Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2009 9:24 am 

=D) =D) =D) =D) =D)
heel erg goed initiatief, wat ik van zeker zal steunen.
wij zijn er dan ook zeker bij in eindhoven als jullie je plannen laten zien en horen.

"Back to Basic is mijn motto."
casper, ga zo door

groetjes rudi

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 10:33 am 

Casper,

Ben het voor de volle 100% met je eens dat het tijd wordt voor karting "back to basics". Maar ik heb het eigenlijk nog nooit anders geweten dat de grote budgetten voorraan reden. Er komt een nieuwe motor uit en bij normaal gebruik zal die wel ns aan de vooropgestelde draaiuren graken maar mettertijd begint er 1tje dingen te doen die de motor sneller doen lopen. En de rest? die kan niet anders dan ofwel volgen en vooraan mee(st)rijden of het bij de basis houden en ergens halverwege het veld bengelen. "Been there, done that".

Ik hoop in elk geval van harte dat deze opzet een voltreffer wordt. Veel zal afhangen van het aantrekken van een groot startveld de eerste races, een correcte wedstrijd(bege)leiding (wat niet altijd een evidentie is) en dan ben je met wat geluk vertrokken. Maar als het de eerste races niet lukt ben je er aan voor de moeite vrees ik.

Alvast alles succes toegewenst met de opzet!

"Beire"

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 11:21 pm 

ik steun deze opzet ook van harte!

het is gewoon erg jammer dat talent in de autosport niet het belangrijkste is tegenover zo ongeveer alle andere sporten waar je niet verder komt zonder je te laten zien. is je vader niet dagobert duck, of heb je vanaf het begin geen team van ervaren mensen om je heen met connecties dan kan je net zo goed gaan schaken wat het maken in de autosport kan je dan al vergeten. op een enkele uitzondering na natuurlijk.

en zoals beire dat zo mooi zij; Been there, Done that!

Ik hoop ook echt dat het een succes wordt met lekker volle deelnemersvelden en een organisatie die alle goedwillende deelnemers steunen en de rotte appels kunnen temmen. en wie weet als alles een beetje mee zit, dat ik volgend jaar wel een race mee pak :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 10:58 pm 

Beste Casper,
Een goed initiatief maar ik wil toch een kanttekening plaatsen.
Waarom is de formule 1 de top en niet A1 of DTM ? waarom is de MotoGP de top en niet Superbike?
Volgens mij doordat de alleen de allerbeste coureurs in die hoogste divisie kunnen acteren.
De enorme budgetten worden niet gemaakt omdat de F1 het wil, ze ontstaan door marktwerking, door de exposure waarde van de hoogste divisie. Wij betalen dit overigens met z'n allen(reclame, beeldrechten etc)
Als volgend seizoen de F1 niet meer bestaat dan wordt door de overstap van een aantal coureurs naar een andere klasse weer de top.
Het grote publiek heeft een held, een favoriet nodig, al het andere is bijzaak.
Wat heeft dit te maken met karten en de kosten van het karten?
Alles.
Als jong bent en je droomt van een carrière als autocoureur dan vind ik, dat je, om die held te kunnen worden, je er ook echt alles voor moet doen. Heb je ontzettend veel talent en heeft je pa ontzettend veel geld dan is het wat makkelijker, anders wordt het toch een krantenwijk, helpen bij de fietsenmaker op zaterdag of auto’s wassen bij de slipschool (!?)
Ik zie op de circuits veel mensen die met gekochte snelheid de bink uithangen, zij zullen zeker niet aan de echte top komen.
Het blijft uiteindelijk een snelheidssport waarbij het gaat om mens en machine.
Belangrijk vind ik hierin de kennis van techniek. Daarom pleit ik wel voor een competitie voor de snelste combinaties van mens en machine .
Hij, die alles het beste voor elkaar weet te krijgen, maakt de meeste kans om te winnen en uiteindelijk de top te halen. Topcoureur zijn is dus meer dan alleen heel goed kunnen sturen.
Daarnaast zijn er inderdaad andere gereglementeerde klassen nodig om de meer “recreatieve” wedstrijdrijders een kans te geven te laten zien wat zij aan stuurmanskunst in huis hebben. Hun vaardigheid om het beste uit een kart te halen zal zich beperken tot wegligging en in mindere mate het vermogen van de motor.
Hebben wij als Nederlanders ons wel eens afgevraagd waarom wij relatief zo weinig toppers in de hoogste divisies van de auto- en motorsport hebben ?
Zou het een kwestie van geld zijn??
Ik denk het wel : we willen wel meedoen maar willen er niet teveel voor betalen.

En over mezelf: ik ben geen haar beter : heb een kart uit 2002 en maak heel veel zelf en rijdt puur voor de lol.
Grtz Jappie :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 6:50 am 

Citaat:
Belangrijk vind ik hierin de kennis van techniek. Daarom pleit ik wel voor een competitie voor de snelste combinaties van mens en machine .
Hij, die alles het beste voor elkaar weet te krijgen, maakt de meeste kans om te winnen en uiteindelijk de top te halen. Topcoureur zijn is dus meer dan alleen heel goed kunnen sturen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Alles is tegenwoordig gehomologeert om zogeheten de kosten laag te houden.
Je kan dat ook anders zien.
De mensen die handig zijn en hun eigen spullen kunnen maken,
zoals bv cilinder, carters enz.. worden hierdoor beperkt en hebben meer kosten dan ze het zelf zouden maken.

Ja zullen jullie zeggen alles zelf maken kost ook veel geld, das waar.
Maar zoals het nu gaat ook. Sommige team's die bv rotaxmax rijden kopen 10 motoren en zetten deze op de testbank.
Er zit altijd een motor tussen die beter is dan de andere 9 en die worden dan weer verkocht. Kost ook veel geld.

Je weet van te voren als je aan een gemotoriseerde sport begint dat het duurder zal zijn als dammen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 10:17 am 

jappiekart schreef:
Hebben wij als Nederlanders ons wel eens afgevraagd waarom wij relatief zo weinig toppers in de hoogste divisies van de auto- en motorsport hebben ?
Zou het een kwestie van geld zijn??
Ik denk het wel : we willen wel meedoen maar willen er niet teveel voor betalen.

Het gaat hem er niet over dat "we er niet teveel voor willen betalen". Het gaat hem er meer over "Wie kan/zal dat betalen"? :(

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 11:03 am 

Citaat:
Het gaat hem er niet over dat "we er niet teveel voor willen betalen". Het gaat hem er meer over "Wie kan/zal dat betalen"?

Als je het niet kan betalen en er geen energie in wil steken dan houd alles op.

Ik heb 16 jaar in de top van de motorsport gereden en dat gaat niet van zelf.
Gewoon 40 uur je werk doen om een paar centen te verdienen,
en dan op zijn minst nog eens 40 uur in de week in je sport steken om te kunnen racen.
Het gaat niet van zelf.

En de meeste toppers hebben op een zelfde wijze de top bereikt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 10:40 pm 

Okay Henri,

Maar ik ken er nog meer die er geraakt zijn met andermans geld. En die hadden het véél eenvoudiger dan diegene die er hard voor moesten werken en uiteindelijk niet geraakt zijn.
Ik ken er zelfs een hoop die echt wel barstten van het talent en bijvoorbeeld met half versleten materiaal gewoon beter presteerden dan anderen die altijd de beschikking hadden over het allerlaatste. Enkel die laatsten reden jaren later nog, de anderen zag/hoorde je niets meer van. :-(

Nee hoor, ik heb zelf ook lang genoeg in de de motor/auto en kartsport voor en achter de schermen gezeten om te weten hoe het er aan toe gaat. Budget is hoofdzaak en talent is welkom.
Wat niet zegt dat talent er nooit komt maar die moeten er echt voor werken en hopen dat er iemand wat in ze ziet en er iets voor wilt doen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 10:47 pm 

Feit is dat Casper met zijn column/mening een goed punt raakt door op zijn minst - samen met de belgen - probeerd om een nieuwe klasse op te zetten.

En ja, die klasse zal niet gratis zijn. Karting (en overige gemotoriseerde sporten) is nou eenmaal niet goedkoop. Maar iedereen op dit forum weet dat karting wel leuk is en degene die de kartsport bedrijven doen dat ieder op hun eigen manier en met hun eigen budget.

De ene krijgt alles van 'pappie' en de ander moet er hard voor buffelen. Sommige redden het budgettechnisch om wedstrijden te rijden en anderen gaan voor de gezelligheid op de kartbaan in hun regio lekker rondje rijden.

Dus laten we in dit topic niet teveel afwijken van Casper zijn column en zorgen dat we gezamenlijk "back to basics" gaan met onze geliefde sport.

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 10:52 pm 

wij zijn er bij de 22e eens kijken wat we kunnen gaan doen!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]