Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2009 10:38 am 

Geregistreerd: vr sep 04, 2009 9:25 am
Berichten: 22
Woonplaats: Zeist
is er iemand die weet wat de onderhouds interval is van een briggs &stratton
kleine revisie ? hoeveel uur
grote revisie ? hoeveel uur
olie verversen ? hoeveel uur

en wat eventueel de beste tandwiel verhouding is op driebergen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2009 11:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Kleine revisie: nog nooit gedaan
Grote revisie: na elk wedstrijd seizoen of indien nodig eerder na ongeveer 30 uur (competitiegebruik)
Olie verversen na elke wedstrijd zal dus ongeveer om de 5 uur ongeveer zijn.
Het verversen van de olie is bij competitiegebruik echt het behoud van jouw blok.
Bespaar niet op goede olie !!!!
Tandwielverhouding op Driebergen kan ik je helaas niet vertellen, zijn wij met de briggs nog nooit geweest

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2009 12:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm
Berichten: 427
Woonplaats: Bocholt (BE)
Neem aan dat het hier om een World Formula gaat, kunnen deze eigenlijk een beetje meekomen op Genk?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2009 12:28 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Hangt er van af met welke motor je deze vergelijkt... Zal wel bij de tragere motors zitten denk ik.

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2009 1:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm
Berichten: 848
Woonplaats: denderhoutem (belgiƫ)
Wat bedoel je eigenlijk met een kleine revisie?

Een grote revisie hangt er wat van af, zoals Alex zegt in competitie rond de 30u maar recreatief?
Onze briggs gaat nu al 50u mee, de olie wordt elke keer we gaan rijden ververst (om de 1.5 uur, olie is voor ons toch gratis) en hij wordt altijd rustig warm gereden.

een vriend van me ging net ietsje sneller op genk dan een mini-max (13.6pk)

grtz

_________________
Afbeelding

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 7:47 am 

Geregistreerd: vr sep 04, 2009 9:25 am
Berichten: 22
Woonplaats: Zeist
bedankt voor de info
tandwiel verhouding ga ik wel ff puzzellen
slaat nog niet in de begrenzer dus achter nog maar een tandje groter nemen ivm gewicht bestuurder :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David