Bedankt voor je uitgebreide reactie Len! Ik denk dat je hiermee een helehoop verduidelijkt hebt. Ik wil er erg graag op reageren omdat er een hoop vragen en opmerkingen in me op kwamen.
Citaat:
Simpel gezegd staat er in dat contract dat de KNAF zal zorgen dat je wedstrijden kan rijden op goedgekeurde banen, een aanvullende verzekering hebt, dat de organisatie gecontroleerd wordt, dat er goede en uitvoerbare reglementen, dat je in protest kan welke in behandeling wordt genomen door onafhankelijke sportcommissarissen en als je het daar niet mee eens bent dat je dan in beroep kan bij het College Autosport Rechtspraak, dat er gelicenseerde officials zijn, dat er een goede veiligheidscontrole is en nacontrole enz. Aan de andere kant beloofd de rijder dat hij niet gaat rijden bij een organisatie die niet is aangesloten bij CIK/KNAF. Dit op straffe van intrekking van je licentie. Nou, tot zo ver lijkt me dat niet onredelijk.
Zeker niet onredelijk, absolute professionaliteit! Keurig.
Maar een paar regels verder schrijf je dit:
Citaat:
Wat erg is dat er allemaal onwaarheden over de KNAF worden geschreven. Dat het een geldverslindend orgaan is…onzin!
Het lijkt mij dat alle voordelen die je beschrijft juíst heel veel geld kosten. Men kan dan wel op vrijwillige basis werken maar juist de genoemde punten kosten toch veel geld? Als rijder wil ik helemaal niet mee hoeven betalen aan al die punten. De helft vind ik onnodig.
Ik zou nu zeggen ja, de KNAF is een geld verslindende organisatie. Wat kost dat allemaal wel niet en wie betaald dat is de kort door de bocht gedachte. Wellicht is het dan de KNAF zelf aan te rekenen dat zij hierover geen transparate informatie voorziening hebben. Want was ik correct geinformeerd geweest, zoals ik nu al iets meer ben, had ik beter geweten.
Dan lees ik het volgende:
Citaat:
De KNAF doet juist goede dingen zoals het begeleiden van talenten in het KNAF Talent First programma, opleiden van officials en op een zo goed mogelijke manier de veiligheid te waarborgen.
Heel goed! Een lovenswaardig initiatief... maar laten we eerlijk zijn, bovenstaande is toch ook gewoon hierop van toepassing? Gaat een bult geld in zitten.
Waarom lees ik nooit over alle hulp die de KNAF heeft geboden aan maar door zeurende mileu/geluidsconflicten omtrend de hand vol kartbanen die Nederland heeft. Waarom zet de KNAF zich niet in voor de karter in het algemeen? Iets wat bijvoorbeeld de KNMV wel doet. Daar zijn wij allemaal bij gebaat toch?
Goed. Dan lees ik over de NAB. Duidelijk, als je je niet aan je contract houdt volgen er consequenties. Dat is bij iedereen op het werk ook zo. Eens!
Maar, nu reageert u op onterechte berichtgeving van anderen. Waarom kan ik kan nergens de correcte berichtgeving van de KNAF vinden? In feite blijft dus ook hier de KNAF weer in gebreke in de informatie voorziening. Logisch toch dat iemand na een contract breuk geen lieve dingen over de andere deelnemer van het contract zegt? Als je na 10 jaar zou scheiden en je vrouw nam de helft, je kinderen en je huis mee dan zou je toch ook geen positieve dingen over haar zeggen? Maar. Heeft het nut om elkaar dan nog in de weg te zitten? Nee. Echter lijkt het daar nu wel op.
Dus wellicht doet Dhr. van Kampen een goede job... maar vergeet hij in zijn functie een paar belangrijke puntjes?
Nogmaals. Puike uiteenzetting. Hartelijk dank daarvoor!