Auteur |
Bericht |
VWimpie
|
Geplaatst: di feb 07, 2012 8:48 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Sorry bedoelde inderdaad tuimelaars. De positie van A blijft gelijk alleen B verhoog je met 1.6 mm. Dus in feite verleg je alleen het draaipunt, dan zie ik niet in waarom je minder klep lift zou kunnen hebben En indien het wel zo is zal de koppel en vermogens winst meer zijn dat het verlies van de eventuele mindere kleplift
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
Laatst bijgewerkt door VWimpie op di feb 07, 2012 10:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
MrBean
|
Geplaatst: di feb 07, 2012 8:56 pm |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
.... oke.... hier zal ik wel even hulp bij nodig zijn denk ik dit heb ik nog nooit gedaan en zal eens kijken wie mij een helpende hand kan bieden in Oldenzaal, wil het wel goed doen en niet de boel kapot maken uiteraard, super dat jullie mee denken en hier kan ik zeker wel wat mee. is voor mij weer een goede leerschool, bedankt
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di feb 07, 2012 10:22 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
@VWimpie, Zoals je het tekent klopt het idd. niet wat ik zeg. Alleen zit er een addertje onder het gras, jij gaat er vanuit dat scharnierpunt A en B gelijk blijven. Bij de klepstoter klopt dat wel maar boven op de klep is het scharnierpunt niet vast. Ik bedoel dat wanneer de klep open gedrukt word verschuift het scharnierpunt naar de punt van de kleptuimelaar. Het was wel wat voorbarig om te zeggen dat je dan minder kleplift hebt want het zou ook meer kunnen zijn Het hangt dus van de vorm van de tuimelaar af
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di feb 07, 2012 10:31 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
@MrBean, Niet te veel over dat klepstoter verhaal nadenken hoor,dat gaat pas spelen als je erg veel van de kop afvlakt denk ik.(ik dacht een beetje ver door ) Het zou mooi zijn als je het verschil in dikte van jouw koppakking en die van die anderen weet te achterhalen. Dan weet je ook hoeveel je dan van de kop af zou kunnen halen. Maar nogmaals gewoon een dunne pakking er tussen is de meest veilige optie.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
MrBean
|
Geplaatst: di feb 07, 2012 10:36 pm |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
mee eens, denk dat ik het anders ook gewoon in stapjes ga doen, eerst kijken naar een dunnere pakking (nog niet gevonden) en dan als eventuele volgende stap eerst maar eens een 0,8mm er afdraaien, meer kan later altijd nog.
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: wo feb 08, 2012 7:17 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
@ svv
Ik had me vanmiddag ook al bedacht dat het wel zou kunnen natuurlijk wanneer het (contact punt) met de klep overdreven rond is.
@ MrBean
Dat is inderdaad een goeie optie, maar waarom zou je hem vlakken dan kan je bijvoorbeeld geen wedstrijden gaan rijden op eefde
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|
MrBean
|
Geplaatst: wo feb 08, 2012 10:26 pm |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
vwimpie, ik rij alleen op oldenzaal en geen wedstrijden dus dat is geen probleem, wil hem graag onderin wat sneller hebben omdat ik daar duidelijk wat verlies tov de andere 390 rijders.
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: do feb 09, 2012 6:30 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Groter tandwiel achter misschien, ik zou zeggen probeer een keertje een wedstrijd. De wedstrijden op eefde zijn erg laagdrempelig en leuk en vrij goedkoop.
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|
eds super fixit
|
Geplaatst: za feb 11, 2012 6:37 pm |
|
Geregistreerd: za feb 11, 2012 6:27 pm Berichten: 2
|
Ik kom wel eens iemand tegen bij kartbaan Alnone in Lelystad Die is zelf ook veel bezig met tuning van Honda 390 motoren Die is zelf ook een soort tunings bedrijfje begonnen voor 390cc motoren Als je wilt kan ik daar wel eens voor je achter aan gaan
|
|
Omhoog |
|
|
MrBean
|
Geplaatst: za feb 11, 2012 7:15 pm |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
graag, alle info is welkom
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
|
marcello S
|
Geplaatst: wo jun 13, 2012 6:13 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 05, 2011 9:59 pm Berichten: 4 Woonplaats: Wierden
|
Vloeibare pakking, kan dat ?
|
|
Omhoog |
|
|
MrBean
|
Geplaatst: wo jun 13, 2012 6:18 pm |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
Nee, is niet goed heb ik gehoord, heb de fout al eens gemaakt door dit te stellen op dit forum, kreeg een duidelijk antwoord dat dit niet mag / kan.
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Spasta
|
Geplaatst: do jun 14, 2012 11:14 am |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Ik heb geen ervaring met de kop van een 390 maar als je graag wil weten hoeveel ruimte je hebt tussen je zuiger en je kleppen is dat makkelijk te testen. Leg wat klei op je zuiger (waar de kleppen komen) en draai het blok rond MET DE HAND!
De klei wordt geplet. De dikte van de klei is de speling tussen de zuiger en de klep.
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: do jun 14, 2012 11:16 am |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
of met een stukje tin.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Spasta
|
Geplaatst: do jun 14, 2012 11:38 am |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Dat kan ook ja, als de kleppen dicht tegen de zuiger aan zitten. Alhoewel ikzelf klei zou nemen icm kleppen. Als het nu is om bij een 2takt de squish te meten is dat een ander verhaal.
|
|
Omhoog |
|
|