Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ] 

390cc klasse bij de GP4 series
Goed idee, ik rij mee met mijn 390cc kart! :-D 28%  28%  [ 5 ]
Weet het nog niet, ga mij nog even orienteren (en sponsors zoeken ;-)). 6%  6%  [ 1 ]
Ik ga wel GP4 series rijden, maar in een andere race klasse. 28%  28%  [ 5 ]
Ik kijk eerst of het echt van de grond komt. 11%  11%  [ 2 ]
Deze poll is op mij niet van toepassing 28%  28%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 18
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2009 9:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
7 races, 14 sets banden

Simpel. wie racet wil winnen. Nieuwe banden zijn in 99% van de gevallen sneller. Je kart moet je op zaterdag goed af kunnen stellen en dat kan alleen relevant met nieuwe banden. Dus een set voor zaterdagmiddag en een set voor zondag.

Goed nu de nuancering, ik heb genoeg wedstrijden in de 390 met succes gereden waarbij ik twee a drie races deed met een setje MAXXIS HG2... Op zaterdag trainden we op afgetrapte banden.

Wel pleit ik er voor dat je op zaterdag MOET trainen. Zondagochtend aan komen kakken om in 1 vrije training de kart en jezelf fine te tunen, dat gaat niet.

Ik schat, uiteraard afhankelijk van type band, dat je wel 2 wedstrijden er mee kan rijden en daarna een trainingsdag. Uitgaande van 7 wedstrijden is dat 3 sets racebanden, 3 sets trainingsbanden en 1 set regenbanden.

Met 6 sets, zuinig gedrag en 1 set regen moet je competitief kunnen zijn. Zorg er wel voor, maar dat geld altijd dat je uit iedere trainingsminuut het maximale haalt. Dus niet zomaar even gummen met een non-afstelling op de baan. Want dat kost gewoon goed geld.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2009 11:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
RJ schreef:
Wel pleit ik er voor dat je op zaterdag MOET trainen. Zondagochtend aan komen kakken om in 1 vrije training de kart en jezelf fine te tunen, dat gaat niet.

Zou ik best willen Rik, maar er bestaat ook nog iets als werk, en aangezien Simone nog geen 18 is en geen eigen vervoer heeft naar de kartbaan zal het toch echt op de zondag moeten gebeuren.
Een week voor de wedstrijd trainen is leuk maar de omstandigheden kunnen in een paar dagen / uren zo veranderen, dat welke afstelling dan ook, linea recta de prullenbak inkan, en de vrije training zodoende meer valt in de categorie banden weggummen en benzine verstoken zoals je terrecht al opmerkte.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2009 12:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
Tja, heb je het budget. Voor de wedstijd nieuwe banden; 3x je manche mee rijden, volgende keer is dat je trainingsset. Voor de wedstrijd weer nieuwe banden en zo weer verder.

7 sets totaal dus......

_________________
Uithof KWM kart Racing Team < = link
UIthof KWM Kartschool < = link

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2009 4:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Ik dacht ergens te hebben gelezen of gehoord dat het de bedoeling was met de 390cc klasse 4 van de 7 races mee te doen aan het gp4 programma.
Dit scheelt aanzienlijk in de kosten voor een seizoen mee draaien. Mijn budget laat het zonder sponsors niet toe om 7 races te rijden...
Zijn er meer mensen die in de veronderstelling waren dat er 4 races zouden worden gereden of heb ik het verkeerd begrepen?
(we zullen het de 22e sowieso horen)

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2009 4:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
Hoi Samuel,

Ik denk dat we het sowieso de 22e wel horen. Maar ergens heb ik dat ook gelezen nu je het zegt. Maar ik las in een andere posting dat Casper een beetje een idee wil krijgen van het aantal deelnemers.
Als dat niet voldoende lijkt te zijn heeft hij een ander idee over deze klasse en zal hij dat de 22e toelichten.

Voor ik mij 'vastleg' wil ik toch de 22e afwachten mbt kosten van inschrijfgelden en welke banen (onder voorbehoud uiteraard) het zullen worden. Dat is informatie die ik nodig heb om het budget beter en nauwkeuriger te bepalen. En daar hangt dan ook weer het aantal races van af!

Groet,
Highfly

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2009 5:30 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
Wat ik wel eens wil weten, hoe gaan ze zich tov de reeds bestaande organisatoren onderscheiden?
En waarom moeten we voor hun kiezen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2009 6:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
@TheDuke
Hoe ze zich gaan onderscheiden tov andere organisatoren weet ik niet. Ik ken casper (en zijn organisatie) van de wedstrijd in Oldenzaal op 12-9-2009. Dat beviel mij wel. Len van Leeuwen (KartingEvents/NK 4takt) ken ik ook, alleen organiseert hij geen 390cc wedstrijden. Dus ik vind het allang tof dat er iemand het toch weer gaat proberen om 390cc wedstrijden te houden.

Kom je ook de 22e? Dan zal wel het e.e.a. duidelijk worden en gezien de vele reacties denk ik dat er aardig wat mensen zullen zijn.

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David