Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2009 10:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
hoi hoi,

ik zit weer eens met een vraag die ik via zoektopic niet heb kunnen vinden.

als je bijvoorbeeld naar deze motor kijkt:
Parilla Reedster 125cc MY 2008
http://www2.iame.it/motori_eng.html

dan wordt de zelfde motor gebruikt voor de KF 3, 2, 1. maar wat is nou het verschil tussen de klassen met de zelfde motor? ik ben er wel benieuwd naar omdat er op marktplaats regelmatig nu KF3 motoren aangeboden worden voor onder de 1000 euro en soms compleet met toebehoren.

en weet iemande een schatting qua vermogen voor deze 3 klassen?

en de laatste vraag, hoe zit het met onderhoud en revisie, zuiger revisie vergelijkbaar met TAG 125cc? want als de kf3 de zelfde motor is als de kf1 maar dan anders uitgevoerd zou het dus ook moeten betekenen dat de kf3 langer mee kan de KF1!?

ik hoop dat iemand me hier duidelijkheid over kan geven. het is namelijk wel aantrekkelijk om een KF3 aan te schaffen en na verloop van tijd om te bouwen naar KF2..

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2009 10:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
De kf3 heeft geen powervalve. een kf3 is ook meer een junior motor.

de kf2 heeft een 24mm carburateur en is begrenst op 15.000 toeren

de kf1 heeft een 30mm carburateur en is begrenst op 16.000 toeren.

op wedstrijd niveau moet je eerst iets gepresteert hebben in de kf2 om kf1 te mogen rijden.( net zoals de kz1 en de kz2, wat eerst de icc klasse was )

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2009 11:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
maar is er verder nog iets bekend over vermogen en levensduur? omdat ik heb begrepen dat de KF3 vergelijkbaar is met de TAG 125cc's

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 8:20 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
de kf3 is een 125cc tag motor


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 9:20 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Vlissingen
en kf3 is tot 15 jaar (voor wedstrijden), maar is dus een tikkie sneller als een max senior..
en ombouwen van kf3 naar kf2 is met sommige blokken wel mogelijk, maar dan moet je er goed op letten dat er wel een uitsparing zit voor je powervalve, bij de onze is deze gewoon dicht..
ons werd geadviseerd revisie tussen ongeveer een uur of 15-20
zoals joris zegt, kf's zijn volgens mij allemaal tag

_________________
*Aprilia RS250
*BMW 320I (bijna circuit-klaar)
*Zanardi + KF1


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 10:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De onderhoudskosten voor de KF motoren zijn over het algemeen hoger dan bij de "hobby"-tags. De onderdelen zijn duurder, en de onderhoudsintervallen korter. Ze zijn wel sneller.
Een KF3 zal inderdaad iets langer meegaan dan een KF1, net zoals een minimax wat minder slijtage heeft dan een senior.

Ik geloof dat er geen KF1 klasse in Nederland is?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 10:42 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am
Berichten: 296
Kf1 zit overal eigenlijk behalve nederland :x
kf 3 zijn maar zelde wedstrijden voor in nederland

_________________
Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3
www.veldhuisenracing.tk

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 12:01 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
hoezo bij de nab rijden ze er werstrijde mee de kf3 en de kf2 dacht ik alleen rijden daar maar een man of 10 mee mee


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 12:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am
Berichten: 296
zover ik weet zijn dat 2 wedstrijden ofzo
http://www.autosport.nl/karting/klasse/nab/news/17293/nab_nk_kf2_en_kf3_teruggebracht_naar_twee_wedstrijden.html

_________________
Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3
www.veldhuisenracing.tk

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 7:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
@robs, KF klassen is idd allemaal TAG. kan jij of lauwtj wat ervaringen vertellen over deze motor wat betreft de gebruiksgemak. en daarmee doel ik op afstellen.

ja dat klopt omdat er volgens mij in het begin te weinig animo voor was. ach ja elke nieuwe klasse moet groeien moet je maar denken. ik denk dat er volgend jaar wel een volledig seizoen in zit. op youtube staan er wel onboard filmpjes van Carpy op kerpen.

er is inderdaad geen KF1 klasse in NL, misschien dat deze later komt? er was destijds geloof ik ook geen formule A klasse? ICA was het hoogst voor de automaten. Schakel is erg populair bij de NAB.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 8:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Vlissingen
afstellen is piece of cake, carb zitten 2 stelschroeven op die je (eventueel tijdens het rijden) kan verstellen wat super makkelijk is, gewoon basis afstelling op de carb en nergens meer aanzitten, in de winter tikkie rijker maar verder hoef je er bijzonder weinig aan te doen.

accu laait overigens tijdens het rijden heel langzaam weer op ook.
enigste waar je dus goed op moet letten is je aantal toeren, dus de juiste tandwielen kiezen, de motor temp, en de afstelling van de carb.


wij hebben er nu 7 uurtjes mee gereden, en eerlijk gezegt weinig stuk gehad.
vorig weekend dan een membraam plaatje (wat me 10 euro koste op genk :P)
en de eerste keer rijden gelijk de koppeling aan gort omdat de achterrem vastsloeg..
kortom goed met de spulletjes omgaan dan is er niks/weinig aan de hand.

_________________
*Aprilia RS250
*BMW 320I (bijna circuit-klaar)
*Zanardi + KF1


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 8:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Vlissingen
overigens denk ik dat degenen die kf1 willen rijden toch sneller richting het europese gaan, en niet in nederland blijven. zeg nou zelf, lekker wedstrijdjes in italie spanje of weet ik het waar is nog altijd aantrekkelijker als in ons kikkerlandje :p

_________________
*Aprilia RS250
*BMW 320I (bijna circuit-klaar)
*Zanardi + KF1


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Vlissingen
zat net ff snel op die site te kijken maar onze kf3 blok lijkt dus inderdaad heel veel op die parilla reedster
op die van ons zitten zoiezo ook iame onderdelen dus denk dat het ongeveer hetzelfde is, alleen let wel wat ik al eerder zei, op een xtr kf3 zoals wij hem hebben zit dus geen uitsparing voor een powervalve
(zit er mischien wel maar het gaatje waar die inkomt zit dicht en kun je er niet afschroeven)

verder valt het rijden erg mee, het is iets zenuwachter dan een rotax senior maar dat moet je gewoon leren rijden

_________________
*Aprilia RS250
*BMW 320I (bijna circuit-klaar)
*Zanardi + KF1


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 8:31 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
betaal dat allemaal dan robs is namelijk wel ff een klap duurder in budget internationaal rijden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KF3, KF2, KF1.
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 8:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Vlissingen
ik ga er voor het gemak maar van uit dat de meeste professionele kf2 rijders die kf1 zouden willen rijden toch wel enigzins goed in de slappe was zitten..
ik niet aangezien ik gister de staatsloterij weer niet heb gewonnen :x :ddd

_________________
*Aprilia RS250
*BMW 320I (bijna circuit-klaar)
*Zanardi + KF1


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David