Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2009 8:10 pm 

Zelf vertrouwen is nooit slecht.

Maar als je als zo'n profesionele ex nk rijder gaat meten met mensen die net 2x per jaar in een huurkart zitten mag ik toch voor je hopen dat je op het podium terecht komt

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 20, 2009 8:10 pm 

Citaat:
ja het zelfvertrouwen is aanwezig omdat ik weet dat ik hier goed in ben, niks arrogant aan. de een is goed in wiskunde, de ander in voetbal..

daarnaast is het een net nieuw kampioenschap met grotendeels studenten en volwassenen die zo nu en dan eens op een indoorbaan karten. daarentegen heb ik het NK en clubkampioenschappen gereden. iets was ik allemaal vanaf mijn 16e helemaal zelf heb moeten regelen en betalen zonder een pappie die mij een mooie energykart betaalt. is het dan raar dat ik er een goed gevoel over heb!?

Dat je ergens een goed gevoel over hebt is heel goed mogelijk, zekers als je je tegenstanders kent, karten je ding is, weet waar je rijd en ervaring hebt zoals bij jou allemaal het geval is. Ik probeer alleen aan te geven dat bij jou eerste post er een zin staat die arrogant OVERKOMT, dat betekend niet dat je dat bent!

Over die Energykart die pappie betaald, ik hoop dat dat niet naar mij gericht is? Aangezien ik elke cent die tot nu toe is uitgegeven aan mijn kart van mij afkomstig was en hier niks van uit mijn pappie's portemonnee kwam. Mocht deze opmerking wel naar mij gericht zijn wil ik graag een quote van jou gebruiken:
Citaat:
verdiep je eens in een ander voordat je zo betweterig reageert..

Nouja, ik had het bij mijn eerste post eigenlijk moeten zeggen, maar alsnog: Succes.

Als je verder met me wilt praten over dit onderwerp laten we het dan via de PB doen, dan houden we het topic schoon.

@ the rest,
Sorry voor het voortzetten van deze nutteloze discussie..

Grtz Matthijs

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 20, 2009 8:36 pm 

LauwtJ schreef:
Vind het arrogant als ik hoor hoe de rijders bij het nederlands kampioenschap indoor zijn.. Dat is pas arrogant! Die staan altijd standaard op het podium, maar rijden daarnaast geen races puur omdat ze weten dat ze daar sterk in zijn en verder eigenlijk dood normaal zijn.

Ik dacht zoiets? :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 20, 2009 8:44 pm 

Ja hahaha wat ik daar mee probeer te zeggen is;

ik rij net een jaartje en al mijn geld zit in mn wedstrijden en mn kart. bij de wedstrijden die ik rij zijn mensen die (al eerder genoemt) alles van papa krijgen en helemaal top zijn in die wedstrijden. maar zodra ze een ander wedstrijdje gaan rijden zie je ze nergens voorin rijden.

wat ik bedoelde is der heeft er hier 1 veel vertrouwen dat hij podium gaat/probeert te halen ik heb hier respect voor. want ook hij heeft het zelf moeten doen (Trainingen, kart, wedstrijden enz.) en gelooft in zijn eigen kunnen en ik denk zelf als je dat heb en lef toont in zoon wedstrijd en beetje kan sturen (waar ik wel vanuit ga) een heel eind moet komen in zuidlaren!

(heb die tekst via telefoon op forum geplaats zie dan kleine stukjes tekst. via de telefoon reacties plaatsen word hem dus ook niet meer :lol: )

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 20, 2009 11:39 pm 

@scarto, als eerste ff me excuses dat ik zo fel reageerde, ik was een beetje sjaggie op het moment dat ik het las vatte het bericht een beetje te hoog op.

dat van die energykart was wel op jou gericht, ik had niet verwacht dat iemand op zijn 16e al een kart + rijden zo kon betalen. ik had daarin ook ff beter moeten zoeken idd.

je kan me bericht inderdaad ook als arrogant opvatten, maar van mij uit is dat niet zo. omdat het zeg maar een recreanten wedstrijd idee is heb ik het gevoel dat ik wel goed kan presteren tijdens deze race en met een goede kans op het podium. dit omdat ik redelijk veel ervaring heb met indoor races.

gr
hendrik

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 21, 2009 7:14 am 

Nou Hendrik ik moet ook grotendeels alles zelf dokke, om heel eerlijk te zijn krijg ik benzine en benzine naar de baan gesponserd.
Kan best allemaal als je 16 bent, als je goed werk heb en ook veel werkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 21, 2009 11:54 am 

@Hendrik,
Wat ik heb aangegeven is dat het vrij arrogant overkomt, dat betekend dus niet dat ik daarmee bedoel dat je dat ook bent. Dat was dan ook het enige wat ik duidelijk probeerde te maken aangezien dit een openbaar forum is, en als het je dan niet mocht lukken je jezelf toch enigszins voor paal hebt gezet.
Daarintegen is het natuurlijk goed als je zelfvertrouwen hebt, en ik had ook al wel door dat dat is wat je bedoelde, alleen het kwam er niet zo uit.

Volgens mij snappen we elkaar ondertussen wel en laten we het dan ook hier maar bij houden ;)

Over dat zelf betalen van de kart: Het is inderdaad gewoon mogelijk om op je 16e alles in je eentje te regelen. Ik werk op zaterdag en zondag in totaal 20 uur en daarmee heb ik precies genoeg om 1x in de maand een zaterdag vrij te vragen om te gaan trainen. Toen ik tegen mijn ouders zei dat ik wilde gaan karten hebben zij mij meteen al gezegd dat ik het dan allemaal zelf moest regelen en verdienen aangezien ik nog 3 broertjes heb en mijn ouders het oneerlijk vinden als ik veel geld krijg voor mijn dure hobby en mijn broertjes minder omdat zij een minder dure hobby hebben. Daar ben ik toen mee akkoord gegaan en sindsdien heb ik elk boutje of moertje dat er aan mijn kart zit zelf gekocht en daar ben ik ook trots op!

Nogmaals, succes bij je wedstrijd en laat even weten of je nou daadwerkelijk op het podium bent gekomen!

Grtz Matthijs

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 21, 2009 12:29 pm 

Citaat:
Over dat zelf betalen van de kart: Het is inderdaad gewoon mogelijk om op je 16e alles in je eentje te regelen. Ik werk op zaterdag en zondag in totaal 20 uur en daarmee heb ik precies genoeg om 1x in de maand een zaterdag vrij te vragen om te gaan trainen. Toen ik tegen mijn ouders zei dat ik wilde gaan karten hebben zij mij meteen al gezegd dat ik het dan allemaal zelf moest regelen en verdienen aangezien ik nog 3 broertjes heb en mijn ouders het oneerlijk vinden als ik veel geld krijg voor mijn dure hobby en mijn broertjes minder omdat zij een minder dure hobby hebben. Daar ben ik toen mee akkoord gegaan en sindsdien heb ik elk boutje of moertje dat er aan mijn kart zit zelf gekocht en daar ben ik ook trots op!

dat is ook iets om trots op te zijn. ik had destijds ook een goede zaterdag baantje waar ik dan me wedstrijden van kon betalen en later mijn rotax-max.

ja ik zal het wel melden als ik de race gereden heb. naja maak ik het niet tot op het podium dan vind ik het nie erg om me zelf voor paal te zetten :P beetje zelfspot kan geen kwaad!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 21, 2009 12:57 pm 

Citaat:
verdiep je eens in een ander voordat je zo betweterig reageert..

Tuttut, niet zo piepen, je roept het namelijk sterk over je zelf af dat iemand zo reageert.

In onderstaande quote doe je namelijk voorkomen dat je de gelukswensen niet echt nodig denkt te hebben.
Citaat:
wish me luck, al heb ik sterk het gevoel dat ik op het podium ga eindigen.

Overigens gun ik je het succes van harte!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 22, 2009 1:06 pm 

@mathijs, dat onderwerp hebben scarto en ik net uitvoerig besproken,

en bendankt :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2009 7:49 pm 

Citaat:
@mathijs, dat onderwerp hebben scarto en ik net uitvoerig besproken,

Tja sorry, ik had niet gezien dat dit topic twee pagina's had, had alleen de eerste gelezen...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2009 9:57 pm 

no problem :)

succes tijdens de DDC 2009!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 27, 2009 9:03 pm 

Op het podium geïndigd? :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 27, 2009 9:09 pm 

De wedstrijd!

aangekomen bij speedworld in zuidlaren, het light maar 10km bij mij vandaan maar ben er nog niet eerder geweest! SLECHT ik weet het.

al gauw werd het behoorlijk druk en uiteindelijk waren er 15 deelnemende teams. eerder vermelde ik dat het kampioenschap bestond uit studenten en volwassenen die zo nu en dan eens karten maar ik kwam er al gauw achter dat dit niet waar was. een aantal semi-professionele autocoureurs, motorcoureurs, kartcoureurs, en autosport organisatoren deden mee, en een enkele student. ik begon hem al behoorlijk te knijpen naar mijn uitspraken en toch een redelijk ervaren veld.

omdat er 15 teams mee reden werd de kwalificatie en wedstrijd in tweeën gesplitst. de snelsten in groep 1 na de kwalificatie, de langzamere na de kwalificatie in groep 2

de kwalificatie. deze verliep bijzonder goed. ik hoopte om in groep 1 van start te kunnen maar ik heb me als 2e kunnen kwalificeren met 2 tiende verschil achter team yuki die in de MKS uitkomt als team north racing. 1 ding wist ik wel, de baan heeft erg veel grip en het zou een zware uur racen worden.

De race.

iedereen hoopte op kart 18 omdat dit motortje lekker in toeren bleef en een goede top had. en natuurlijk team yuki had het geluk om met kart 18 te starten. hij kon vanaf dat moment lekker bij me weg rijden dus ik focuste me om zo ver mogelijk van p3 weg te komen, dit lukte me aardig. toen de 1e kart wissel. ik zag dat team yuki de pit in dook om van rijder en kart door te schuiven. ik bedacht me niet en dook er gelijk achter aan om die kart nr 18 te bemachtigen. gelukt! en volgas in de achtervolging.

tot mijn domme verbazing was ik vergeten het stoeltje naar achter te verstellen dus zat ik enorm krampachtig achter het stuur op het circuit dat enorm veel grip heeft. de kart had inderdaad een goede snelheid maar voor mijn rijstijl teveel grip, ik moest het er maar mee doen. op een gegeven moment lag ik eerste en besloot team yuki weer te wisselen naar de snelle rijder ( Sh*t dacht ik ) we kwamen in een enorme strijd waarin hij de aanvaller was en ik de verdediger. hij tikte me perongeluk 1x van de baan maar was zo vriendelijk mij deze plek ook weer terug te geven om vervolgens een 15 tal ronden flink te racen op elke centimeter van het circuit. toen kwamen de achterliggers. ik had ze net allebei gepasseerd toen we op een 180 graden bocht afreden. de achterste gaf een tik wat resulteerde in een kettingreactie die er weer voor zorgde dat 1 van de achterliggers bovenop mij kwam te staan. daar stonden we dan.

wetend dat p1 niet meer haalbaar was dook ik weer de pits in voor mijn laatste kart wissel. stoeltje naar achter en gaan met die banaan! de kart reed heerlijk, lekker los van achteren en ik kon weer normaal ontspannen zitten. in een van de laatste ronden nog mijn Persoonlijk record gezet en uiteindelijk als 2e over de streep!!

momenteel voel ik elke spier in mijn lichaam maar ik ben erg blij met dit resultaat.

morgen heb ik mijn volgende race in groningen op uitnodiging in de bedrijven competitie, laten we hopen dat deze net zo lekker gaat!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 27, 2009 9:22 pm 

Dat noem ik nu eens zelfkennis ! ;)

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende