Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 7:17 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Daar heeft iedereen zijn eigen mening over, als men met een Kart met een Cross Blokje begint heb je een Voordeel je concentreert je veel meer op het rijden als met een Automaat, daar geeft je Gas en probeert als beginner veel te veel!
Ik heb 2 van die Kart's verkocht aan beginners een middag rijden en ze hadden het Kart al een heel stuk onder Controle en de leeftijd is niet van belang vind ik!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 7:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
Zelf ben ik 3 jaar geleden begonnen met een 100cc automaat zonder vrijloop.
Het nadeel is spin je moet je geduwt worden/of zelf duwen en erin springen.
Wat ik wel een voordeel vond was dat je leert hoe met je gas om moet gaan, qua rijderstechniek dus heel goed.
Schakelkart niet meebeginnen zeker niet als 13 jarige.
Succes met je verdere keuze rotaxmax is een hele goede keus om mee te beginnen.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 8:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Almere-Buiten
ik denk dat het nog wel ff duurt voordat de karts weer op marktplaats staan en dat je dan rond maart een goedkopen kart kan krijgen die je ongeveer wel zoekt. (ik weet niet of er mensen dit met mij eens zijn :o )

_________________
Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest



Birel 2014 met Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 8:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Marktplaats kun je sowizo altijd in de gaten houden.
Ook de sites van kartwinkels goed in de gaten houden.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 7:15 pm 

Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm
Berichten: 321
Woonplaats: genk
je kan heel goed gewoon beginnen met schakel , helemaal niet moeilijk heb het zelf ook gedaan mijn eerste kart was een schakel 125 tm .
Als je rustig begint kan je even goed beginnen met een schakel als met een automaat want als je 1x de schakel goed onder de knie hebt dan heb je er veel meer plezier aan en het duurt niet lang voordat je er mee weg bent ;)
Starten en erin springen , als je motor goed is afgesteld is dit GEEN probleem !!

Grts waldo


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 7:53 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik zou anders niet adviseren om met de kart die je in het begin van dit topic liet zien te beginnen roternde blokjes zijn nogal moeilijk te berijden een cross blokje is veel beter te doen en daar heb je je handen de eerste jaar zeker volaan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2009 1:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik zou niet beginnen met die TM met roterende inlaat, dat is écht veel te moeilijk rijden om mee te beginnen... (bovendien krijg je er een berg onderhoud bovenop waar je je waarschijnlijk helemaal tepletter van schrikt)

Als je graag een schakel wil rijden zou ik als ik jou was inderdaad een crossblok doen. Die kosten niet zo gek veel en zijn relatief makkelijk te rijden.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 9:10 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Met een roterende Schakel blok kun je niet Beginnen daar moet je veel ervaring met hebben ander loopt die Motor niet en daar geef ik je een Middag en je hebt geen zin meer in die Motor :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 8:39 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Weert
Ikzelf ben ook begonnen met een schakel, en ook nog eens een icc. Was niet echt een aanrader, jezus man schrok me kapot met de eerste keer rijden haha. Plus je hebt
het veel te druk met alles. Ben na de eerste keer op het circuit rijden, (was niet zo een succes, topdrukte dag op Genk) eens een paar keer naar het industrieterrein geweest om het schakelen een beetje fatsoenlijk onder de knie te krijgen. Je maakt voor zo een hoop geld kapot als je het allemaal niet fatsoenlijk doet.

_________________
Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 1:55 pm 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm
Berichten: 221
Ik heb zelf nog niet zolang geleden voor een automaat gekozen (rotax max) en moet zeggen dat ik heel blij ben dat ik geen schakel heb gekozen.

T.o.v. de gemiddelde huurkart is zo'n automaat al vele malen sneller en véél moeilijker te berijden. De WOW factor is echt niet te vergelijken met een huurkart. Ik kan me ook niet voorstellen dat je hier niet een tijdje plezier aan kan beleven (als het ooit al zou gaan vervelen). Ik ben zelf gebonden aan de weekeinden om te rijden, wat betekent dat het altijd relatief druk is. Dat ging nog net met mijn eerste pogingen met de rotax max. Het valt me echter al wel op dat elke keer dat ik ga rijden er schakelkarts zijn die de snelste tijden rijden, maar dat er ook mensen zijn op schakelkarts zijn die aanzienlijk langzamer zijn dan ik op mijn automaatje en soms een gevaarlijk rijdend obstakel vormen omdat ze overduidelijk hun handen veel te vol hebben aan de kart.

Mocht je een schakelkart kopen, vergeet dan ook niet om hem goed te leren aanduwen voordat je naar het circuit komt. Ik heb al diverse lachwekkende avonturen gezien van schakelaars die rollebollend over de baan gaan bij het proberen aan te duwen van hun stilgevallen schakelkart (op de schakelkarts zit geen startmotor i.i.t. bijvoorbeeld bij een rotax)

Als je een groot budget hebt - het onderhoud van zelfs een relatief ingetoomde automaat als een rotax max is al allesbehalve goedkoop - en tijd hebt om doordeweeks te oefenen, kan je natuurlijk gelijk in het diepe springen en hopen dat je het snel dusdanig onder de knie krijgt dat je er plezier aan beleefd. Ikzelf zou me gruwelijk ongelukkig voelen als ik zelfs na redelijk wat trainen nog 4 seconden langzamer zou zijn dan de snelsten uit mijn klasse (het blijft toch een sport met tijdens het trainen de rondetijd als belangrijkste tegenstander), wat volgens mij bij diverse schakelrijders nog wel eens voorkomt.

Ik zou echter, ook al heb je voldoende budget, eerst een automaat kopen en hiermee leren rijden en de circuits leren kennen. Als je na enige tijd toch denkt dat je een stapje hoger wilt, dan kan je hem altijd weer verkopen, zeker als je iets courants koopt als een rotax max sr.

Als je iets tweedehands koopt, zou ik ook proberen om iets zo compleet mogelijk te kopen. Als je alleen een losse kart koopt, dan komen hier nog héél veel kosten bij in de eerste maanden. Strikt noodzakelijke zaken zijn:
- pitskarretje (150-200)
- 2 jericans (liefst de iets duurdere stalen uitvoeringen omdat de brandstof hierin langer goed zou blijven) en brandstofpompje (20-50)
- bandendrukmeter (25-75)
- laptimer met temperatuursensor (200-350)
- aanhanger (250+)
- overall, schoenen, ribprotector, handschoenen, helm (300+)
- onderdelen voor afstelling aan baan en temperatuur zoals tandwielen, kettingen, bougies, sproeierset (100+)
- wat speciaalgereedschap voor de kart voor bijv. demonteren koppeling, remontluchten (50+)
- diverse vloeistoffen (mengsmering, brakecleaner, siliconenspray of andere conservator, etc) (50+)

Mogelijk komt er nog een passende stoel bij als de aanwezige stoel op de kart niet past (50-100). Eigenlijk is een tweede setje velgen en banden ook meer dan nuttig (300+) en als je echt fanatiek onder alle weersomstandigheden wilt rijden ook nog een setje regenvelgen en regenbanden (250+). Ik hoop dat je al een goede complete set handgereedschappen hebt, want aan goed handgereedschap kan je natuurlijk ook een fortuin uitgeven.

Het kan dus héél veel schelen als je toevallig een kart van iemand kan overnemen die zijn hele uitrusting wegdoet. Dit zal meer kosten dan een kale kart, maar je zal snel genoeg toch de andere zaken moeten kopen.

ChrisW


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 3:23 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
op markplaats http://link.marktplaats.nl/292950146 adverteert iemand met een oude schakelkart en die beweerd dat zijn kart de 180 km pu haalt :shock:

als dit verhaal zou kloppen, dan zou ik een 13 jarige starter toch echt geen schakelkart adviseren [-X


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 3:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Brat-uppie

Wie logisch nadenkt en naar de foto's kijkt ziet zelf ook wel in dat de kart van Hans bij lange na niet 180 haalt.
Bovendien is dat een luchtgekoeld icc blok wat nogal wat kennis vergt qau afstellen.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 5:12 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Vraagprijs lijkt me ook overdreven, zeker voor een luchtgekoelde waar je nog maar weinig onderdelen voor kan vinden.

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 6:43 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
@ChrisW je hebt goed je best gedaan maar toch ben ik niet met je eens!
Ik verkoop hier in Duitsland ca.2 tot 3 Karts in de maand, alles met TM of Yamaha Cross vaak zijn dat jonge mannetjes die ook uit het huurkart wereldje komen of die noch nooit op een kart gezeten hebben, en vaak komen de vragen ja een schakel om te beginnen is dat niet gevaarlijk ik zeg dan dat het aan ieder zelf licht hoe gevaarlijk het word,dit zijn Motoren die erg makelijk te rijden zijn zeker moet een beetje naardenken wat je doet en dat word vaak met een automaat niet gedaan daar word alleen maar Gas gegeven en hopen dat de bocht gehaald wordt!
Vaak melde de Mensen zich en zijn zeer antuschast over deze Motoren en hebben die in een Middag al een heel stuk onder controle De WOW factor is echt niet te vergelijken met een automaat :wink:
Als ik dan naar de prijs kijk van een beetje goeie Kart met een Rotax Max ben je snel 1200.- kwijt, ik koop in Nederland vaak zeer leuke Karts met een Cross blokje met alles er bei voor 1000.- dus blijf ik bei mijn mening dat het voor beginners een leuke Motor is :LL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 7:04 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Een Cross ja, maar is dit ook zo voor alle schakels ?

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David