Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Krukas RK1
BerichtGeplaatst: zo jan 31, 2016 6:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 11, 2015 4:11 pm
Berichten: 55
Zit nu 20/80 op en gaan denk ik naar 20/75.
Bij iemand bekend?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Krukas RK1
BerichtGeplaatst: zo jan 31, 2016 8:31 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
20/80 klinkt eigenlijk zo gek nog niet al rijden we met compleet andere eindreducties vanwege een totaal ander type motor met andere motorkarakteristiek en toerentallen.
Als jullie nu achter kleiner gaan bij voor hetzelfde dan gaat de slip en belasting van de koppeling alleen maar toenemen. Haalt ze het max toerental op het snelste stuk voor de tenten/bij de huurpitingang? Je maakt nl meestal je eindoverbrenging op niet overrevven op rechte eind, dan is ie zo kort mogelijk en kom je het best van de plaats bij accelereren en heb je zo min mogelijk slip en dus slijtage en hitteopbouw van de koppeling. Even navragen, bij KCL kunnen ze je vast ook advies geven. Achter wisselen is misschien lastiger bij een Gx al zie je vaak dat tandwielen aan 1 kant precies tussen 2 bevestigingen doorgezaagd wordt waardoor ze na wat openbuigen makkelijk over de as gaan. Hoe groter, hoe kwetsbaarder over de curb maar je kan voor voorlopige verlenging van de eindreductie icm de frame hoogte betrekkelijk veilig nog een aantal tanden groter. Dit alles afhankelijk van de topsnelheden en bochten, naarmate de rij capaciteiten van de coureur toenemen zal je steeds kortere eindreductie plaatsen totdat de optimale situatie bereikt is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Krukas RK1
BerichtGeplaatst: zo jan 31, 2016 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Goed te horen dat de RK1 weer loopt. Mooie uitstalling van onderdelen op de tafel trouwens :mrgreen:
Zoals petrolhead al zegt is 20/75 zwaarder voor de koppeling dan 20/80. (20/75 is goed voor Driebergen, Lelystad weet ik niet...)
Zeker weten dat er geen gas en rem tegelijk gebruikt word :?: Dan fik je de koppeling er ook zo uit.
Je hebt het over blauwe veren, noram Ge koppeling?

Gr, Steef

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Krukas RK1
BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2016 7:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 11, 2015 4:11 pm
Berichten: 55
Bedankt voor de tips en uitleg. Ik ga er mee aan de slag


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Krukas RK1
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2016 9:45 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Zoals Ik aan gaf, denk ik dat je een Noram GE koppeling op de honda hebt zitten.
Als het een GE is even dit.
Die koppelingen grijpen pas bij een vrij hoog toerental goed aan. (afhankelijk hoe je hem afstelt)
Het kan dus zijn dat de koppeling in de langzame bochten veel slip heeft en zwaardere (blauwe) veren verergert dat alleen maar.
Daar word hij loei heet van en de veren gloeien dan dus uit.
Mocht dat zo zijn kijk dan even of de koppeling in een andere stand minder slip heeft.
http://www.noramclutch.com/go-kart-clutch/noram/ge.html
http://www.noramclutch.com/go-kart-clut ... e-sp3.html

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Krukas RK1
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2016 6:50 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Hey Steef

Altijd duidelijke uitleg van jouw kant met die linkjes erbij
(Kan ook niet anders met jouw achtergrond)koppeling
Loeiheet is niet goed,ik maak ze regelmatig goed schoon,
Moet je er toch ff tegen kunnen,we zien elkaar dit jaar
Wel weer op de baan.

Doe je boys de groeten.gr Joop en tom


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Krukas RK1
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2016 5:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Hoi Joop,

Nog ff wachten op warm weer hoor :mrgreen:

Groeten terug.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Krukas RK1
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2016 10:29 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 11, 2015 4:11 pm
Berichten: 55
Beide karts hebben er na de werkzaamheden al weer ruim 2 uur gereden, zonder noemenswaardige problemen, rijden beide uitstekend. De Tony heeft nu een tandwielverhouding op Lelystad 20/74.
Klimt beter in toeren en rondetijden zijn een stuk sneller. (Honda Cadet GX 160 heeft verplicht 20/72); https://www.youtube.com/watch?v=6HGuGGiY4yk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David