Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 06, 2010 7:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm
Berichten: 427
Woonplaats: Bocholt (BE)
Aangezien de ketting aan de binnenkant zit bij een viertakt, is het makkelijker om er daar meteen 1 reserve te hangen als de achteras er toch uit is.
Mocht de ketting dan knappen, maak je de anders los, leg je om het tandwiel etc heen en je kan weer rijden ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 06, 2010 10:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
scheelt een hoop werk inderdaad. anders moet je eerst de achteras demonteren voordat je er een nieuwe ketting om kan leggen.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 07, 2010 7:10 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Of je breekt de ketting met een kettingbreker, legt hem om de as en klinkt hem daarna weer? Werkt ook uitstekend en scheelt je een hoop werk t.o.v. het demonteren van de achteras..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 6:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm
Berichten: 38
ik heb gewoon een rolletje van 5 meter liggen, ff een ketting op maat maken, kettinglinkje ertussen en gaan, zo hou je altijd een "verse" ketting

ik ga echt niet wachten tot hij knapt, op zulke kleine delen ga ik niet besparen...

_________________
PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA

ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 6:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Citaat:
Aangezien de ketting aan de binnenkant zit bij een viertakt


Pas op met die stelling want dat gaat niet voor alle viertakten op.

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 7:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Citaat:
Aangezien de ketting aan de binnenkant zit bij een viertakt


Pas op met die stelling want dat gaat niet voor alle viertakten op.


Welke 4takt heeft hem aan de buitenkant zitten dan?
Zo leer ik ook weer iets..... :)

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 9:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
De Eco motor.
Afbeelding

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 9:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Ah,weer iets geleerd :)

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Daar is het forum ook voor ;)

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2016 7:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 11, 2015 4:11 pm
Berichten: 55
Tuning GX200,
Vervroeger demonteren.
Standaard carburateur voorzien van GX 140 sproeierbuis onderdeelnummer 16166-ZE1-005 en 75 sproeier
Ander luchtfilter
In- uitlaat poorten optimaliseren
Zwaardere klepveren
8"vervroegingsspie
Uiteraard ander uitlaat.

Daar moet het motortje wel wat vrolijker van gaan worden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2016 9:21 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Tuning GX200,
Vervroeger demonteren.


:shock:
Als die er al op zat wil je hem er zeker niet af hebben.
Ik denk dat je wat anders bedoeld. (decompressie mechaniek vermoedelijk :wink: )

PS. Dit is al een heel oud topic.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2016 7:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 11, 2015 4:11 pm
Berichten: 55
Ha ha ja,
Ben in de war met wat anders.
Bedoel de toerenbegrenzer.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2016 12:34 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
Ik heb sind vandaag een honda gx200 motorblokje op de kop getikt. deze komt van een aggregaat en ga ik klaar maken voor de kartsport.

Afbeelding

Volgende ben ik van plan:

Kop vlakken voor meer compressie
in en uitlaat kanalen poorten voor een betere flow
fan bladen verkleinen en afknippen voor minder weerstand (+/- 0.5pk winst)
22lbs klepveren om zwevende kleppen te voorkomen en meer toeren mogelijk te maken
1.3 rockers voor 30% meer camlift.
carb jet opboren
governor verwijderen
oliedruk sensor verwijderen
8 graden timing key
.10mm koppakking voor een betere compressie
krukas afdraaien omdat deze taps loopt.

Het is de bedoeling om het motortje low budget op te bouwen maar toch wat pk'tjes er uit te halen.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David