Auteur |
Bericht |
Kalifornication
|
Geplaatst: vr aug 19, 2011 7:58 pm |
|
Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm Berichten: 38
|
160cc is wel ietsje anders als een 390... die hebben veel minder te lijden.... dit mede door het "lage" vermogen en minder draaiende delen, zoals de balans-as e.d.
_________________ PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA
ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: vr aug 19, 2011 7:59 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
hij blijft wel heel en voor een jongen van 6 jaar is het voldoende vermogen!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Kalifornication
|
Geplaatst: vr aug 19, 2011 8:21 pm |
|
Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm Berichten: 38
|
klopt, maar dat heeft wenig te maken met kwaliteitsverschil tussen honda en imitatie...
_________________ PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA
ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: za aug 20, 2011 8:00 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
in mijnogen geeft dit toch aan dat een honda 160 cc heel blijft....hoe is dat met die imi s?
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Kalifornication
|
Geplaatst: za aug 20, 2011 10:55 am |
|
Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm Berichten: 38
|
in enschede zit er 1 op een kinderkart als vervanging van de oude 120cc 4pk. doet het een stuk beter en heb er een stuk minder aan te doen als de ouwere honda's, maar dit kan ook komen omdat de 4pk's binnen net teveel te lijden hebben, met al die onwetendheid en gas/rem tegelijk.
_________________ PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA
ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...
|
|
Omhoog |
|
|
MichelPro
|
Geplaatst: do dec 22, 2011 9:54 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 07, 2010 9:29 am Berichten: 64
|
heb vandaag een PTM 390 besteld met 20+ pk, alles is aangepast voor het karten;
Het bigend van de drijfstang wordt voorzien van een lager, (CNC gefreesde drijfstang met lager) Het vliegwiel wordt lichter gemaakt. De toeren begrenzer wordt verwijdert. De krukas wordt aangepast voor montage van een koppeling. De compressie wordt verhoogt. De klepveren worden versterkt. De luchtstroming door de cilinderkop wordt geoptimaliseerd (geflowd) Montage van een nippel in de inlaat voor de Brandstofpomp. De timing van de ontsteking wordt aangepast. De doorgang van de carburator wordt groter gemaakt. De sproeier bezetting wordt aangepast. Er wordt een speciaal aanzuig systeem incl. K&N filter gemonteerd. De motor gaat op de Dynobank en wordt mede doormiddel van lambdasonde afgesteld. De nokkenas timing wordt optimaal afgesteld.
ik hoop dat alles heel blijft, technisch ben ik niet maar olie vervangen zal ik zeer regelmatig doen...
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: vr dec 23, 2011 1:17 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr dec 23, 2011 2:26 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Als het meer dan 1.750 euro kost weet ik een beter alternatief. Ben ook wel beniuwd naar de totale kosten en hoe de pk's zich uiten op de baan.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
bertus03
|
Geplaatst: vr dec 23, 2011 5:35 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo
ja een standaard lifan 18 pk met een koso 32mm incl, elektrische start voor 380 euro is stukken goedkoper en komt ook boven de 20 pk
al lees ik overal dat de loncin blokken goed van kwaliteit zijn, iets wat me lifan nog moet bewijzen komend jaar
hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
|
MichelPro
|
Geplaatst: za dec 24, 2011 12:35 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 07, 2010 9:29 am Berichten: 64
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za dec 24, 2011 2:45 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Bob77
|
Geplaatst: za dec 24, 2011 5:55 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm Berichten: 474 Woonplaats: Oldenzaal
|
En het mooie is dat dat soort idioot getunede blokjes ALTIJD kapotlopen. Drijfstang vliegt wel door 't carter op een gegeven moment, of d'r loopt wel wat anders kapot. Tis leuk geld weggooien, goed voor de handelaren Als je per se iets snellers wilt, moet je iets snellers KOPEN. Niet een blokje zoals een 390cc zo idioot tunen, want daar zijn ze niet voor gemaakt. Citaat: in enschede zit er 1 op een kinderkart als vervanging van de oude 120cc 4pk. doet het een stuk beter en heb er een stuk minder aan te doen als de ouwere honda's, maar dit kan ook komen omdat de 4pk's binnen net teveel te lijden hebben, met al die onwetendheid en gas/rem tegelijk. Da's ook een goeie vergelijking, jaren oude blokjes met nieuwe blokjes
_________________ TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
|
|
Omhoog |
|
|
MichelPro
|
Geplaatst: zo dec 25, 2011 2:26 am |
|
Geregistreerd: ma jun 07, 2010 9:29 am Berichten: 64
|
we gaan het meemaken, 2 takt is geen optie omdat de andere 4 in ons groepje ook 4 takt rijden op oldenzaal, eefde en driebergen en daar mag 2 takt niet rijden. Honda met 20 pk kost 500,- meer... heb het ff nagekeken, heb samen met collega 2 blokjes gekocht voor 2890,- is dus bijna 1500,- per motor met steunen, uitlaat en elek. start.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: zo dec 25, 2011 8:13 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Op Driebergen mag je met een getunede 390 ook niet rijden In ieder geval veel plezier met rijden.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo dec 25, 2011 1:59 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: voor zover ik weet rijden jullie begrensd ? Bob wilde niet meer verdedigen. Maar daar rijden ze toeren begrenst in het max gebied, puur om er voor te zorgen dat men even hard kan opt eind. (eerlijke strijd). Geloof me die machines daar rijden in 1 ronde veel in het eind gebied van de toeren. Maar ik bevestig Bob zijn opmerkingen en de jouwe. Wil je degelijkheid zonder te veel afstel precisie onderhoud (slijpen van kleppen verbouwen van je in/uitlaat) koop een Honda. Ben je handig en weet je waar de problemen zich kunnen vormen, koop een ptm of dtm of yamazuki.. dan ben je goedkoper in centen uit maar duurder in de uurtjes. (ik zou bijv geen enkel zin hebben om kleppen opnieuw in te moeten slijten omdat mijn kop verandert door het kwaliteit materiaal.)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|