Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 27, 2009 9:21 pm 

Geregistreerd: di mei 19, 2009 6:52 pm
Berichten: 61
Goed om te horen een Grand Prix Four Stroke Kart Series, betekent dat wedstrijden voor verschillende 4 takt klasses ? Graag wat meer info.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 27, 2009 10:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
gp390 heeft ook voor de 390 wedstrijden in eefde geen windeieren gelegd. Hebben er weer wat rijders bij gekregen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 28, 2009 10:17 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
Citaat:
In ieder geval kun je 22 november circuit de Landsard al vast in je agenda noteren, want dan wordt de GP4 geintroduceerd, waarbij importeurs, dealers en teams aanwezig zullen zijn.


Dat is al over enkele weken, wij zijn dan toch wel zeer benieuwd! Worden dealers en teams hier nog apart over geinformeerd?

_________________
Uithof KWM kart Racing Team < = link
UIthof KWM Kartschool < = link

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 28, 2009 12:39 pm 

Geregistreerd: di mei 19, 2009 6:52 pm
Berichten: 61
Komen daar betrokken partijen van World Formula, Honda en RK1? Of is het alleen een Honda 390 gebeuren?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 28, 2009 2:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 11, 2009 9:38 pm
Berichten: 51
Woonplaats: Doetinchem
:D Goed om te horen Casper, ben benieuwd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 28, 2009 6:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Vlissingen
Citaat:
Komen daar betrokken partijen van World Formula, Honda en RK1? Of is het alleen een Honda 390 gebeuren?


van wat ik begrepen heb is er niet alleen info over de honda 390 cup maar inderdaad ook rk1 en b&s wf
correct me if i'm wrong :)

_________________
*Aprilia RS250
*BMW 320I (bijna circuit-klaar)
*Zanardi + KF1


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 5:56 pm 

Geregistreerd: di mei 19, 2009 6:52 pm
Berichten: 61
Goed om te horen dat er een kampioenschap wordt opgezet waarbij de kosten zoveel mogelijk beperkt worden en een te sterke commercialisering buiten de deur wordt gehouden. Een suggestie; stel geen merk en type band vast, maar een rubbercompound (bijv. een Shore getal 64). Goed dat importeurs en dealers betrokken zijn, maar laat ze geen overheersende rol spelen want dan gaan de kosten weer omhoog.
Ik ben zeer geinteresseerd en zal proberen de 22 november aanwezig te zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 1:25 pm 

Geregistreerd: do jun 21, 2007 3:58 pm
Berichten: 69
waarom zou je een shore getal vaststellen? en niet een bepaalde band.
Je heb dan weer verschillen. De shores worden gemeten bij een bepaalde temperatuur. Wie zegt dat de fabrieksopgaves kloppen?
(kijk bij het norm verbruik van een auto).
Verder is de hardheid van het rubber maar een deel van een band. Je krijg dan bv ook verschillende opbouwen van de band (karkas).
Evt andere breedtes kan altijd paar mm inzitten.
Hierdoor krijg je dat er op bepaalde kartbanen sommige banden beter zijn. Dus je verhoogd de kosten.
En hoe verhouden de banden zich in shore als ze warm zijn een bepaalde band zal dus beter zijn als het warm is, s winters en zomers andere banden gebruiken???(kosten weer hoger)
Als je de banden op de baan meet krijg je nog meer discussies bijv als iemand een harde band gebruik en deze met weekmakers zachter maakt. Je meet dan bijv 68 maar als deze warm is kan het best zijn dat hij veel zachter is als een band die af fabriek 68 shore heeft.

En hoe denk je de regenbanden voor te zien. Je krijg dan verschillende merken. Deze hebben allemaal bepaalde voordelen de ene band is goed in de stromende regen. De ander goed als het een beetje mot regent. Dus ook meerdere sets regenbanden nodig??

Ik denk dat je er niet omheen kan dat je een bepaalde band verplicht steld.
En zoals het er nu uitziet is dat niet voor alle klassen dezelfde band. Er word dus niet met vriendjes politiek gewerkt. Alle merken hebben door Casper een goede kans gekregen.
De klant(wij) heeft hierdoor het voordeel dat je per klasse een band hebt die erbij past een mini kan je niet met 390 vergelijk dus vandaar dat je ook andere banden nodig hebt en bedoel dan niet alleen de maat.

Verder geeft Casper iedere importeur/ dealer de gelegenheid om zich te bewijzen, mee te doen en mee te denken in deze opzet.
Hierdoor kan iedereen zijn mening geven maar niets naar zijn hand zetten Casper en zijn team houden de supervisie.

Heb echt hoge verwachting van alles.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 7:21 pm 

Geregistreerd: di mei 19, 2009 6:52 pm
Berichten: 61
Hallo, bedankt voor je reactie. Ik denk nu juist dat men de merken en typen moet weglaten en dat via vrije concurrentie vanzelf de juiste band (binnen een bepaald shoregetal) als beste eruit komt rollen. Maar ja, ik heb nou ook weer niet zoveel ervaring hiermee. Maar het belangrijkste is dat men de banden kan kopen waar men wil en niet een verplichte winkelnering wordt voogeschreven zoals bij de meeste kampioenschappen in dit land. Wij hebben dit jaar clubraces in Eefde gereden (TOP! overigens) waar men de Bridgestone YJL (RK1) heeft voorgeschreven in navolging van het nationaal kampioenschap, maar bij het NK moeten de banden van een bepaald stempel zijn voorzien!! Wat natuurlijk heel belangrijk is is dat importeurs/handelaren geen te grote invloed op de gang van zaken krijgen. Er zijn immers genoeg voorbeelden waarbij het bijna alleen maar om de commercie gaat.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 9:51 am 

Geregistreerd: do jun 21, 2007 3:58 pm
Berichten: 69
Dat is idd het mooiste voorbeeld wat je daar noemt.
De befaamde BSK stempel. Daar worden alleen de hoger heren bij de KNAF rijk van, zonder stempel is de band goedkoper te krijgen.
Maar je moet wel per klasse een specifieke band verplicht stellen. En deze ook meten met een temperatuur meter en shoremeter bij de start (zie voorbeeld Chrono).
En elke handelaar kan via de organisatie banden inkopen. Hierdoor kan iedereen gewoon zijn inbreng hebben (als handelaar ook verdienen aan de banden) en de rijden zijn gewaarborgd van een gelijke band. Want zoals ik in mijn vorige reactie al schreef kan je echt niet anders.

Verder is de YJL een echt slechte band hebben we in Oldenzaal ook mee gereden.
60 redelijk daarna zijn ze 0.3 sec per ronde langzaam en dan gaan ze mega lang mee toto ze helemaal niet meer gaan maar je zie de puntjes nog wel. Ook waren ze daar verplicht met bsk stempel omdat dat voor een constante kwaliteit zou zorgen??. Met deze band was je gewoon verplicht om elke wedstrijd nieuwe banden te monteren, hierdoor waren de kosten voor velen te hoog. En de band blijf niet constant en als je buiten de ideale lijn komt geen grip.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 11:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
Nou Bob, een mooi verhaal, maar niet helemaal waar.
Wij hebben als kartclub op Oldenzaal indertijd onderhandeld met leveranciers en na testen bleek de YJL de beste band voor ons doel: dat is voor zo weinig mogelijk geld een band voorschrijven die lang meegaat ivm de kosten. Aangezien je ervan uit mag gaan dat het hele veld sneller of langzamer is dan met een andere band, doet het er niet zoveel toe. De prijs van de voorgeschreven band wél! Omdat je een afspraak maakt over flinke kortingen op de genoemde band, verplicht je dan natuurlijk dat men met een band rijdt die daar vandaan komt. Dat je af en toe uit Duitsland of van een restpartijtje nóg goedkopere banden kunt krijgen zegt me als organisator niet zoveel: ik wil de handelaars bij de races hebben, want die leveren daar hun service, maar dat kan niet voor niets, dus die willen ook onderdelen en banden leveren. Volgens mij is daar niets op tegen.
Er waren velen die twee of zelfs drie races op een setje reden, inclusief trainen, dus ook dat verhaal klopt absoluut niet. Ook tijdens de langere afstandsraces was er niemand die voor de tweede race een nieuw setje monteerde.
Ik hoop dat Casper de verstandige weg kiest, maar hem kennende zit dat wel goed. Je kunt wel steeds aannemenen dat organisators het helemaal fout doen, maar er wordt over dit soort zaken goed nagedacht omdat we allemaal het beste willen voor de races.

Er was trouwens nóg een band die erg goed uit onze testen kwam, maar die had geen keurmerk, en daardoor was er geen garantie op constante kwaliteit. Zo simpel is het.

Ps ik heb nog nooit iemand rijk zien worden van de kartsport en mij heeft het karten en organiseren van races alleen maar geld gekost, dus dat soort opmerkingen....

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 12:04 pm 

Geregistreerd: do jun 21, 2007 3:58 pm
Berichten: 69
Nou het doet er wel toe als je maar 60 ronden kunt rijden en dan langzamer bent
Ik weet dat jullie alles ook met de goede insteek gedaan hebben. Maar de Yjl band was het gewoon absoluut niet. Daar hebben meerdere mensen al diverse malen hun mening over gegeven.
De wedstrijden waren in Oldenzaal altijd gewoon goed georganiseerd dus het is ook absoluut niet als commentaar bedoelt.
Ik weet dat de banden toen met zorg geselecteerd is. Maar in praktijk zijn ze gewoon tegen gevallen. Laten we het daarop houden.
Ik ken niemand die meerdere wedstrijden vooraan op een setje meekon komen.

Maar doen jullie nog mee met de GP390 serie? (dat is veel belangrijker dan met modder gooien)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 12:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
Ik denk dat de discussies over banden over het algemeen zinloos zijn, maar goed.
(En ik ken wél mensen die met drie races oude banden vooraan meereden, Wesley Prinsen bijvoorbeeld.)

Zoals je mischien weet is er niet echt een "jullie" meer in Oldenzaal door gebrek aan deelnemers en vrijwilligers. De mensen die de club nu op papier levend houden, gaan wellicht samen met Casper de boel van de grond tillen. Ik ben benieuwd hoeveel van de oud-rijders van de club zullen gaan meedoen.
Er zouden nog genoeg 390's in schuurtjes in Twente moeten staan! Ik begrijp dat sinds de race in september er weer wat meer 390's op Eefde meedoen, da's gunstig natuurlijk! Ik ben al een tijd niet meer op Oldenzaal geweest, dus ik weet niet wat daar op zaterdag en zondag rondrijdt?
Ikzelf ben inmiddels 56 en zie mezelf geen wedstrijden meer rijden. Alleen nog recreatief wat rondjes rijden, dat vind ik mooi genoeg.

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 7:31 pm 

Geregistreerd: di mei 19, 2009 6:52 pm
Berichten: 61
Met de YJL band hebben wij (mijn dochter)goede ervaringen opgedaan vooral wat duurzaamheid betreft en als iedereen ermee rijdt heeft iedereen de zelfde handicap. Hetgeen wat volgens mij echter niet moet gebeuren is dat de banden door een handelaar worden geleverd en door hem zelf worden voorzien van een merkteken (met een heet ijzer erin gebrand) en vervolgens 20-40 euri per set duurder zijn dan wanneer een identieke band elders koopt. Ik heb overigens niets tegen handelaren, vooral als ze ook service verschaffen, in tegendeel maar ze moeten wel redelijk blijven met prijzen en mogen best verdienen hieraan anders kunnen ze ook niet bestaan.
De 390's rijden inderdaad veel op Eefde, zie site http://www.kartclubeefde.nl/ . Misschien dat samen met Eefde iets georganiseerd kan worden?? (ik heb overigens geen zeggenschap) Groeten, Rob


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 8:23 pm 

Geregistreerd: di mei 19, 2009 6:52 pm
Berichten: 61
Ik wil graag bekendheid geven aan de GP4 races, dus je kan me altijd het e.e.a. toesturen. Ben erg benieuwd en probeer zeker de 22ste op Landsard te zijn, ik vind dit goede initiatieven eindelijk redelijke voorwaarden om te racen. Ik hoop alleen dat we de banden kunnnen oprijden die we nu nog hebben. Zoals de YJL's, Maxxis HG1 en verschillende regenbanden YHP en Dunlop.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David