Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 4:45 pm 

Het is inderdaad niet makkelijk om iets voor een normale prijs verkocht te krijgen. Ik verkoop mijn eigen materiaal nu ook en daar zit een nieuwe tkm motor op met enduro radiator.
De monteur en leverancier waar ik hem gekocht had (JPRindoorkarting) zei je moet er zeker nog 3500 tot 4000 euro voor krijgen. Dat was toen inclusief formula honda motor (speciaal getunede honda voor BEKC mee te rijden).
Die honda is inmiddels verkocht voor 400 euro. Voor de rest vroeg ik toen rond de 3000 euro maar ben nu weer 500 euro in prijs gezakt omdat niemand het met die prijs eens is terwijl het echt nog zeker die prijs waard is.
Er zit ook van alles bij zoals alfano, regenbanden op velg nieuwe kettingen 5 liter olie en noem maar op. Het zal wel de crisis zijn.

Hier nog de advertentie ervan, dat was ook de bedoeling van dit topic goedkope advertenties plaatsen.
http://sport.marktplaats.nl/karting/316 ... ind=7&fs=1

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 7:50 pm 

@Gallie,

Ik denk dat de prijs op zich niet je probleem is, want die is echt niet verkeerd. Het echte probleem zit 'm denk ik in de onbekendheid van de TKM K4S hier in NL. Deze motor is nooit in grote getalen verkocht en daardoor ook vrij onbekend bij het grote publiek. Maar juist voor de hobby rijder die meer wil dan de Honda/Rk1 motoren is dit een ideaal apparaat. Maar helaas zijn de meeste mensen een beetje bang voor het onbekende, terwijl de TKM toch echt een fijne pittige motor is. Ik heb er in ieder geval een aantal jaren heerlijk mee gereden, dus ik kan hem iedereen aanbevelen. Hopelijk helpt dit een beetje, want het zou zonde zijn om deze weg te laten "rotten".

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 6:19 pm 

als je het echt over goedkoop hebt deze is pas goedkoop http://link.marktplaats.nl/325691475 drom is ie denk ik ook zo snel verkocht

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 6:23 pm 

louch denk ik ken, het chassis is ook overspoten dus wat ermee gebeurd is is waarschijnlijk ook niet goed. Hoeveel uur de motor heeft weet jeook niet, kan zijn dat hij gereviseerd moet worden dus reken nog wat bij de prijs, het is eveneens een tamelijk oude motor, daarmee zeg ik niet dat hij niet veel fun kan zijn :P

FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 6:36 pm 

ja ik vond die prijs ook al zo laag dat ik d8 dat er al iets mis mee moet zijn

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 7:48 pm 

ken schreef:
als je het echt over goedkoop hebt deze is pas goedkoop http://link.marktplaats.nl/325691475 drom is ie denk ik ook zo snel verkocht

dat is zeker ook niet duur. ook als het chassis over gespoten is en er een ouder type motor op staat. voor de recreant is dit een buitenkansje.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 8:30 pm 

@ Clerkske:

Citaat:
louch denk ik ken, het chassis is ook overspoten dus wat ermee gebeurd is is waarschijnlijk ook niet goed. Hoeveel uur de motor heeft weet jeook niet, kan zijn dat hij gereviseerd moet worden dus reken nog wat bij de prijs, het is eveneens een tamelijk oude motor, daarmee zeg ik niet dat hij niet veel fun kan zijn

Wat bedoel je met dat dit chassis slecht moet zijn omdat het overspoten is? Net zoals de motor, wie weet zit er wel een Id card bij waaruit je kan concluderen dat de motor bijvoorbeeld net voor de winter nog een revisie heeft geahd en dus niet zo veel uren gelopen heeft.
Of stond er in die aanbieding eerst zo veel meer info dat je dat allemaal weet?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 8:40 pm 

ik weet het wel motor van 01 chasis van 03 en hij heeft geen id card

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 8:54 pm 

Citaat:

Dat is "inside" info hé. Daar is op de aanbieding niets van uit te maken. Maar zoals iemand anders al gezegd heeft -> wil niet zeggen dat je hier geen plezier aan kan hebben. :idea:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 9:17 pm 

Is dat chassis van 2003 ? Dan ziet het er toch wel echt goed uit hoor op het eerste gezicht ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 10:03 pm 

Citaat:
Wat bedoel je met dat dit chassis slecht moet zijn omdat het overspoten is? Net zoals de motor, wie weet zit er wel een Id card bij waaruit je kan concluderen dat de motor bijvoorbeeld net voor de winter nog een revisie heeft geahd en dus niet zo veel uren gelopen heeft.
Of stond er in die aanbieding eerst zo veel meer info dat je dat allemaal weet?

misschien heeft hije en zware klapper gemaakt Beire, of stond hij krom, of is gelast en hebben ze hem recht getrokken, gelast ofzo en dan overspoten om hem mooi te maken, maar of je er een goedrijdend chassis aan hebt, betwijfel ik. Natuurlijk kan er een ID-card bij zitten en kan hij gereviseerd geweest zijn nog maar net, neem ik zeker niet weg maar voor die prijs moet die persoon gék zijn. Hij zet er wel tamelijk veel, ook een Gillard met een KF3 overlaatst. Heb de persoon gebeld toen ik een kart zocht en hij klonk maar raar, wist niet zoveel te vertellen ik kreeg alleen te horen dat hij ze koopt, opknapt en verkoopt, daarom VERMOED ik dat het niet zo juist is met de chassis'..

Maar dat is mijn mening, je kan evengoed gaan kijken, kan hij misschien perfect in orde zijn hé, dan heb je een zeer mooie en scherpgeprijsde kart gekocht ! :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 10:05 pm 

Citaat:

Chassis 03? die horizontale buizen zijn toch maar in 2004 a 2005 ingevoerd? En motor van 2001 vind ik echt wel iets te oud, vanaf 2004 zou ik maar een Rotax Max kopen eigelijk, want heb gehoord dat ze dan pas echt goed gingen lopen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 11:26 pm 

Het ene bouwjaar is beter dan de andere, oude motoren kunnen alsnog gewoon kneiter en kneiter hard lopen. Maakt niet veel uit.
Nochtans voert de Chrono een nieuw motorisch reglement in wat oudere motoren elimineert.

En wat bedoel je precies met Horizontale buizen.
Ook zou ik niet zo snel gaan voor een chassis met een permanente voorstabi, dit duit er meestal op dat het chassis extreem slap is en dat ze daarom een permanente stabi erin lastte. Of ze wilden van de fabriek zelf een superstijf chassis. Maar voor een recreant is dat zeker niet fijn afstellen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 11:33 pm 

vanaf 2003 zijn de rechte buizen gekomen met de nieuwe bakken. ik heb een rotax-max van 2000 gehad en die liep als de brandweer. niks mis mee, er was wel een serie waar wat problemen mee waren maar ik dacht dat die van 2003? waren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 02, 2010 9:53 am 

Citaat:
misschien heeft hije en zware klapper gemaakt Beire, of stond hij krom, of is gelast en hebben ze hem recht getrokken, gelast ofzo en dan overspoten om hem mooi te maken, maar of je er een goedrijdend chassis aan hebt, betwijfel ik. Maar dat is mijn mening, je kan evengoed gaan kijken, kan hij misschien perfect in orde zijn hé, dan heb je een zeer mooie en scherpgeprijsde kart gekocht !

"Mischien" staat in Van Dale nog altijd niet onder "met zekerheid".
Kan best zijn dat dit jouw mening is maar je verklaart wel alsof je er alles van weet en dat dit knudde materiaal is.
Ik zal het anders zeggen: Ik ken dealers in België waar je redelijk jong (soms overjaars) materiaal kan kopen dat soms opnieuw gepoederlakt is in de originele kleur en dus niet opvalt. Maar van sommige van die frames zie je al van ver dat die kaduuk staan.
En als je dat dan wel goedrijdende chassis kan noemen??? Ik zou materiaal dat ergens te koop aangeboden wordt dus al zeker niet op voorhand als slecht beschouwen zonder er eens goed naar gekeken te hebben.
Of het moest zijn dat je ander materiaal afkeurd in de hoop dat je je eigen materiaal dan beter kwijtraakt. ;-)

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende