Auteur |
Bericht |
bertus03
|
Geplaatst: do nov 03, 2011 10:58 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo, experimenteren doe ik graag, of de lifan motor het uithoudt weet ik niet maar ben vol verwachting na de toevoeging van moly loopt hij een stuk stiller en soepeler hoop dat de moly net zo goed op aluminium hecht als op staal dan komt het wel goed enige minpuntje tot dusver is de carburateur van lifan, die is niet af te stellen, dat zorgt ervoor dat ik geen open luchtfilter durf te monteren voor betere cil.vulling misschien ook nog eens een orginele honda carburateur erop, nu ja het prijsverschil moet toch ergens inzitten de cvt wordt een winterklus, we kunnen nu nog 6/7 keer rijden voor de winterstop bij vledderveen en daar willen we van profiteren eraan wennen is geen probleem want we kunnen geheel niet karten zondag gaan we weer rijden op vledderveen, wat duurt die week toch lang hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
 |
bertus03
|
Geplaatst: ma nov 07, 2011 6:40 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo,
het gaat steeds beter ! intussen door dat je gas moet geven in de bocht
wel spierpijn in de armpjes, is dat een bekent verschijnsel of rijden we te krampachtig
zondag de eerste kart ingehaald, was wel een rijder van 7 jaar maar toch
hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
 |
gvdbrink
|
Geplaatst: ma nov 07, 2011 6:43 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am Berichten: 311 Woonplaats: Lunteren
|
 idd bekend verschijnsel, went snel hoor.. Zo te horen veel plezier ervan  , daar gaat het om!!
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: ma nov 07, 2011 8:00 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
ik weet mijn eerste 30min nog wel, kwam bezweet en hijgend uit de kart zetten. en de volgende dag overal spierpijn, maar dan ook echt overal... nou is de stoel wel volgens de beschrijving afgesteld maar zit ik er echt nog te klein op. 
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
timmy498
|
Geplaatst: ma nov 07, 2011 8:06 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 02, 2010 7:56 pm Berichten: 58 Woonplaats: musselkanaal
|
Volgens mij had ik jullie nog gezien, een gele auto? ik was nummer 5 met een birel.
|
|
Omhoog |
|
 |
bertus03
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 3:12 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo,
ja we waren met een gele auto we reden met de jeugd mee, het was druk op vledderveen zondag wel gezellige boel daar
ben de standaard uitlaat aan het verwisselen voor de 100cc tweetakt, is een korte bocht of een langere bocht ernaartoe beter ?
zie op de baan bij de opgevoerde eerst een lange bocht/pijp voor de uitlaat
vervelend werkje om het gat in de flens op de juiste maat uit te vijlen
hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
 |
bertus03
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 9:47 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo, vanavond mijn nieuwe uitlaat gemaakt, langs kwik fitt voor wat bochten uit de oud ijzerbak geweest en ben er tevreden over  volgende stap is de tank van het blok halen en de oude van de kart weer monteren, het tussenstuk van de carburateur (vacuum voor pomp) past niet op de lifan waar kan ik een passende kopen ? hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 9:57 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
je kunt ook een nippel op je spruitstukje maken!
edit: leuk gedaan met die uitlaat, wrm heb je hem niet gewoon rechtstreeks gemaakt, zonder die bocht?
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
bertus03
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 9:59 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo,
bedankt !!
daar ga ik eens over prakizeren
hartelijke groet alfred
ps; had ergens gelezen dat een lang uitlaattraject goed was voor de hogere toeren
|
|
Omhoog |
|
 |
Achraf.
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 10:01 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm Berichten: 374
|
door dat lange bocht verlies geen vermogen
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 10:04 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
Citaat: had ergens gelezen dat een lang uitlaattraject goed was voor de hogere toeren aha, altijd al gedacht, wrm hebben sommige mensen toch zo`n lange uitlaat? ik ga er meteen even meer info over zoeken Citaat: door dat lange bocht verlies geen vermogen even tussendoor, jou Nederlands is echt om te huilen.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
Achraf.
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 10:07 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm Berichten: 374
|
|
Omhoog |
|
 |
bertus03
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 10:15 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo,
maar bedoel je nu meer of minder vermogen ?
hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 10:25 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
ik heb op m`n 2t cross ook zo`n nippel, de vorige eigenaar heeft gewoon een gaatje geboord in een cilinderinlaat t.w.v 980 euro! maar het werkt wel perfect! 
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 10:28 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: had ergens gelezen dat een lang uitlaattraject goed was voor de hogere toeren Volgens mij is dit het geval met 2 takt uitlaten en dan is daar ook nog weer over te discussiëren, gezien er veel meer factoren meespelen bij 2takt. 4 takt is eigenlijk niet veel te behalen.. je zou met een megafoon pijp een onderdruk kunnen proberen te creëren bij de uitlaat klep.. maar dan zit je weer met de herrie. Het belangrijkste is de goede doorstroom van de uitlaat.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |