Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 8:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Sorry bedoelde inderdaad tuimelaars.

De positie van A blijft gelijk alleen B verhoog je met 1.6 mm. Dus in feite verleg je alleen het draaipunt, dan zie ik niet in waarom je minder klep lift zou kunnen hebben :? En indien het wel zo is zal de koppel en vermogens winst meer zijn dat het verlies van de eventuele mindere kleplift
Afbeelding

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Laatst bijgewerkt door VWimpie op di feb 07, 2012 10:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 8:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm
Berichten: 227
Woonplaats: Oldenzaal
.... oke.... hier zal ik wel even hulp bij nodig zijn denk ik :oops:
dit heb ik nog nooit gedaan en zal eens kijken wie mij een helpende hand kan bieden in Oldenzaal, wil het wel
goed doen en niet de boel kapot maken uiteraard, super dat jullie mee denken en hier kan ik zeker wel wat mee.
is voor mij weer een goede leerschool, bedankt =D)

_________________
Afbeelding

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 10:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
@VWimpie,

Zoals je het tekent klopt het idd. niet wat ik zeg.
Alleen zit er een addertje onder het gras, jij gaat er vanuit dat scharnierpunt A en B gelijk blijven.
Bij de klepstoter klopt dat wel maar boven op de klep is het scharnierpunt niet vast.
Ik bedoel dat wanneer de klep open gedrukt word verschuift het scharnierpunt naar de punt van de kleptuimelaar.
Het was wel wat voorbarig om te zeggen dat je dan minder kleplift hebt want het zou ook meer kunnen zijn :oops:
Het hangt dus van de vorm van de tuimelaar af :)

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 10:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
@MrBean,

Niet te veel over dat klepstoter verhaal nadenken hoor,dat gaat pas spelen als je erg veel van de kop afvlakt denk ik.(ik dacht een beetje ver door :lol: )
Het zou mooi zijn als je het verschil in dikte van jouw koppakking en die van die anderen weet te achterhalen.
Dan weet je ook hoeveel je dan van de kop af zou kunnen halen.
Maar nogmaals gewoon een dunne pakking er tussen is de meest veilige optie.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 10:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm
Berichten: 227
Woonplaats: Oldenzaal
mee eens, denk dat ik het anders ook gewoon in stapjes ga doen, eerst kijken naar een dunnere pakking (nog niet gevonden)
en dan als eventuele volgende stap eerst maar eens een 0,8mm er afdraaien, meer kan later altijd nog.

_________________
Afbeelding

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 7:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
@ svv

Ik had me vanmiddag ook al bedacht dat het wel zou kunnen natuurlijk wanneer het (contact punt) met de klep overdreven rond is.

@ MrBean

Dat is inderdaad een goeie optie, maar waarom zou je hem vlakken dan kan je bijvoorbeeld geen wedstrijden gaan rijden op eefde

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 10:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm
Berichten: 227
Woonplaats: Oldenzaal
vwimpie, ik rij alleen op oldenzaal en geen wedstrijden dus dat is geen probleem, wil hem graag onderin wat sneller hebben omdat ik daar duidelijk wat verlies tov de andere 390 rijders.

_________________
Afbeelding

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 6:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Groter tandwiel achter misschien, ik zou zeggen probeer een keertje een wedstrijd. De wedstrijden op eefde zijn erg laagdrempelig en leuk en vrij goedkoop.

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 6:37 pm 

Geregistreerd: za feb 11, 2012 6:27 pm
Berichten: 2
Ik kom wel eens iemand tegen bij kartbaan Alnone in Lelystad
Die is zelf ook veel bezig met tuning van Honda 390 motoren
Die is zelf ook een soort tunings bedrijfje begonnen voor 390cc motoren
Als je wilt kan ik daar wel eens voor je achter aan gaan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 7:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm
Berichten: 227
Woonplaats: Oldenzaal
graag, alle info is welkom ;-)

_________________
Afbeelding

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 13, 2012 6:13 pm 

Geregistreerd: ma dec 05, 2011 9:59 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Wierden
Vloeibare pakking, kan dat ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 13, 2012 6:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm
Berichten: 227
Woonplaats: Oldenzaal
Nee, is niet goed heb ik gehoord, heb de fout al eens gemaakt door dit te stellen op dit forum, kreeg een duidelijk
antwoord dat dit niet mag / kan. [-X

_________________
Afbeelding

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 14, 2012 11:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Lommel - België
Ik heb geen ervaring met de kop van een 390 maar als je graag wil weten hoeveel ruimte je hebt tussen je zuiger en je kleppen is dat makkelijk te testen.
Leg wat klei op je zuiger (waar de kleppen komen) en draai het blok rond MET DE HAND!

De klei wordt geplet.
De dikte van de klei is de speling tussen de zuiger en de klep.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 14, 2012 11:16 am 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
of met een stukje tin.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 14, 2012 11:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Lommel - België
Dat kan ook ja, als de kleppen dicht tegen de zuiger aan zitten.
Alhoewel ikzelf klei zou nemen icm kleppen.
Als het nu is om bij een 2takt de squish te meten is dat een ander verhaal.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David