Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 8:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Waarom zit er zo'n joekel van een slang tussen het luchtfilter en de carburateur? Risico dat die er onder het rijden af valt is op deze manier wel groter dan wanneer je hem er gewoon rechtstreeks op schroeft...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 11:54 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

lang spruitstuk = hoog koppel, de motor draait met deze vertanding op vledderveen niet meer dan 4500 rpm
zou hij 60000 + draaien was misschien een kort spruitstuk beter geweest
eraf vallen , er zit een extra beugel onder het sportfilter wat het wel stevig maakt

denk ik, lees het op google en zie het her en der


Citaat:
de sproeier geruimt



nog een keer moeten ruimen, luchtfilter laat makkelijk en veel door, kleppen hebben overlap zag ik bij het kleppenstellen
ontsteking ietsje verder gezet spie laten vervallen en een lasnaadje erop gebakken, start en pakt nu goed op
benieuwd hoe het zaterdag rijdt, nu komt me uitlaat misschien ook beter tot zijn recht

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 4:33 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

net mijn voorwielen uitgelijnt met een bezemsteel, hadden flink toespoor
heb ze nu recht gezet (voor zover mogelijk met een bezemsteel over de assen)
wat is wijsheid, iets toespoor of recht ?

in gedachten rij ik morgen me zoon al voorbij :lol:

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 5:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
klein beetje uitspoor.........

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 8:06 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

dank

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 7:04 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

kwa motorafstelling de jackpot, nu komen de pk`s eruit en loopt hij vloeiend !! de motor blijft nu zoals hij is

wel pech allebei vandaag, door de gladde ntte baan remde we teveel en te langzaam door de bochten wat resulteerde tot verbrande koppeling
weer iets geleerd

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 9:40 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
Citaat:
wel pech allebei vandaag, door de gladde ntte baan remde we teveel en te langzaam door de bochten wat resulteerde tot verbrande koppeling
weer iets geleerd

hmm, wat zijn de symptonen van een verbrande koppeling?
wij hebben een gx340 na 1jaar buitenstaan weer aan de praat gekregen.
vanalles vernieuwd behalve motorisch alleen nieuwe bougie en verse olie erin gedaan.
de koppeling liep op lage toeren heel aan en bij het optrekken begon te stotteren(?hij trok schokkend op?).
later kwam er een dikke rookwolk uit de koppelingskant vandaan, even uitgezet en weer gaan rijden.
en toen liep hij als nieuw, koppeling kreeg pas op latere toeren grip (dus trok redelijk snel op).
wij zaten trouwens toen een beetje te spelen met de kart op vochtige ondergrond, heel leuk (?maar dodelijk voor je motor?)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 5:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
bertus03 schreef:
lang spruitstuk = hoog koppel, de motor draait met deze vertanding op vledderveen niet meer dan 4500 rpm
zou hij 60000 + draaien was misschien een kort spruitstuk beter geweest


Klopt helemaal, maar het spruitstuk is de afstand tussen je inlaat en je carburateur. En dus niet de afstand tussen luchtfilter en gasklep.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 7:41 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

onze koppelingen zijn verbrand doordat enerzijds de vertanding te groot was en anderzijds doordat we te langzaam door de bocht gingen op de natte baan
motor draaide te hard voor de wielomwentelingen (1000 rpm = 21 km.p.u.) en dan slipt de koppeling bij elke bocht en optrekken erna.
roodgloeiend en rokend na 5 rondjes rijden en de laatste ronde doorslippend en meer toeren tijdens optrekken
trok wel harder tijdens dat slippen

@ als de gasklep (gedeeltelijk) openstaat maakt het niks uit waar de carb zit, dan telt het hele inlaattraject
bedoeling is luchtverdikking door schokgolven
en het werkt !

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2011 3:05 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

wie herkent deze koppelingsschoentjes en weet waar ze te verkrijgen zijn ?

Afbeelding

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 1:07 am 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

nergens te krijgen, te oud denk ik die koppeling

wilde voor de tork converter gaan maar als ik er een voor 15 pk moest hebben kwam het te duur uit

heb nu de noram star clutch besteld in amerika dat scheelde incl. verzendkosten nog ruim 100 euro goedkoper dan hier in nl

enige waar ik een vraag over heb is de koppeling pakt pas bij 2500 rpm op, is dat nadelig ivm slijtage enzo ?

deze is het geworden

http://www.bmikarts.com/item/Noram-Star ... 00934-3598

hartelijke groet alfred

ps ; wat houdt #35 Chain tandwiel in, is dat hier verkrijgbaar ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 10:46 am 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
Citaat:
wat houdt #35 Chain tandwiel in

volgens mij is dat gewoon een 219 ketting?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 2:40 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

zag bij zusenzo dat er verschil inzit
maar oplossing is al gevonden bij de leverancier


ga toch de 30mm carburateur met verstelbare sproeier kopen
en het hele chassis enz aanpakken deze winter, las dat spuiten minder is dan poerdercouting maar ga toch voor spuiten

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 8:44 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

het is een koso 32 mm geworden

Afbeelding

Afbeelding


hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 11:34 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
koso is toch het zelfde als stage 6?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David