Auteur |
Bericht |
stanneman
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 6:37 pm |
|
|
Citaat: sja beter word ie er zeker niet van maar er viel mee te leven wel zul je goed moeten kunnen lassen gezien de pijp meestal redelijk dun is Dat is duidelijk, maar we gaan af en toe voor de lol rijden. Ik ga er maar van uit dat we het verschil niet eens merken.
|
|
Omhoog |
|
 |
Allkart
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 7:00 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
Ik heb ook op deze manier een 390 passend gemaakt op een schakel-chassis. Heb er geen problemen mee ondervonden. chassis heeft goed grip nog !
Wel heb ik de buis in het midden ingeslepen (V vorm) en zo de buis omgebogen ,zodat de remklauw gewoon in positie blijft!
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 7:38 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
zoals ik al had vermeld bij ons op de karting rijden sommigen met een gillard charlotte met een honda erop, maar op een charlotte kan normaal krijg je geen honda vanwege die buis. daarom plooien ze allemaal die buis. de shop van onze karting herzet zelf de buis voor de piloten. grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
stanneman
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 9:18 pm |
|
|
Uit jullie reactie's kan ik de conclusie trekken dat het recht zetten van de buis een goede oplossing is voor een recreantrijder. Ik buig de buis vlak na de remmontagebeugel met een hydraulische buigpomp (die ik kan lenen) en zet hem dan recht. Dat wordt een spannend klusje...... dat wel..... 
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 9:32 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
gewoon de ene kant door slijpen en aan de ander kant een v in slijpen zoals hier boven vermeld dan kun je hem met de hand op de plaats buigen je zult hem wel iets korter moet maken
|
|
Omhoog |
|
 |
stanneman
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 9:38 pm |
|
|
Ok ga ik dan zo doen. Thanx allen! 
|
|
Omhoog |
|
 |
Allkart
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 11:54 pm |
|
|
Even een schetsje gemaakt. meest simpele oplossing. En laat je achteras erin zitten met alles vast ,zo blijft je frame het meest in vorm ! Over het algemeen is het nooit de bedoeling om te slijpen en te lassen aan een frame. maar voor het geen wat jij wild ,is dit een goede oplossing. en voor je het geheel aflast ,controleer ook meteen of de motor goed uitkomt. succes ermee !! 
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 5:17 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
vergeet niet dat je niet de massa klem van het las apparaat niet op de achteras kunt zetten
anders kun je met een beetje pech je lagers weg gooien
|
|
Omhoog |
|
 |
stanneman
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 10:30 pm |
|
|
Citaat: Even een schetsje gemaakt. meest simpele oplossing. En laat je achteras erin zitten met alles vast ,zo blijft je frame het meest in vorm !
Over het algemeen is het nooit de bedoeling om te slijpen en te lassen aan een frame. maar voor het geen wat jij wild ,is dit een goede oplossing. en voor je het geheel aflast ,controleer ook meteen of de motor goed uitkomt.
succes ermee !!
Bedankt voor je tekening! Maakt het weer duidelijker, want ik dacht eigenlijk zoals op deze tekening. (Dik paars verdwijnt) Dat geeft meer ruimte maar dan blijft er weinig van de stijfheid over zeker? 
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 8:27 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
ALs je maar een paar keer gaat karten per jaar met oud frame en een oud honda 200cc blok jeweet ik niet of die stijfheid wel zo belangrijk is
|
|
Omhoog |
|
 |
Allkart
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 5:05 pm |
|
|
ff nieuw tekeningetje. juist zoveel mogelijk laten zitten. zoals deze tek ,zou die moeten worden. dus niets doen aan de lange buizen. 
|
|
Omhoog |
|
 |
stanneman
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 5:15 pm |
|
|
Zo moet het worden inderdaad, volgens mij heb ik van dat deel wat blijft zitten toch geen last. @Basjuh, dat dacht ik ook, maar het moet natuurlijk geen dweil worden! 
|
|
Omhoog |
|
 |
Allkart
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 5:28 pm |
|
|
Denk dat het dweilen wel meevalt. al ken ik dit model frame niet. de meeste andere hebben ook 3 lagerblokken. (is dit een cadet chassis ?).
En ook belangrijk.. hecht eerst alles aan elkaar en plaats dan de motor met ketting en tandwielen. is niet gezecht dat de buis helemaal recht moet. tis een beetje passen en meten ! is lullig.. als dat straks de tandwiel goed uitkomt ,en later blijkt dat de motor niet past.
Nogmaals succes met de ombouw !
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 9:06 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
denk niet dat het een cadet chassis is aangezien hij er als man van 1.85m ook moet mee kunnen rijden
grt kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
stanneman
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 9:54 pm |
|
|
Het is geen cadet (kinder) chassis denk ik want ik pas er wat lengte betreft goed in. Voor mijn zoon zal ik oplossingen moeten zoeken. Maar dat is voor later.
|
|
Omhoog |
|
 |