Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 390cc op kart plaatsen
BerichtGeplaatst: za maart 29, 2008 5:11 pm 

Geregistreerd: ma jul 02, 2007 5:00 pm
Berichten: 10
Woonplaats: tubbergen
Hallo mensen vandaag heb ik dus een 390cc blok gekocht en ben vandaag een beetje bezig gweest, maar ik heb een aantal vraagjes misschien of jullie hier meer van af weten, namelijk
1. Op mijn kart heeft een rotax 100cc gezeten deze is rechtsdraaiend, de honda blok komt aan de andere kant en is dus linksdraaiend. alleen mijn vraag is ik hem op mijn achteras geen spietje zitten in het midden voor de tandwiel, moet er dan een nieuw achteras in of weten mensen hier een oplossing voor :)?
2. Ik zag dat de mensen van kartclub twente een 100cc uitlaat erop hebben, alleen past mijn uitlaatbocht van de rotax 100cc niet op het honda blok, kan je die uitlaatbocht ergens bestellen, heb diverse kartsites bekeken, maar kon het er niet echt tussen vinden.
3. Momenteel zit er een benzine tank boven op het blok, het liefst wil ik een externe benzine tank(eentje die tussen je benen zit, zit nu al op mijn frame.) dus die boven op het blok zit eraf halen, moet hier als ik het goed heb begrepen een benzine pomp tussen? Of kan je die gewoon doorverbinden?

Voor zover was het :D ik heb echt zin om deze voor elkaar te maken, want dan kan ik mooi weer in oldenzaal rijden en hoef ik niet zo ver weg :).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 29, 2008 6:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
je hebt een andere as nodig of iemand die een spiebaan voor je freest.
de uitlaat dat weet ik zo niet[er zijn verschillende bochten te koop ook gebruikt maar ik weet niet wat er op de honda past]
je hebt eeen brandstofpomp nodig [lieft een 38 liter]
as kost gebruikt 25 euro
pomp nieuw 55 gebruikt 25 euro
succes

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 29, 2008 7:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
Een opmerking vooraf: op een 100cc frame past een 390 Honda vaak niet of niet lekker!

Je moet inderdaad een apart benzinepompje kopen, dat werkt op het motorvacuum. Dat bevestig je op de motorkap (als je die hebt, ze zijn prijzig!!) of op een apart te maken plaatje voor-onder aan het blok. Je krijgt dan ook een retourleiding naar de tank.

De tank kun je er dan afhalen en de steunen afzagen. Verder vraag ik me af of je al een koppeling hebt? Die moet je ook nog kopen, volgens mij moet je de krukas daarvoor bewerken en er zijn goedkopere en dure!!.

Misschien moet je eens kijken op de site van TKS in Losser, die heeft veel ervaring met 390's, (onder online shop en dan specials) anders even bellen? Ook een uitlaatbochtje waar je uitlaat aan kan is daar verkrijgbaar. Je zult zien dat de motorsteunen ook beter kunnen, die van TKS zorgen ervoor dat de motor meer naar binnen kan. Kost allemaal nog wel wat hoor!!

Als je dan klaar bent: bij ons rijden in de competitie bijna alleen geoptimaliseerde Honda 390's: overmaat zuiger etc.
Kijk maar eens wat een raceklare 390 motor bij TKS of TKT nu kost!

De winst zit hem vooral in het feit dat als je de boel eenmaal goed hebt, je voorlopig aan het technische deel heel weinig hoeft te doen: de Honda is belachelijk betrouwbaar en duurzaam.

Veel succes, en kom anders op 13 april eens kijken bij onze eerste racedag op Oldenzaal

Succes!

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 29, 2008 8:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
heb je een honda blok in de doos gekocht? Zo ja dat heb je nog heel wat werk voor de boeg. maak eens een foto vanaf de bovenkant van je frame dan kunnen we zien of de 390 past.
Woon relatief dicht bij je in de buurt dus zou je wel eens kunnen komen helpen of tips geven.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 3:55 pm 

Geregistreerd: ma jul 02, 2007 5:00 pm
Berichten: 10
Woonplaats: tubbergen
Hallo bedankt nog voor alle reacties, ik heb alleen nog 1 vraagje namelijk met de toerenbegrenzer, ik heb in het forum wel gezocht maar wil er wel zekerheid over, ik heb een 3tal foto`s gemaakt, en mijn vraag is moet dat plastic tandwieltje bij foto 1 eruit?, en bij foto 2 zie je zo`n buisje van buiten naar binnen lopen, moet deze ook weg? Als ik het verkeerd zeg zeg maar even :)
groeten jean-paul klik hier om de foto`s te zien


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 5:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
dat plastic tandwiel kan er volgens mij gewoon uit, maar pin me er niet op vast. Buis met hefboom moet zeker verwijderd worden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 11:47 am 

Geregistreerd: ma jul 02, 2007 5:00 pm
Berichten: 10
Woonplaats: tubbergen
Is er nog iemand die het zeker weet of er ervaring mee heeft :)?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 12:15 pm 

Geregistreerd: ma maart 12, 2007 7:24 pm
Berichten: 7
Het kunststof tandwiel moet er zeker uit.
Anders barst hij uit elkaar door het hogere toerental omdat je de begrenzer weghaalt.
Helaas spreek ik uit eigen ervaring.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 1:49 pm 

Geregistreerd: ma jul 02, 2007 5:00 pm
Berichten: 10
Woonplaats: tubbergen
Okey bedankt voor je reactie ga ik dat eerst maar eens doen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David