Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 10:54 am 

Geregistreerd: di dec 21, 2010 10:06 pm
Berichten: 10
ik heb namelijk een standaard gx 390 motor kunnen kopen met de bedoeling deze op een zitmaaier te bouwen voor zitmaaier race.
maar nu zit ik met enkele vragen ? :?: :?: :?:
ik weet het dit is een kart forum maar vind eigelijk op internet niet de info die ik zoek. :(
hopend dat er iemand hier me wat meer kan vertellen.
ben van plan een volledige kart as onder de zitmaaier te bouwen en een suco koppeling op de motor, met een 428 ketting maar nu vraag ik me af of dit wel de nodige kracht leverd om te racen met de zitmaaier op een weiland ? :?
hoe snel de motor op zijn kracht is bij stilstaande vertrek ? en aan welke snelheid ik me eventueel kan verwachten ?
welke tandwielverhoudingen ik best kan kiezen ?
iemand enig idee of raad om dit project te doen lukken :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 2:49 pm 

Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm
Berichten: 69
Een GX390 wordt opgegeven voor ca. 13 pk, in de praktijk zijn daar vaak ongeveer 11 van aanwezig.
Op een kart kun je rekenen op een topsnelheid van rond 100 km/h.

Ik ben niet thuis in de grasmaaier-races, maar heb verhalen gehoord van 600cc 4-cylinder blokken (bv. Honda CRB600; ca. 100pk) en 500cc 1 cylinder motorcross blokken (bv. KTM; ca. 50pk).

Ik denk dat je heel veel plezier kunt hebben met een GX390 op een grasmaaier. Maar je zult gefrustreerd raken als je tegen projectielen moet opboksen met die andere blokken.

Voordat je een grasmaaier aandrijft, moet je eea aanpassen in het blok. Op dit forum is daar veel kennis over te vinden, vooral naar aanleiding van goedkope Chinese imitatie blokken.

Maurice


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 7:55 pm 

Geregistreerd: di dec 21, 2010 10:06 pm
Berichten: 10
het verhaal van 600 cc en dergelijke dat klopt , maar dat zijn de specials klasse.
ik ben een zitmaaier aan het bouwen voor de standaard + klasse. dat wil zeggen tot 22 pk.
dus met mijn honda gx 390 zit ik goed .
het blok dat ik heb is een orgineel honda blok dus geen immitatie . ( trouwens ik heb zo 2 blokken liggen).
maar men vraag is eigenlijk , of het allemaal wel voldoende startkracht geeft met een suco-koppeling erop. of zou het toch beter zijn om met een vario-polie te werken en met v-riemen.
ben eigenlijk ook op zoek naar de voor en nadelen van een ketting aandrijving.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 11:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Ik vraag me af of je met een 390 niet tekort komt t.o.v. anderen met een 22pk motor.
Een Honda 390 is een hele goede en oerdegelijke motor maar hij heeft nou niet echt een groot koppel en ik denk dat je dat toch nodig gaat hebben.

Met wat voor motoren rijden je concurrenten?
VT250 junior zou wel een leuke zijn denk ik =D)

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 8:51 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Als ik lees:
Citaat:
ik ben een zitmaaier aan het bouwen voor de standaard + klasse. dat wil zeggen tot 22 pk.
dus met mijn honda gx 390 zit ik goed .
het blok dat ik heb is een orgineel honda blok dus geen immitatie . ( trouwens ik heb zo 2 blokken liggen).

En:
Citaat:
Een GX390 wordt opgegeven voor ca. 13 pk, in de praktijk zijn daar vaak ongeveer 11 van aanwezig.

Dan zie ik kansen! Passen er geen twee motoren op je grasmaaier?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 1:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Matthijs wilt er weer een prograsmaaier van maken :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 7:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
Matthijs wilt er weer een prograsmaaier van maken

Niet heel veel anders dan ik nu heb! ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 8:52 pm 

Geregistreerd: di dec 21, 2010 10:06 pm
Berichten: 10
hoeveel toeren leverd een 390 zonder begrenzer ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 12:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
5000 denk ik ongeveer. een honda 390cc heeft een redelijk koppel en komt toch wel lekker van zijn plek. kietel hem een beetje en je komt vrij snel in de buurt van de 22pk.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 1:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm
Berichten: 474
Woonplaats: Oldenzaal
Citaat:
5000 denk ik ongeveer. een honda 390cc heeft een redelijk koppel en komt toch wel lekker van zijn plek. kietel hem een beetje en je komt vrij snel in de buurt van de 22pk.


Circa 5500 rpm. En 22 pk is wel erg overdreven :wink:

_________________
TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 2:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Standaard is 22 pk wel overdreven, maar als je hem een beetje aanpakt moet het wel te halen zijn. Heb het idee dat de mijne (komt bij moto-schütte vandaan) er wel overheen zit...

Standaard inderdaad 5500rpm, maar vaak heb je bij 5200-5300 al wel last van zwevende kleppen :wink:

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 9:44 pm 

Geregistreerd: di dec 21, 2010 10:06 pm
Berichten: 10
ik vraag me nu wel af , hoe ik kan zien of de begrenzer er uit is ? :?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 11:55 am 
PK's tot 30 watergekoeld op het tandwiel aan toe.
Aktueel 26-28 op het tandwiel via Diegowie.
Schütte pk's zijn volgens de Duitse kartsites kale pk's (DIN versus SAE)
Bij deze (benzine) pk's zit er geen origineel Honda deel meer in.

Het koppel is een stuk hoger dan de VT 250 en bij een lager toerental.
Ongeveer 275 tegen ik dacht 400. (Maatvoering nm en , etc even kwijt, gaat om verhouding)
Daarom trekt een 13 pk "Oldenzaalkart" vanuit bochten onderin bijna net zo snel op als
onze Sub met 275 bij 4800 toeren. Op hogere toeren is er wel degelijk verschil.
Dus voor trekkracht wel degelijk een goede motor voor speedy tuintrekkers.

Benno


Laatst bijgewerkt door Subarumouse op do dec 30, 2010 12:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 12:00 pm 
De begrenzer zit in het blok, waarvan de carbbediening boven op het blok.
Is dit gat afgestopt, dan is ie er uit.
Het is überhaupt verstandig om hem compleet te verwijderen.
Dan kan ie ook niet defect raken door hoge toerentallen en daardoor de motorinhoud vernielen.
Als er ook een oliesensor / schakelaar op zit, deze ook verwijderen.
Anders slaat ie iedere keer bij een snelle bocht of hobbel af.
Max 5000 is een goed toerental zonder verdere wijzigingen om de boel heel te houden.

Benno


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 1:12 pm 

Geregistreerd: di dec 21, 2010 10:06 pm
Berichten: 10
kan ik ergens foto's vinden van de begrenzer , en het 'gat afgestopt ' ? :?
welke wijzigingen zijn zeker aan te raden ?
bestel alles bij motto - schutte, is na al een pakket onderweg van dichtingen, luchtfilter. :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David