Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2008 1:39 pm 

Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm
Berichten: 69
In afwachting van mijn wilde plannen overweeg ik om eerst maar eens wat rondjes te maken met een kant en klare kart.

Omdat Driebergen het dichtst bij is, zoek ik een viertakt.
En omdat ik weinig ruimte heb, ééntje die ik op z'n kant/kont kan stallen.

Kan ik bv. een GX390 of een Briggs&Stratton vertikaal parkeren, zonder dat bv. de olie eruit stroomt of de cilinder in loopt?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2008 1:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
het gaat niet want danstroomt de olie de cilinder in..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2008 2:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Wat je wel kunt doen, is het motorblok van je kart halen en daarna de kart verticaal stallen. Veel werk is het loshalen van je blokje meestal niet.

Daarna zet je het blokje ook netjes rechtop weg en als je weer gaat rijden zet je je blokje weer op het frame.

Succes

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2008 3:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Net wat jeffrey zegt de olie loopt de cilinder in en komt verder op allemaal plaatsen waar het niet hoort.

Prokarts en 390cc's zijn het makkelijkst om los te halen van je frame

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2008 4:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Dat klopt. Ik heb nu zelf een Rk1 maar hiervoor een 390cc. Is een kwestie van loshalen paar kabels, motorsteunen en uitlaat.

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2008 4:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Het schijnt dat als je em op de voorkant ipv de achterkant zet, dat je em dan wel vertikaal kunt stallen.
Gebruik even de zoekfunctie, deze vraag is al vaker beantwoord.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2008 4:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
een honda 390cc licht idd al schuin op de kart.. ( iets ) dus je zou hem waarschijnlijk wel voorover kunnen zetten... maar of het goed is voor de kart zelf ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2008 7:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
David heeft helemaal gelijk !!
Dit antwoord heb ik in een ander topic al eerder gegeven.
Je kan de kart best op de neus stallen, als de cylinder maar naar boven wijst, anders loopt er olie vanuit het carter de kop in, en dat is iets wat je absoluut niet wil hebben.
Wat betreft het loshalen van motoren,......dat maakt allemaal geen moer uit, zolang je niet met waterkoeling of cdi boxen zit is het allemaal even weinig werk.
Briggs - Honda's - enz één pot nat.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2008 9:18 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 31, 2007 11:28 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Alicante
Viertakt karts vervoeren wij naar wedstrijden altijd verticaal en zetten m dan gewoon op neus en hebben er nog nooit problemen mee gehad

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2008 2:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Denk ook aan de brandstof, niet alleen de olie kan stromen :oops:

Het staat een beetje slordig als de benzine uit de schuur komt lopen

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2008 3:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
954rr meestal zitten allen slangen dicht.
en kan er maar een klein gedeelte uit de carabuteur komen.
Dus dat zou de grote veroorzaker niet zijn denk ik..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 1:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
@Jeffrey

De rubbers van de tankdop sluiten meestal de boel ook niet goed af.
Als ik dan denk aan een prokart waarbij twee tankjes en twee vlotterbakken leeglopen in een schuur, Pffffffffff Hoef je niet blij mee te zijn.

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2008 11:23 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Met een GX390 heb je een tankje tussen je benen zitten. Als je de tank niet helemaal vol hebt zitten zie ik hier niet snel iets uitkomen.

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2008 7:03 pm 

Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Weert
Ik heb vanmiddag een 4-takt-blok op zijn kant gelegd om de keerring
te vernieuwen. Dit had ik beter niet zo kunnen doen.

Gevolg:
OVERAL echt OVERAL olie. in het luchtfilter, carborateur !!
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Ik dacht even snel een keerring te vervangen..zonder de olie af te laten.
Wijze les geleerd vanmiddag!! Hoe nu verder weet ik nog niet?
Is het blok nog bruikbaar te maken? Wie heeft nog suggesties


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2008 8:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Uiteraard is het blok nog bruikbaar, ik neem aan dat het gewoon carter-olie is...

Ik denk dat als je alles schoonmaakt, carburateur gewoon schoonmaken in een bak benzine, je cilinder leegmaken enz.
Dan zou die het weer meoten doen, ik denk alleen dat je luchtfilter niet meer te redden is(ik ga ervanuit dat het gewoon een standaard filter is met zo'n schuimhoes e.d.)

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David