Auteur |
Bericht |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 11:34 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
In wedstrijd is de mojo D2 de band voor de Senior. Heb zelf ook een Birel met Senior en vind dat de D2 zeer goed bevallen. D1 zou ik alleen sterk afraden, hier kan ik zelf niks mee, vind ze veel te hard. En op D2 kan je redelijk lang op blijven rijden vind ik. Zou alleen wel de D2 zonder NL landcode te pakken zien te krijgen, deze zijn goedkoper, denk dat je daar alleen geen wedstrijden mee mag rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 11:46 am |
|
|
De D2 zonder landcode is verboden bij races die een landzegel verplichten. Alhoewel heb je bij de meeste races een nieuw setje banden nodig ( Vaak verplicht )
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 12:12 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: Jij reageert immers ook zonder echt een antwoord te geven. Je hebt gelijk, daarom wilde ik eerst ook helemaal niet reageren. Maar met stijgende verbazing zag ik er al een stuk of vijf verschillende typen banden waren geopperd zonder dat ook maar iemand meer achtergrondinformatie vroeg. Ik vond dat ik moest reageren omdat het me vaker opvalt dat nieuwelingen worden overspoeld met (goedbedoelde) informatie, terwijl misschien 90% niet voor hen van toepassing is. Misschien was dit niet het goede topic hiervoor, ik hoop dat Freeline de banden vindt die hij (zij?) zoekt.
|
|
Omhoog |
|
|
freeline88
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 12:16 pm |
|
|
@matthijs
Ik rijd al een jaar kart, en wil nu wel eens kijken wat jullie voor banden rijden. Voor verbeteringen van mijn rondetijden.
_________________ birel da sempre leader del mondo
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 12:18 pm |
|
|
Dus als recreant kan je denk ik het best de D2 zonder landcode kopen, scheelt 10 tot 15 euro en is leuk meegenomen.
|
|
Omhoog |
|
|
freeline88
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 8:37 pm |
|
|
Ik heb een beetje rond gekeken en andere mensen zeggen dat bridgestone YJL en YJC ook goede banden zijn met een lange levensduur en niet al te duur. Wat is jullie ervaring hiermee?
|
|
Omhoog |
|
|
bobdebouwer
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 9:10 pm |
|
|
YJL erg slecht band in oldenzaal gereden een piek de eerste 60 ronden daarna extreme afbouw en dan kan je zon 400 rondje om minder grip rijden echter bij YJL is minder grip erg weinig grip band is niet constant en balans in de kart ook niet nieuw achter veel grip ouder achter haast geen grip meer.
Goede band VEGA TL
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 11:41 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Vorige keer hadden we ook al een heel pleidooi over die Bridge met die wedstrijd etc. Maar baseer je niet teveel op die ene wedstrijd? of heb je meer ervaringen met die band? Wij rijden met ons team veel met de Brigde en ondervinden hier weinig problemen mee. Gewoon een goeie band. @ Freeline! Had wel rekening mee dat naar bandenkeuze vraagt icm de klasse waarin je de band wilt gebruiken. Zoals Matthijs idd heel terecht aangeeft! Wat voor motor? Voor wedstrijden of recreatief.... Ook scheelt het een beetje tussen rijders...! Dan kunnen de mensen die je adviseren of commentaar geven, hier ook rekening mee houden. Stukje objectiever en concretere info....
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
Laatst bijgewerkt door Plukkie op di dec 22, 2009 11:44 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 11:43 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
@ Bob. Tijdens die bewuste wedstrijd in Oldenzaal. Wat was de klasse waarmee er met die band gereden werd? Hoelang duurde die wedstrijd? Wat waren de condities en welke bandenspanning stonden die banden op?
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|
freeline88
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 2:01 pm |
|
|
Ik rijd gewoon rotax max senior en rij wel eens wedstrijden. Wat kan ik het beste gebruiken tijdens de trainingen en tijdens de wedstrijden?
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 2:10 pm |
|
|
Mijn inziens kun het je dan het beste trainen op het merk en type band waar je ook de wedstrijden me rijdt.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 3:22 pm |
|
|
Zou dan gewoon voor de D2 gaan.
|
|
Omhoog |
|
|
Dennis1995
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 5:40 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
ikzelf rijdt ook rotax max senior, en heb ook de D2 van Mojo. ik vind het fijne bandjes.
naar mijn mening hebben de slicks een goeie grip bij 0.9 BAR.
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 6:03 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 6:07 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Zouden jullie niet eerst eens vragen op wat voor kart hij rijdt? Of weten jullie dat al? Ik ging ervan uit dat het om een rotax ging aangezien zijn avater ook een afbeelding van een rotax is
|
|
Omhoog |
|
|