Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2007 5:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Hey,

Waar ik me de laaste tijd vreselijk aan erg is op de manier wat nederland aan het doen is met dingen..
en vooral voor het zo gehete milieu... Want het broeikaseffect merk ik weinig van zo koud dat het is...

Ze willen de kartbanen weg hebben..Vanwege het geluid en milieu..
maar de vliegtuigen zijn goed... :roll:

De benzine vervangen ze niet door waterstof... Ze zeggen dat olie/benzine/diesel een goeie inkomsten bron is..

En nu hoor ik nou ook dat ze in 2010... kilometerheffing gaan instellen..
3,5 cent per km buiten spits.
5 cent per km in de spits.

Abnormaal toch??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2007 5:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 17, 2005 11:11 am
Berichten: 216
Inderdaad abnormaal, dat we ons bezig houden met het milieu is helemaal perfect. Iedereen wil neem ik aan wel een steenje bijdragen.

Het broeikaseffect is niet zozeer te danken aan het milieu in nederland/europa, maar bijvoorbeeld china e.d. Dit komt doordat ze in een groeiende economie zitten. Ze hebben daar alleen nog geen strenge regels kwa milieu.

Hier in europa is het veel meer welvarender, en is het geld wel aanwezig om er iets aan te veranderen. En om een voorbeeld te geven aan de rest.

Vliegtuigen zijn goed voor de economie. Echter zijn deze veel schadelijker dan dat iedere persoon zelf in een auto zou rijden. Ze zijn er zeer zeker bezig met de uitstoot van vliegtuigen te beperken. Echter merken wij er niets van, omdat de mensen het niets intereseert. Als de benzine accijns omhoog gaat vinden de mensen dat wel interresant.

Het feit dat niemand om waterstof en electriciteit gaat rijden is naar mijn mening omdat de grootste oliebeheermaatschappij miljoenen euro´s naar de overheid toeschuift. Wanneer iedereen op waterstof enz. gaan rijden is er geen markt meer voor o.a shell.

De kilometerheffing komt pas in 2012 zover ik gelezen heb. De BPM gaat wel van de nieuwe auto´s af dit is vaak wel een percentage van 45% van de nieuwwaarde.

Al met al vermoed ik dat de consument er uitendelijk er toch op achteruit gaat. Terwijl ze altijd beweren van niet.

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2007 5:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
naja economie beter is... op deze manier maken ze hem juist slechter..

alles wordt duurder.. de salarissen en andere inkomen worden minder...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2007 8:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
er zijn nog meer dingen waar ik me aan erger nederland is zo krom als de pest
die mileumegolen zijn al erg genoeg

en er is nog zo'n groep waar ik een grafhekel aan heb om vele redenen die ik maar niet op het forum post de mensen die me kennen weten vast wel wat ik bedoel

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2007 8:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
naja ze maken het de particulieren moeilijk....


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 1:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2007 1:31 pm
Berichten: 165
guido we weten inderdaad wat jij bedoeld :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 1:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 26, 2007 4:53 pm
Berichten: 33
Rikjuh schreef:
Inderdaad abnormaal, dat we ons bezig houden met het milieu is helemaal perfect. Iedereen wil neem ik aan wel een steenje bijdragen.

Het broeikaseffect is niet zozeer te danken aan het milieu in nederland/europa, maar bijvoorbeeld china e.d. Dit komt doordat ze in een groeiende economie zitten. Ze hebben daar alleen nog geen strenge regels kwa milieu.

Hier in europa is het veel meer welvarender, en is het geld wel aanwezig om er iets aan te veranderen. En om een voorbeeld te geven aan de rest.


Je zit op de goeie weg met je gedachtengang maar ergens ben je toch een doodlopend straatje in gedraaid vrees ik :lol:

Als je kijkt naar de olieconsumptie in de wereld dan staan De Verenigde Staten bovenaan de lijst met maar liefst drie keer meer olieverbruik dan China!
Die olie wordt grotendeels gebruikt voor het "voeden" van hun olieverslindende auto's die gemiddeld 20l/100km verbruiken.
De reden dat Amerikanen zich voorlopig geen zorgen maken over hun vervuiling? Het feit dat 1 liter benzine goedkoper is dan een tas koffie!!! :shock:
Zolang de regering in Amerika daar niets aan verandert zullen ze de grootste afnemer van olie in de wereld blijven. Ze zijn verantwoordelijk voor maar liefst 25% van de totale olieconsumptie in de wereld!

Wat wel klopt aan je uitleg is dat China momenteel aan het boomen is en dat ze de laatst jaren beetje bij beetje de US aan het bijbenen zijn. Verwacht wordt dat ze daar binnen 20 jaar in zullen geslaagd zijn.

Men spreekt ook vaak over Europa als het gaat om welvarendheid, maar als men over olieverbruik spreekt gaat men weer opdelen in landen... Europa is wat dat betreft ook een grote verbuiker hoor en zwerft rond de 15% al betalen wij daar wel hoge prijzen voor en de US Citizens niet...

Maar wat ook vaak vergeten wordt... olie wordt niet gemaakt hé, het bevindt zich in onze aarde en die olievelden raken stilletjesaan leeg...
Waarom denk je dat de Amerikanen zich zo zitten te nestelen in het Midden-Oosten en bepaalde landen altijd hun steun toekennen in bepaalde conflicten?

Binnen X-aantal tijd zitten we met dubbele problemen; de vervuiling van de aarde zal zich al te ver hebben uitgestrekt en daarbovenop gaan we ook nog eens zonder fossiele brandstoffen komen te zitten. En eigenaardig genoeg is dat laatste het enige wat onze planeet nog kan redden... als we het niet meer hebben, kunnen we het niet meer misbruiken.
Vraag is of we tegen die tijd wel voldoende andere middelen zullen hebben uitgevonden om aan onze noden te voldoen.

Citaat:
Vliegtuigen zijn goed voor de economie. Echter zijn deze veel schadelijker dan dat iedere persoon zelf in een auto zou rijden. Ze zijn er zeer zeker bezig met de uitstoot van vliegtuigen te beperken. Echter merken wij er niets van, omdat de mensen het niets intereseert. Als de benzine accijns omhoog gaat vinden de mensen dat wel interresant.


Als men de komende tien jaar, en let op mijn woorden het zal zo gebeuren, zwaar gaat belasten op milieuvervuilende zaken dan zullen wij (kartpiloten, motorcross, autosport,...) de eerste slachtoffers worden!
Want terwijl iedereen thuis er op gewezen wordt van milieuvriendelijker te zijn gaan wij even voor ons plezier de natuur om zeep helpen. De publieke opinie zal ons daar zeker voor veroordelen, geen twijfel mogelijk.
F1? Nee, zover gaat het niet gaan, de wet van de sterkste...
Zij zullen er weinig of geen last van ondervinden onder het mom van: onderzoek en ontwikkeling van milieuvriendelijkere motoren.

Citaat:
Het feit dat niemand om waterstof en electriciteit gaat rijden is naar mijn mening omdat de grootste oliebeheermaatschappij miljoenen euro´s naar de overheid toeschuift. Wanneer iedereen op waterstof enz. gaan rijden is er geen markt meer voor o.a shell.


Weer een afslag met doodlopende straat ;)
Nee, de reden daarvan moet je elders zoeken.
Waterstof en elektriciteit mogen op zich dan mielieuvriendelijker zijn; ze worden nog altijd ontwikkeld door de industrie die... juist ja, fossiele brandstoffen nodig heeft om ze te kunnen ontwikkelen. Dus, als puntje bij paaltje komt; zolang onze fabrieken niet milieuvriendelijker worden kunen we ook moeilijk echte milieuvriendelijke wagens bouwen.
Het feit dat dus nog (bijna)niemand op waterstof of elektriciteit gaat rijden is omdat het momenteel nog veel te duur is om die technologie te ontwikkelen en je je dus blauw betaald voor een echte milieuvriendelijke wagen. En daar zit de overheid voor niets tussen ;)

De toekomst zit voorlopig meer in wat men nu, op dit eigenste moment, een milieuvriendelijke wagen kan noemen. Een wagen die zo min mogelijk CO uitstoot heeft zoals de hybride Toyota Prius bijvoorbeeld.

Een vriend van me heeft ondertussen een "Loremo" besteld, een wagen die, u leest het goed, slechts anderhalve liter per 100km verbruikt!!!
Kosprijs? Slechts 10.000 euro :shock:
www.loremo.com

Heb u het wat breder en wilt u echt een sportieve milieuvriendelijke wagen, ga dan voor de Tesla. Aangedreven op elektriciteit is deze dus écht milieuvriendelijk te noemen. Kostprijs? Slechts 100.000 dollar ;)
www.teslamotors.com

En zo zijn er wel nog al voorbeelden te vinden.
De techniek ga ik hier nu niet uit de doeken beginnen doen, die kan je lezen op de respectievelijke sites ;)


Maar wat onze sport kan redden... www.formulazero.nl
Maar laat je niet misleiden, ook dit ontwerp is nog peperduur en momenteel onbetaalbaar voor de consument.

Ik zou zeggen, zorg dat je zondag in Rotterdam bent en dan kan je het "beestje" aan het werk zien.

En onthoud mijn woorden, als we ons niet beter en meer met dit laatste voorbeeld gaan bezighouden dan zit onze sport binnen dit en tien jaar op zijn gat en is het afgelopen met de goedkoopste (?) vorm van autosport.

_________________
Visit Kartgrid.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 2:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Waarom als die auto zo extreem goedkoop is met die motor, waarom maken ze die motors niet in bekende auto's..??

De hebben nu filters.. die alles tegen houden goed he?
maar na zoveel aantal kilometers ontbrand die zich eigen...
En hupa alsnog alles.

en wat is kartsport zonder motor geluid?

De vervuiling van onze sport is zo uber klein...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 2:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 26, 2007 4:53 pm
Berichten: 33
jeffrey1991 schreef:
Waarom als die auto zo extreem goedkoop is met die motor, waarom maken ze die motors niet in bekende auto's..??


Feit is dat de gekende autoconstructeurs zeggen dat het heel moeilijk is om een echt zuinige wagen te maken zonder de prijs van het ontwerp de hoogte in te jagen.

Waar halen de constructeurs al hun onderdelen? Eigen makelij? Vergeet dat maar, zij assembleren alleen maar en gebruiken onderdelen die ze van andere leveranciers moeten kopen.

En laat het nu net die leveranciers (Bosch, Siemens,...) zijn die beslist hebben om een dergelijk project in elkaar te boksen. Om te bewijzen dat het wél goedko(o)p(er) kan.


Wat de vormgeving betreft;
Lelijk? Mischien.
Efficiënt? 200%

Zelfs een Ferrari is op vlak van aërodynamics niet veel waard.
Die supersnelle wagens hebben immers downforce nodig en dus is hun design niet perfect in de zin van luchtweerstand, dan wel in de zin van zoveel mogelijk contact houden met de grond.

Wat is de meest ideale vorm met een zo klein mogelijke weerstand?
Kijk naar buiten, zoals het weer er nu uitziet is de kans groot dat je er wel ergens eentje ziet vallen... juist: een regendruppel!

Groot en rond vooraan, en smal achteraan... vergelijk het exterieur van de loremo eens met de top tien van meest verkochte wagens... er zal geen enkele tussen zitten met een dergelijke vormgeving waardoor hun luchtweerstand veel groter is en je dus automatisch meer verbruikt.


Enfin, de Loremo is gebaseerd op efficiëntie en niet op uiterlijk vertoon.
En laat het nu net dat uiterlijk vertoon zijn dat onze keuze bepaald... welke grote autoconstructeur durft het aan om in te gaan tegen de designs van zijn concurrenten en zo kans te maken op veel lagere verkoopscijfers?

Citaat:
en wat is kartsport zonder motor geluid?


Bekijk het breder en zeg maar meteen motorsport in het algemeen.
... maar zie ik daar van jou nu al een uitvlucht om niet milieuvriendelijker te worden? :twisted:

Citaat:
De vervuiling van onze sport is zo uber klein...


Klopt, maar wat is het nut ervan?
Eigen plezier!

Ik geef het je op een blaadje, de enige vervuiling die in de toekomst nog als "toelaatbaar" zal worden beschouwd zal de vervuiling zijn die we nodig hebben om ons van nuttige zaken te voorzien zoals bijvoorbeeld transport of energie.

_________________
Visit Kartgrid.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 3:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Dat we tegenwoordig wat meer aan het mileu moeten denken en aan de bossen ed. kan ik heel goed begrijpen

1 vliegtuig verbruikt meer dan 1 kartbaan op 1 dag. En je heb ook mensen met een eigenvliegtuig. Tegen hun zegt niemand, stop met vliegen.
Waar ik me zelf ook aan erger: Hier in het heuvelland doen ze wekelijks trainen met die ouwe dafs van het leger, vaak 20 achter elkaar. Wil niet weten wat die op gebied van CO2 de lucht in duwen :roll:

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 7:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
@ Flitser, als je vriend die Loremo heeft ben ik reuze benieuwd naar zijn bevindingen, ik volg dat project al een tijdje.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 8:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
naja,,

de aarde bestaat al zo veel aantal miljard jaar..

En de laaste jaren beginnen ze overal over de ¨zeiken¨.
Of die vulkaan kan barsten als dat gebeurt dan heeft de hele aarde geen zonlicht meer..

als die kant van de berg insort komt er een tsjunami in amerika.. Is het al gebeurt hij staat al zoveel miljoenen jare,,

dus dat van het milieu begrijp ik niet,, Ik zou igg niet zomaar iets doen..
vind het zelf een beetje onzin.. en tuurlijk.. als ik iets zou moeten aanpassen dan is het goed..

maar kijk al die milieu dingen schieten we weinig mee op.
Kijk naar de auto's.. neem onze touran.
We hebben de auto gekocht,, en die hield in bij de 2000 toeren.. net of je nog een keer schakelde.. zoeken zoeken zoeken.. Was de EGR klep..
Die zit in het uitlaten system en dat zorgt ervoor dat de uitlaat gassen voor een deel opnieuw gebruikt worden.. Dus slechtere ontbranding..
Wat voor nut heeft het uberhaupt ? Als je hem dicht maakt heb je meer power en loopt dat ding beter.. :wink:

ik zit op een school dat ligt in de bossen daar vliegt echt veel over heen van het leger omdat een groot leger basis verder op ligt... die vliegen echt heeeeeel veeeeeel..

Het gaat de overheid alleen maar om het geld volgens mij...

lekker achter een boompje staan....
de 1 zegt¨¨Komt er 1 aan¨

FLITS

zegt de ander¨Ja ik heb hem¨

dat voorbeeld is bijvoorbeeld bij die 80 km zones..
Je schiet er NIKS mee op alleen maar meer files..
rijd 80 in zijn 5.. Als je de 80 haalt..

In oosterijk hebben ze een beter project met geloof ik 160 op de snelweg.. Minder ongelukken, minder files, minder milieu belastend..

NEDERLAND WORDT WAKKERRR!!!!!

De economie gaat goed ja ik zie het...

Mooie aanbouw dat hebben wij kunnen doen dankzij lenen punt nl.. 6 jaar geleden zag je die reclames nog niet..

Ik wil niet weten hoeveel nl´ers een lening heeft..

Wij hebben er dan geen 1 hoor.. maar je moest ze de kost geven wie ze wel hebben en er niet meer uitkomen..
Want alles wordt duurder


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 8:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hmm het topic heet Nederland gaat te verr.....
Ondertussen gaat het over wetgeving, het milieu, fossiele brandstoffen, vliegtuigen, Loremo's, EGR kleppen, VW Tourans, Lenen.nl, de economie enz. enz.

Het is nu net alsof je met een groepje mensen gaat wandelen in het bos, en bij de eerste de beste mogelijkheid verlaat iedereen het hoofdpad om ieder apart een eigen weg tussen de vele bomen te kiezen waardoor niemand het bos nog ziet.
Gevolg is dat uiteindelijk inderdaad iedereen is wezen wandelen in het bos, maar bijna niemand op de plaats van bestemming is geweest.

Het is dus beter om het bij 1 stelling te houden, en niet naar allerlei andere dingen af te dwalen.
Een topic om maar wat tegen dingen aan te schoppen waar men zich aan ergert, zonder zelf iets constructiefs toe te voegen aan het onderwerp vind ik nogal nutteloos.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Wow Flitser, wijze woorden, heb er niets aan toe te voegen, je hebt helemaal gelijk.
Binnenkort karten we allemaal op biogas of zonnebloemolie met een verbruik van 1 liter per raceweekend en een topsnelheid van maar liefst 10km/u maar we zijn in ieder geval wel heel milieuvriendelijk bezig :wink:

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2007 12:40 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 26, 2007 4:53 pm
Berichten: 33
David schreef:
@ Flitser, als je vriend die Loremo heeft ben ik reuze benieuwd naar zijn bevindingen, ik volg dat project al een tijdje.


Doe ik :LL
Zelf heb ik de wagen nog niet van dichtbij gezien maar hijzelf is dit jaar nog naar de fabriek geweest om hem even te gaan testen. De man is namelijk 1m98 en wou zeker zijn of hij wel comfortabel gebruik kon maken van de Loremo. Toen dat het geval bleek te zijn heeft hij er meteen maar ééntje besteld voor de aardigheid.
Een Amerikaanse vriend/collega van hem is dan weer eigenaar van zo'n Tesla. Ongelooflijk naar het schijnt. Maar één nadeel, je rijdt met een krachtige sportwagen rondt maar niets of niemand hoort je aankomen. Dat ding maakt gewoon geen geluid :shock: :lol:

Alex64 schreef:
Binnenkort karten we allemaal op biogas of zonnebloemolie met een verbruik van 1 liter per raceweekend en een topsnelheid van maar liefst 10km/u maar we zijn in ieder geval wel heel milieuvriendelijk bezig.


Laatste off-topic dan maar :oops:
Wees gerust, dat is wat de huidige marktbepalende constructeurs je willen laten geloven, in werkelijkheid gaan we niets op vlak van snelheid moeten toegeven. Zoals ik zei; ga dit weekend maar naar Rotterdam om die FormulaZero aan het werk te zien. Dat ding is op drie jaar tijd enorm geëvolueerd. Binnen 10 jaar zal men nog een heel stuk verder staan met die technologie en zal het eindelijk gebruiksvriendelijk worden. Iets wat je nu nog niet kan zeggen van dat logge geval van maar liefst 200kg.
Maar ze zijn er alvast aan begonnen en ze proberen het verder te ontwikkelen en dat kunnen we alleen maar aanmoedigen!

_________________
Visit Kartgrid.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David