Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2009 7:56 pm 

Geregistreerd: di mei 19, 2009 6:52 pm
Berichten: 61
OK allemaal verzegelde motoren, heel goed in principe geen gerommel, maar als je E2000 voor zo'n motortje moet uitgeven kan je beter een RK1 kopen voor E.1295. (als die leeftijd erop mag rijden). Die Honda motoren hoeven toch niet zo duur te zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2009 8:21 pm 

Geregistreerd: di dec 01, 2009 10:37 am
Berichten: 3
Geachte heer Reinders,

Normaal reageer ik nooit op forums maar ik kan het nu niet laten. U licht de mensen verkeerd in en u probeert een kampioenschap welke al bijna 10 jaar succesvol is onder auspieen van KNAF zwart te maken.

U heeft het erover dat er veel weerstand is bij de ouders. Als dat zo was had ik dat wel geweten en men is alleen maar vol lof over deze klasse. Uiteraard is het zo dat wij het niet iedereen naar zijn zin kan maken maar dat heb je nu eenmaal met een groep van ruim 20 rijders.

U suggereerd ook dat er veel verschil zou zijn in de motoren. Ook dat is een fabel. Er zit veel verschil in de rijders. De één rijdt al drie jaar en de ander pas en half jaar. Daarom zit er verschil in! Dat heb je nu eenmaal in een klasse met beginnende rijders.

U heeft het over internationale normen. Kunt u mij uitleggen waar u het over heeft? Want ondanks dat ik al 25 jaar in de kartsport zit en al 14 jaar kartwedstrijden onder auspieen van de KNAF organiseer begrijp ik niet waar het over gaat.

U heeft het ook dat er in de Cadet klasse veel getunde wordt en dat je dat zou kunnen horen aan het geluid. Onzin natuurlijk! In de uitlaat zit een geluidsdempende mat die, als die nooit vervangen wordt, gedeeltelijk weg brand. Daarom zit er verschil in geluid in.

Hoe komt u erbij dat een motor 2000 euro zou kosten? Voor 750 euro koop je een nieuwe motor die raceklaar is. Omdat de prokarts dezelfde motoren gebruiken zijn er genoeg gebruikte motoren te koop. Van tunen is geen sprake. Wel worden er dingen aan de motor veranderd om de motoren gelijkwaardig te krijgen. Doordat de Honda motor in grote getallen gemaakt worden zijn er nogal wat tolerantie verschillen. Maar deze worden in ons technische reglement zo goed als opgeheven. Verzegelen is een prima middel maar niet bij deze motor en met ons reglement. Door koolaanslag op de zuiger en in de kop is het raadzaam om dit zo nu en dan schoon te maken. Dit is een simpele klus wat iedereen kan die met Lego gespeeld heeft. Met een verzegelde motor zou je dit alleen kunnen laten doen door een tuner wat kosten met zich meebrengt.

Ook suggereert u dat het racen in de GP4 serie veel goedkoper is dan in andere series. Wij zijn van mening dat dat allemaal wel meevalt. Dat zal hooguit een paar tientjes per wedstrijd zijn. Dat is niet echt schokkend in deze sport. Tergelijkertijd is een rijder die aan races meedoet die vallen onder de KNAF verzekerd van goede en eelijke wedstrijden, kan er protest worden ingediend welke behandeld worden door onafhankelijk sportcommissarissen, is er goede medische zorg, volle startvelden en is de rijder aanvullend verzekerd

Onzin om te stellen dat je maar 7 races kan doen met de Honda Cadet klasse.
Inderdaad organiseert Karting Events het Nederlands Kampioenschap met 7 wedstrijden maar er is ook een winterkampioenschap met 3 races die door kartclub de Fabrique worden georganiseert. Daarnaast is er op kartbaan Eefde een heel leuk kampioenschap die bestaat uit 5 races en wordt er ook volop op Texel gereden. Dus kansen genoeg om te rijden met de huidige Honda Cadet. Ik denk niet dat er veel rijders zijn die naast het GP4 kampioenschap ook nog in Spanje zullen rijden...

Het bestaande Cadet kampioenschap bestaat al ruim tien jaar in zijn huidige vorm en heeft inmiddels al vele kampioenen voort gebracht met als hoogte punt de Europees kampioenschappen van Thomas Knopper en Luuk Glansdorp. Rijders die bij ons zijn begonnen met races rijden. Bijna alle kampioenen zijn in hogere klasses zeer succesvol. Bij ons staat, eerlijkheid, klein butget en gezelligheid al jaren hoog in het vaandel. Ondanks dat de reglementen duidelijk zijn zullen we bij beginnende rijders wat vaker een waarschuwing geven als bij ervaren rijders. De rijders worden bij ons "opgeleid" tot volwaardige coureurs. Dat gaat niet altijd zonder slag of stoot maar we doen wel ons vreselijke best.

Ik wens u veel succes met uw serie maar probeer geen klanten te winnen door onwaarheden te vertellen of een langlopende succesvolle serie zwart te maken.

Met vriendelijke groeten,
Len van Leeuwen
Karting Events


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2009 10:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Klantenbinding, klantenwerving, het kan allemaal op Kartforum.nl :D

Maarehh, wat opheldering zou toch wel prettig zijn.
Wat is het nu, 2000 of 750 euro voor een moter en hoeveel is dat dan voor de GP4?
De één stelt er wordt getuned bij het leven, de ander zegt dat dat allemaal wel meevalt?
Er wordt van alles geschreven nu en het wordt er niet duidelijker op zo.

Ik denk dat de potentiele deelnemer meer geinteresseerd is in een duidelijke kostenopgave van de aangeboden klasse, misschien een idee om eens de moeite te nemen om er een berekeningetje op los te laten?
Ik zal even een begin maken:
Karting events:
- 6x 125, 1x 165 euro per wedstrijd, en éénmalige registratie kosten van 50 euro, dus das 965 euro
GP4:
-7x 115 euro per wedstrijd, en éénmalige registratiekosten van 65 euro, dus das 870 euro.
Gewoon even realistisch aanvullen zou ik zeggen.
Reiskosten is natuurlijk moeilijk, misschien het aantal af te leggen kilometers naar de banen op de kalender, gerekend vanaf Utrecht?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2009 11:10 pm 

Geregistreerd: di mei 19, 2009 6:52 pm
Berichten: 61
Reiskosten vind ik van minder belang, belangrijk is te kijken naar banden want daar heb je nogal wat van nodig. Zijn deze banden vrij verkrijgbaar of is er verplichte winkelnering waarbij de organisatie zich zeer moet inhouden geen monopolistische trekjes te gaan vertonen anders is de sky de limit.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2009 11:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
@David,

Helemaal eens. GP4 lijkt (nog) niet zoveel goedkoper te zijn als NK. Als je als voorbeeld de RK1 neemt (neem aan dat ook in GP4 de motoren verzegeld zullen zijn) dan is in beide klassen niks mogelijk om te sjoemelen. Dus dan gaat het verhaal over - goedkopere - gelijke motoren niet op (wat GP4 als voordeel zou hebben).

Gevoelsmatig zullen (naast de iets hogere inschrijfgelden) de reiskosten bij het NK meer zijn omdat er 3 banen in buitenland liggen (Spa (B) en Hahn/Emsburen (D)) liggen en wellicht profesionelere teams die meer kosten tegen aan gooien (elke race nieuwe banden) en meer testen om vooraan te rijden. Maar veel trainen en altijd nieuwe banden kun je in de GP4 ook bereiken.

Overigens wil ik met mijn 390cc karts van start en dan is alleen GP4 de mogelijkheid =D) . Len van Leeuwen heeft vaak genoeg geprobeerd 390cc's mee te laten rijden, maar daar is/was (helaas) geen animo voor.

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2009 11:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
Citaat:
belangrijk is te kijken naar banden want daar heb je nogal wat van nodig

Ook deze zullen bij GP4 centraal worden geleverd heb ik begrepen, juist om weer die gelijkheid te blijven behouden.

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2009 11:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 6:28 pm
Berichten: 33
@david

om plaatje kompleet te maken
getunde motor van bekende tuner 750 euro + koppeling rond de 65 euro + uitlaat rond de 140 euro + uitlaat bocht rond de 40 euro

basic motor verzegeld van belgische tuner 900 euro compleet met uitlaat en koppeling
waarbij de koppeling die gebruikt wordt 200 euro kost

maargoed genoeg over de kosten en motoren
laat GP4 maar bewijzen dat het wat wordt volgend jaar, we zullen zien

_________________
www.timracing.nl


Laatst bijgewerkt door martin martens op do dec 03, 2009 11:36 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2009 11:32 pm 

Geregistreerd: di mei 19, 2009 6:52 pm
Berichten: 61
OK gelijkheid kan je toch bereiken door het vaststellen van de rubbercompound en als controle kan je de eerste drie na de race controleren op banden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 04, 2009 12:35 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
Heb me aardig lang afzijdig gehouden van de vele gespreken, maar na al deze berichten toch maar eens reageren.

@ David, goed samengevat! Verder: Laten we de discussie/gesprekken ajb stoppen mbt € 2000,00 voor een motortje. Iemand die dat uitgeeft aan een cadet-blok, snapt het spelletje 'viertakten' niet.... Naar mijn mening ook niet aan de orde.

Wij rijden als KWM Racing Team ook NK, bij Len van Leeuwen, met veel plezier wel te verstaan. Afgelopen seizoen hadden wij zelfs bij een wedstrijd 10 rk1's aan de start en 2 cadetten. Volgend jaar zal dit vast niet veel anders zijn. Zoals FvB eerder al aangaf mbt zijn motortje vice-kampioen worden, klinkt wat realistischer en meer aan de orde bij het NK.

We zijn ook bij de GP4 dag geweest. Ook hier met veel plezier alle aanwezigen te woord gestaan en uitleg en informatie gegeven. Vergelijken voor geinteresseerden?; Van beide organisatoren zijn contactgegevens bekend, dus jullie kunnen altijd hun vrijblijvend om informatie vragen, lijkt mij....

Ieder rijder/rijdster/ouders/etc., maakt zijn/haar/hun eigen keuzes. Laten we dan gesprekken ook objectief houden.... Stap gewoon naar een raceteam, dealer, kartshop of organisator en win voor jezelf informatie in.... mbt banden, onderdelen, inschrijfgelden, etc. etc.

De één wellicht goedkoper bij de ander, beide hun eigen charmes, competitie-eigenschappen en vele andere factoren. Iedere organisator/competitie heeft zo haar eigen kenmerken. Eerder heb ik een stukje geschreven over "Super Outdoor Karting, maar......" Vreemd genoeg zijn hier geen reacties op, maar dat slaat naar mijn mening menig spijker op de kop. Informeer, vergelijk, overleg en kies (en herhaal dit drie keer.... :lol: )

Dan nog even reageren op "Banden". Elke competitie is ieder jaar weer onderhevig aan enkele veranderen/wijzigingen. Organisatoren luisteren naar de wensen van 'hun' rijders en bekijken de mogelijkheden tot verandering. Vb. Kwali op het NK. Nw in 2010.... Zo ook wijzigingen en veranderingen mbt banden. Elk jaar weer en dus ook voor het racejaar 2010.

Banden in GP4: Uitgegeven via GP4 Servicecenter, tegen reguliere handelsprijzen, zoals al eerder is benoemd in berichtgevingen.
Banden in NK 4takt Sprint: Afwachten op officiële berichtgeving. Dus niet speculeren, maar even afwachten......

Hopend jullie enigzins voldoende hebben kunnen informeren, ...

De kosten zijn geen raket-technologie, openbaar en vele 'factoren' voor een ieder verschillend, dus een ieder zal dit ook zelf moeten uitrekenen. Hulp nodig? Stuur svp een PB, mail of bel, ik help je graag......
Mvg,

Mathieu van Renssen


Laatst bijgewerkt door Plukkie op zo dec 13, 2009 10:00 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 04, 2009 12:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
Citaat:
Gevoelsmatig zullen (naast de iets hogere inschrijfgelden) de reiskosten bij het NK meer zijn omdat er 3 banen in buitenland liggen (Spa (B) en Hahn/Emsburen (D)) liggen en wellicht profesionelere teams die meer kosten tegen aan gooien (elke race nieuwe banden) en meer testen om vooraan te rijden. Maar veel trainen en altijd nieuwe banden kun je in de GP4 ook bereiken.


Ook GP4 heeft ongetwijfeld banen in België. Rijders komen vaak uit heel NL, BE of D dus reisafstanden is ook wederom voor een ieder totaal anders.

Mbt motoren gelijkwaardigheid mbt RK1 zullen beide competities nagoeg hetzelfde zijn, als je zo eens alles vergelijkt. Tenslotte is en blijft een RK1 motor een RK1 motor, verzegeld en wel. Maar nogmaals, wellicht ten overvloede, een NK is anders dan een GP4 en andersom.......


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 04, 2009 12:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
casper schreef:
Zoals vermeld richten wij ons niet op bestaande series en spelen niet op personen en organisaties.
En, geen probleem als u via deze topic op deze wijze aan klantenbinding wilt doen.

Beste Casper, het is wel erg opportuun om te stellen dat je je niet op bestaande series richt, met het oprichten van een alternatieve 4 takt klasse ga je wel degelijk vissen in de vijver die NK heet, bovendien gezien het aantal GP4 topics zou ik toch enige terughoudendheid betrachten met een andere organisator betichten van klantenbinding / werving.
P.S. ik heb geen economisch belang of binding met Kartingevents, maar weet na vele jaren deelname in de door Len georganiseerde sprintwedstrijden wel waar ik aan toe ben, en wat ik mag verwachten.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 05, 2009 1:34 pm 

Geregistreerd: do dec 03, 2009 5:33 pm
Berichten: 1
Hallo Honda kadett rijders,

Ik vond dat ik maar eens een keer moest reageren om voor een heleboel mensen duidelijkheid te scheppen.
Ik maak voor een heleboel rijders Honda motoren in orde en dan praten wij niet over tuning maar over optimaliseren van de motor, dat is simpelweg alles uitwegen (dus een mix maken van onderdelen zonder er iets aan te veranderen) en de timing veranderen dat laatste is wel belangrijk omdat er nog al wat verschil in zit tussen de nieuwe motoren. Geloof mij, dat bij mij, iedereen € 700,00 betaald voor een splinternieuwe motor helemaal geoptimaliseerd volgens het reglement van de KNAF. Dat wil dus zeggen dat er naar mijn mening niets meer aan gedaan kan worden.
Als er gereden gaat worden met verzegelde motoren kan ik je vertellen dat ik een soort olie heb waar je heel simpel kool op de zuiger kan krijgen waardoor de motor dus meer compressie krijgt en dus harder loopt. plus wie geeft mij de garantie dat de verzegelde motoren gelijk zijn?? Ik weet uit ervaring dat er tussen de nieuwe motoren, standaard uit de doos veel verschil zit.
Bij het reglement van de KNAF staat alles precies omschreven daar kan kan je dus niet onderuit komen.

Piet van Velzen
Speedsupport


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 1:26 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ff voor de simpele nederlander. wanneer je begint met voetballen stap je toch ook niet gelijk in de selectie van ajax of PSV. dan begin je ook op amateur niveau. in nederland is er niet echt wat op amateur niveau en voor een leuk veld ben je eigenlijk direct genoodzaakt om het NK te gaan rijden. geen probleem natuurlijk maar wil je dat als beginner? wil je dat je gelijk om de oren gereden wordt door grote teams met oneindige materiaal kennis en budgetten. natuurlijk is er een enkele natuurtalent die goed kan meekomen maar er zijn ook genoeg die dat niet kunnen en op andere manieren gaan proberen mee te komen met de rest. Of het spelletje al snel minder leuk gaan vinden.

dat is de doelgroep waar Casper zich op richt. voor mensen die het leuk vinden om competitie te rijden en mensen die net beginnen met de sport en ervaring op willen doen voordat ze naar het echte NK gaan. naar mijn mening zou het zowiso op deze manier moeten gaan om de reden wat ik bovenaan mijn bericht vermeld heb.

dus niks zwartmakerij, inpikken of bangmakerij.. gewoon een gat vullen die er niet is. Wat ten goede komt voor de hele sport. Omdat deelnemers die verder willen komen in de autosport uiteindelijk toch wel door gaan stromen naar het NK. ik vergelijk de GP4 met de DNRT van de autosport.

als laatste, succes beide partijen met het seizoen 2010. wat voor beide zeker en vast wel goed gaat komen.


M.v.g.
Hendrik Pieters
(hobbykarter)

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 11:34 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
grote teams met oneindige materiaal kennis en budgetten

Ehh wie waren het ook alweer die hun materiaal ter beschikking stelden op de introductiedag dan?

Ik snap de opzet van de GP4 wel, en het gat dat men wil vullen, alleen is het dus de vraag hoe groot dat gat is.
Ik denk dat enige nuancering wat dat betreft van de heren van Leeuwen en van Velzen toch niet verkeerd is en er voor de potentiele deelnemer een duidelijker beeld ontstaat als het thema van 2 kanten belicht wordt.
Wat zwartmaken en bangmakerij betreft, als de heren van Karting Events hier (wellicht uit onwetendheid) zouden posten dat de RVF cadetjes 2000 euro gaan kosten kan ik me voorstellen dat er bij Casper ook de behoefte ontstaat om dat hier even toe te komen lichten.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als die behoefte bij geen van allen ontstaat.

Het lijkt mij persoonlijk het beste als men zich concentreert op waar men goed in is, het organiseren van mooie kartkampioenschappen. De potentiele deelnemers zullen gebaat zijn bij een duidelijke beeld van de opzet van de betreffende klasse en de kosten die de deelname eraan met zich meebrengt. De deelnemers kunnen vervolgens zelf uitzoeken of een kampioenschap beter, slechter, goedkoper of duurder is ipv dat de organisatoren gaan proberen dat voor hen te bepalen. Casper gaf dat overigens ook al aan in zijn vorige post.
Een vergelijkbaar topic over het NK sprint is dan ook zeker welkom, wel hoop ik dat er voortaan enkel de eigen sterke punten benadrukt gaan worden, en niet de negatieve punten die men denkt in het kampioenschap van een andere organisator aan te treffen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 12:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
+1 voor David!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David