Auteur |
Bericht |
Washandje
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 12:54 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Mijn max is ook helemaal niet onderhoudsgevoelig. Ik rijd al een jaar lang met alles hetzelfde vanaf de aankoop, koppeling, zuiger, cilinder, carburateur afstelling. Ik zal toch langzaam aan de 40 uur zitten met mijn motor en nog steeds gaat hij sterk. Ik heb zelf nog niet eens het voortandwieltje moeten vervangen. Terwijl ik toch 3 keer per maand reed.
|
|
Omhoog |
|
 |
Dennis1995
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 2:39 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
hoeveel olie met welke benzine moet je mengen bij een rotax max senior? waar we hem gekocht hebben zij 1:40 mengen, en dan euro 95 erin.. maar een kartshop zei 1:50 mengen en dan euro 98 erin..
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 2:52 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Altijd Euro 98 pakken anders krijg je last van Sludge ( gele aanslag ) in je carburateur. Met 98 had ik dit niet. En dan gewoon 1:50 mengen. En bij inrijden 1:33. Zelf gebruik ik Sunoco olie maar Putoline of Shell is ook erg goed.
|
|
Omhoog |
|
 |
Dennis1995
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 2:55 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
@washandje, wij hebben laatst ook 98 gepakt, en dan 1:50 mengen, maar toen er veel rook uit de uitlaat.. moet er dan andere sproeier of andere carburateur in?
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 3:10 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
andere carburateur ??? Hoe reed hij ? liep hij goed door of stotterde die ?
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
Dennis1995
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 3:11 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
meestal loopt hij goed, maar de laatste tijd stottert die.
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 3:15 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Als de motor stottert bij het uitkomen van de bocht of in een laag toerental dan sta je te rijk. Dan moet je dus wat armer gaan rijden.
En andersom.
|
|
Omhoog |
|
 |
Dennis1995
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 3:19 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
om armer te gaan rijden, wat moet je dan vervangen? ik beging pas met karten, dus moet het nog leren allemaal 
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 3:32 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Meestal is het verstellen van de naaldclip genoeg ( voor mij dan ). Als je het clipje van de naald verder omhoog doet dat ga je armer rijden. Heel simpel. Schroef de dop van de carburateur eraf. Dan zie je 2 dingen. De gasschuif en een naald die eruit steekt. Trekt de veer helemaal weg van de schuif. Dan zie je een gouden kopje. Met een steeksleutel 10 kan je die losmaken. Dan voorzichtig de naald eruit halen. Zorg ervoor dat je de veer goed op zijn plaats houdt. Laat de naald uit de gasschuif vallen en doe met een klein tangetje het kleine clipje 1 inkeping omhoog. En zet het weer in elkaar precies zoals je het uit elkaar haalde.
Wil je met sproeiers gaan werken. Dan moet je eerst de brandstoftoever van je carburateur afhalen. Laat hem vervolgens leeglopen door de beide draaiclips naar de motor en luchfilter los te draaien en de carburateur te kantelen op zijn kop. Pas op er komt benzine uit! Draai de 4 inbusjes los aan de onderkant en maak hem open. Pas op voor de pakking en de vlotters. Dat zijn de witte plasticcen blokjes. Schroef de allergrootste sproeier eruit ( De hoofdsproeier ). En vervang deze voor een andere. Zet het allemaal weer in elkaar, maak hem goed vast. Sluit de brandstoftoevoer aan en blaas de benzine de carb in. Even de choke aanzetten en starten.
|
|
Omhoog |
|
 |
freeline88
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 3:41 pm |
|
Geregistreerd: za dec 19, 2009 5:37 pm Berichten: 112
|
Washandje zegt dat je dan die vier inbusjes los moet halen, maar je kan veel beter de grote schroef aan de onderkant losmaken, en dan kan je ook bij de hoofdsproeier komen. Is makkelijker en sneller.
_________________ birel da sempre leader del mondo
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 3:47 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Klopt door die grote aan de onderkant los te maken ben je zo klaar.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 4:54 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Ja maar daar ben ik geen fan van. Altijd geklookt en heel precies werk. Ook draai je heel makkelijk die schroef kapot. Tenzij je de speciale sleutel daarvoor hebt. En ik weet dat dat sneller is. Maar sneller is niet altijd beter.
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 5:33 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Bij ons past de sleutel die je gebruikt om je wiel/klos af te draaien daar juist op. Héél handig.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 6:37 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Das gewoon (ring)sleutel 19 en gaat prima  Als ik moet kiezen wel schroefdraad ik het eerste zou willen verslijten dan is dat toch dat van de vlotterbak, en niet dat van een schroefgat in de carburateur.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 6:41 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
let er ook op dat het verstellen van de naald een ander effeckt geeft dan het verstellen van de hoofdsproeier
de naald geeft effeckt op het oppakken van de motor de hoofd sproeier is meer voor het doorlopen van de motor
|
|
Omhoog |
|
 |