naar rechts zwiepen omdat ze veel te lomp op het gas gaan en tegelijkertijd met hun rechterhand door de versnellingen harken...

Waar ik meer op doel is dat de gemiddelde viertakt minder geluid maakt dan een tweetakt. Dat is de reden dat tweetakts op somminge circuits worden geweerd, maar in Strijen is dit niet aan de orde. Hier zou het puur gaan om de onderlinge snelheid? Snelle viertakts worden omwille van het geluid soms ook geweerd, maar omdat ze nu eenmaal een viertakt zijn mogen ze niet op Strijen?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 1:32 pm 

Nee, Strijen heeft in de vergunning staan dat er alleen met 2takt mag worden gereden. Dat was vorig jaar althans het geval. Inmiddels is er wel een testdag geweest waarbij de provincie metingen heeft verricht om te kijken of ze 4takt toch toe zullen laten, maar ik weet niet wat daaruit is gekomen. Ik heb er in ieder geval niks meer over gehoord dat dit inmiddels zou zijn veranderd.

En hoe belachelijk ook omdat 2takt inderdaad meer herrie maakt, ooit in 1960 dacht iemand zo slim te zijn om dat in de vergunning te zetten. Omwonenden grijpen alles aan om ze een hak te zetten, dus dan hoeven ze echt niet te proberen om toch 4takts toe te laten.

#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 6:51 pm 

Het staat inderdaad in de vergunning, en men heeft het punt 4 takt inderdaad al geprobeerd te misbruiken om te klagen over de baan naar ik weet :(

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 2:36 pm 

Dit onderwerp is helaas weer aktueel ](*,) . Afgelopen woensdag 3/3/2010 heeft de Raad van State uitspraak gedaan:

Rechter vernietigt regeling kartbaan Strijen

De kartbaan in Strijen.
De gemeente Strijen en de provincie Zuid-Holland moeten een andere oplossing zoeken voor de kartbaan in Strijen.
Dat heeft de Raad van State vandaag, woensdag 3 maart 2010, bepaald.

De kartbaan ligt al sinds de jaren 60 in natuurgebied Het Oude Land. Volgens omwonenden en natuurbeschermers hoort
de baan echter helemaal niet thuis in het beschermde gebied, dat ook nog een stiltegebied is.

De gemeenteraad van Strijen heeft de kartbaan tot nog toe gedoogden wilde deze opnemen in het bestemmingsplan
voor het gebied. Ook het provinciebestuur heeft een plan daartoe in 2008 goedgekeurd.
De bestuursrechter heeft die goedkeuring nu vernietigd. De Raad van State vindt dat eerst nader onderzoek
gedaan had moeten worden naar alternatieve locaties of opheffing van de kartbaan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 3:37 pm 

als je gemeente nou zorgt voor een andere plek dan dna hebben we een nieuwe kartbaan strijen.

Birel 2014 met Rotax Max Senior

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 3:42 pm 

Citaat:
De vergunning van Strijen heeft het specifiek over het toestaan van 2takt karts, waarmee het dus automatisch verboden is om 4takts te laten rijden.

En dat ik met m'n langzamere kart in de weg zou rijden... Tja... hoe vaak je niet gasten hebt die je op het rechte stuk volgas inhalen, voor de bocht veel te vroeg in de ankers gaan waardoor ik ook moet remmen, de bocht doorgaan alsof hun schoonmoeder rijdt en vervolgens van links naar rechts zwiepen omdat ze veel te lomp op het gas gaan en tegelijkertijd met hun rechterhand door de versnellingen harken... :twisted:

hmmz dat klinkt netalsof ik daar rijd :P

/ontopic
ik houd mijn hart vast.. daar ze de recreanten races nog houden.... en het mom "verplaatsen" kennen we :S

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 5:01 pm 

In 1 woord schandalig, iets dat er al zo lang is moet nu anno 2010 ineens verdwijnen omdat het er een stilte gebied is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
M.a.w. als men iets weg wilt hebben word een gebied een stilte gebied en dat geeft de overheid de vrijbrief om zoiets te flikken.
Ik denk dat ik maar op een groene partij ga stemmen :^o , of juist niet. Mmmmmmmm even denken. #-o

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 5:06 pm 

Wat een zever zeg, maar wie weet krijgt de uitbater genoeg centen én een nieuwe plek.

Maar ik vrees er eerlijk gezegd wel voor. :roll:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 5:10 pm 

Plaats dan toch gewoon een geluidsmuur, dan krijg je een soort fort! :mrgreen:

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 5:12 pm 

Strijen zal nooit verdwijnen. Dit omdat de baan er al veeeel eerder voor iedereen en alles lag. Ook heeft Strijen een advocaat die een voorkeur voor de baan heeft. Dus dat is mooi meegenomen. Als de gemeente de baan met rust zou laten had er allang een baan zoals Berghem of Veldhoven gelegen. Want nu mag Strijen helemaal niets aan hun baan of eromheen doen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 5:15 pm 

ik kan niet oordelen of de baan er eerder lag dan de bestemming stilte gebied.... het zou wel erg krom zijn als dit waar is en de baan geen milieu vergunning krijgt vanwege de omgeving..
Ik zou kiezen idd voor een flinke geluidswal en het probleem is opgelost.

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende