Auteur |
Bericht |
Robs
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 6:28 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm Berichten: 121 Woonplaats: Vlissingen
|
middelste lager is dat al genoemt? bij ons zat deze achteras lagerdinges los, omdat we anders teveel grip hadden, dus als dat bij jou ook is (als je die hebt) kun je em weer vastzetten weet niet of dat voor jou opgaat maar het is ook 1 vd vele dingen die voor meer/minder grip kunnen zorgen.
_________________ *Aprilia RS250 *BMW 320I (bijna circuit-klaar) *Zanardi + KF1
|
|
Omhoog |
|
 |
ChrisW
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 6:59 pm |
|
|
@Robs,
Dat middelste lager zit goed vast in zijn ophanging. Ik stel het chassis dan nog wel niet af, maar ik loop wel heel regelmatig alles goed na om te checken of alles goed vast zit en bijvoorbeeld geen tekenen van slijtage/breuken ergens zichtbaar zijn. Het middelste lager zat ook vanaf het begin al vast (ik heb ze niet strakker hoeven aandraaien).
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 7:23 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Waar ga je meestal rijden ? Anders kan je op de kartbaan zelf eens vragen aan mensen wat zij denken. Als je ziet hoe de kart zich gedraagt kan je een beter oordeel vormen dan het te lezen. Probeer de kart vanachter misschien wat smaller te zetten. (1m39,5)
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
ChrisW
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 7:48 pm |
|
|
@philipper,
Tot nu toe ben ik meestal op Berghem gaan rijden. Dat kwam ook omdat Genk op een paar dagen dat ik ging rijden gesloten was, anders was ik daar wat vaker geweest.
Heeft het versmallen van de achterkant met ongeveer een halve centimeter al een merkbaar effect?
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 8:27 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Volgens mij wel, een minimaal verschil kan veel te weeg brengen. Altijd 1 ding veranderen, kijken hoe het gaat en dan een andere, nooit 2 dingen tegelijk.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
hvb83
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 9:45 pm |
|
|
Wat ik nou niet snap... eerst zeg je dat je de spanning tussen 0,6 en 0,9bar varieert en weinig verschil merkt, en nu ineens merk je toch verschil na een aantal rondjes. Lijkt me toch redelijk essentiële informatie in deze. Een duidelijk geval van te hoge bandenspanning om mee te beginnen, zeker als je zelf al aangeeft dat hij eerst mooi vierkant is en daarna achter begint uit te breken.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 10:20 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Moet eigenlijk zorgen dat je de twee eerste rondjes geen grip hebt en daarna een goede wegligging. Als je vanaf het begin goed grip hebt (na half à één rondje) en daarna geen grip meer, is het dat de bandjes te warm worden > te hoge spanning zoals hvb83 zegt.
Je kan je bandjes misschien eens gaan bekijken (zijn ze niet verbrand?) , kan desnoods een picje schieten?
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ook even proberen: - Langere wielnaven (klossen) - Stabilisator achteren - Voor wat smaller gaan - In extremis een hardere as ...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
ChrisW
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 10:49 pm |
|
|
Hvb: ik merkte niet zoveel van wat ik eerder omschreef als "mijn beperkte geëxperimenteer (gepruts) met de aanpassing van de bandenspanning". Dat zegt misschien nog niet dat als dat met meer beleid wordt veranderd, daar niet iets uit kan komen.
Ik zal eens kijken of ik een foto van de banden kan nemen en plaatsen (zal alleen wel vrijdagavond worden omdat ik de komende twee dagen in het buitenland zit).
|
|
Omhoog |
|
 |
ridder
|
Geplaatst: do okt 29, 2009 7:43 am |
|
|
ja is jammer dat ik je niet kan zien rijden en zie wat de kart doet anders zou ik je nog makkelijker kunnen helpen. want er zijn best heel veel dingetjes die je kan veranderen aan de kart zonder dat je geld hoeft uit te geven. alleen moet je wel weten welke informatie je nou krijgt van de kart. en dat is vaak ervaring. trouwens nog even iets de yj serie van brigstone waren veel beteren banden dan de yk serie. dus het is zowiezo moeilijk vergelijken. dus gewoon niet te veel kijken naar, oh op die a bandjes gaat hij beter want die kan je niet meer krijgen dus gewoon lekker trainen om die ykb banden. en beetje sleutelen. tip als je je achteras gaat verplaatsen van hoog naar laag en van laag naar hoog. zorg er wel voor dat hij netjes op hoogte hangt ander draaid hij niet lekker soepel rond. en dat vind geen enkele motor leuk.
|
|
Omhoog |
|
 |
ridder
|
Geplaatst: do okt 29, 2009 7:49 am |
|
|
@robs
jou middelste lager zat ook los omdat je een kf3 motor heb. dit deden we vroeger altijd bij gillard omdat de motor niet al te veel vermogen heeft. door het middelste lager los te maken komt er meer rol in het frame in de bochten. hierdoor lijkt het of je midder grip heb die is wel wat zo maar omdat je as wat meer kan buigen heeft he frame wat meer tractie en kan je door gas geven grip maken. hierdoor verliest je kf3 motor niet te veel toeren en kan je dus harder de bochte uit komen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Robs
|
Geplaatst: vr okt 30, 2009 4:58 pm |
|
|
ok, jah mij werd uitgelegd dat dit was vanwege het frame dat standaard zoveel grip zou hebben, kennissen van ons hebben het namelijk precies hetzelfde maar dan met een rotax senior en rotax junior (niet dat dat mega pk blokken zijn maar goed  )
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: za okt 31, 2009 12:45 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Heel veel mensen rijden met het middelste lager los, misschien wel de meerderheid bij de automaten.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 31, 2009 7:40 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
|
Omhoog |
|
 |
Robs
|
Geplaatst: za okt 31, 2009 11:46 am |
|
|
dus gewoon geen bridgestone ykb meer halen.. simpel. probleem opgelost 
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: za okt 31, 2009 1:44 pm |
|
|
Ik rij met maar 2 lagers. Gewoon de middelste eraf te halen.
|
|
Omhoog |
|
 |