Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2013 11:38 pm 

Geregistreerd: di dec 01, 2009 10:59 am
Berichten: 212
Beste Deksels,
Wij vinden het helemaal niet erg dat er meer organisaties zijn. Wat wij wel erg vinden is dat er organisaties zijn die goedwillende rijders loze beloftes op hun mouw spelden en hun woorden en daden niet nakomen. De andere kant is dat Nederland al niet zo groot is, dat er al niet zoveel banen zijn en dat je bij meer organisaties dus ook meer versnippering krijgt. En of dat nou leuk is is ook maar de vraag... En dat de KNAF helemaal niet tegen andere organisaties is zal ik uitleggen. Als je een kartlicentie wil kopen bij de KNAF ga je in feite een contact aan. Simpel gezegd staat er in dat contract dat de KNAF zal zorgen dat je wedstrijden kan rijden op goedgekeurde banen, een aanvullende verzekering hebt, dat de organisatie gecontroleerd wordt, dat er goede en uitvoerbare reglementen, dat je in protest kan welke in behandeling wordt genomen door onafhankelijke sportcommissarissen en als je het daar niet mee eens bent dat je dan in beroep kan bij het College Autosport Rechtspraak, dat er gelicenseerde officials zijn, dat er een goede veiligheidscontrole is en nacontrole enz. Aan de andere kant beloofd de rijder dat hij niet gaat rijden bij een organisatie die niet is aangesloten bij CIK/KNAF. Dit op straffe van intrekking van je licentie. Nou, tot zo ver lijkt me dat niet onredelijk. Nu heeft het Bestuur Sectie Karting besloten hiervan af te wijken voor de nationale rijders. Dat wil zeggen dat je gewoon bij Karting Events kan rijden maar ook bij GK4, Kartclub Eefde en Kart4Fun. Allemaal prima, lang leve de lol. Dus hiermee is het bewijs geleverd dat de KNAF het helemaal niet erg vind dat er meerdere organisaties zijn. Wat erg is dat er allemaal onwaarheden over de KNAF worden geschreven. Dat het een geldverslindend orgaan is…onzin! Geen van de BSK bestuursleden worden betaald en vergaderen in hun vrije tijd om de kartsport in zo goed mogelijke banen te lijden. De KNAF doet juist goede dingen zoals het begeleiden van talenten in het KNAF Talent First programma, opleiden van officials en op een zo goed mogelijke manier de veiligheid te waarborgen.
Dat een organisatie die onder de CIK organiseert niet kan samen werken met een organisatie die dat niet is hoef ik hopelijk niet uit te leggen. En dat is nou precies wat er ging gebeuren met Kartclub Kerpen en NAB. De NAB heeft tot halverwege dit jaar een KNAF organisatie licentie gehad maar is door de KNAF ingetrokken. Ik ga nu niet helemaal uitleggen hoe en wat maar de KNAF is hiermee niet over één nacht ijs gegaan. Als je aansluit bij een club moet je je ook aan de regels houden en als je dat dan keer op keer niet doet dan is het beter om niet meer bij die club te horen. Zo werkt het niet alleen bij de KNAF maar ook bij de Bridgeclub om de hoek. Toen er publicaties kwamen dat er een samenwerking zou zijn tussen Kerpen en de NAB heeft de KNAF hun collega’s bij de DMSB er op gewezen dat de NAB niet meer in het bezit is van een KNAF organisatie licentie. Zo ga je als collega’s met elkaar om en daarbij is er natuurlijk genoeg overleg onderling tussen de CIK leden van verschillende landen. Dat de DMSB toen kartclub Kerpen op de hoogte heeft gebracht dat zij niet samen mogen werken met een niet CIK organisatie kan je de KNAF niet kwalijk nemen. Dat dit nu alleen Dhr van Kampen wordt aangerekend is te kort door de bocht. Dhr van Kampen doet goed werk binnen de regels die opgesteld door CIK en KNAF. Ik betreur het dat er zoveel lieden op dit forum zijn die wel de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Mocht je iets willen weten praat dan niet een ander na maar mail het BSK. Ik sta er persoonlijk voor in dat je een keurig antwoord krijgt. Vaak niet meteen maar wel snel!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2013 12:02 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Bedankt voor je uitgebreide reactie Len! Ik denk dat je hiermee een helehoop verduidelijkt hebt. Ik wil er erg graag op reageren omdat er een hoop vragen en opmerkingen in me op kwamen.

Citaat:
Simpel gezegd staat er in dat contract dat de KNAF zal zorgen dat je wedstrijden kan rijden op goedgekeurde banen, een aanvullende verzekering hebt, dat de organisatie gecontroleerd wordt, dat er goede en uitvoerbare reglementen, dat je in protest kan welke in behandeling wordt genomen door onafhankelijke sportcommissarissen en als je het daar niet mee eens bent dat je dan in beroep kan bij het College Autosport Rechtspraak, dat er gelicenseerde officials zijn, dat er een goede veiligheidscontrole is en nacontrole enz. Aan de andere kant beloofd de rijder dat hij niet gaat rijden bij een organisatie die niet is aangesloten bij CIK/KNAF. Dit op straffe van intrekking van je licentie. Nou, tot zo ver lijkt me dat niet onredelijk.


Zeker niet onredelijk, absolute professionaliteit! Keurig.

Maar een paar regels verder schrijf je dit:
Citaat:
Wat erg is dat er allemaal onwaarheden over de KNAF worden geschreven. Dat het een geldverslindend orgaan is…onzin!


Het lijkt mij dat alle voordelen die je beschrijft juíst heel veel geld kosten. Men kan dan wel op vrijwillige basis werken maar juist de genoemde punten kosten toch veel geld? Als rijder wil ik helemaal niet mee hoeven betalen aan al die punten. De helft vind ik onnodig.

Ik zou nu zeggen ja, de KNAF is een geld verslindende organisatie. Wat kost dat allemaal wel niet en wie betaald dat is de kort door de bocht gedachte. Wellicht is het dan de KNAF zelf aan te rekenen dat zij hierover geen transparate informatie voorziening hebben. Want was ik correct geinformeerd geweest, zoals ik nu al iets meer ben, had ik beter geweten.

Dan lees ik het volgende:
Citaat:
De KNAF doet juist goede dingen zoals het begeleiden van talenten in het KNAF Talent First programma, opleiden van officials en op een zo goed mogelijke manier de veiligheid te waarborgen.

Heel goed! Een lovenswaardig initiatief... maar laten we eerlijk zijn, bovenstaande is toch ook gewoon hierop van toepassing? Gaat een bult geld in zitten.

Waarom lees ik nooit over alle hulp die de KNAF heeft geboden aan maar door zeurende mileu/geluidsconflicten omtrend de hand vol kartbanen die Nederland heeft. Waarom zet de KNAF zich niet in voor de karter in het algemeen? Iets wat bijvoorbeeld de KNMV wel doet. Daar zijn wij allemaal bij gebaat toch?

Goed. Dan lees ik over de NAB. Duidelijk, als je je niet aan je contract houdt volgen er consequenties. Dat is bij iedereen op het werk ook zo. Eens!
Maar, nu reageert u op onterechte berichtgeving van anderen. Waarom kan ik kan nergens de correcte berichtgeving van de KNAF vinden? In feite blijft dus ook hier de KNAF weer in gebreke in de informatie voorziening. Logisch toch dat iemand na een contract breuk geen lieve dingen over de andere deelnemer van het contract zegt? Als je na 10 jaar zou scheiden en je vrouw nam de helft, je kinderen en je huis mee dan zou je toch ook geen positieve dingen over haar zeggen? Maar. Heeft het nut om elkaar dan nog in de weg te zitten? Nee. Echter lijkt het daar nu wel op.

Dus wellicht doet Dhr. van Kampen een goede job... maar vergeet hij in zijn functie een paar belangrijke puntjes?

Nogmaals. Puike uiteenzetting. Hartelijk dank daarvoor!

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2013 10:55 am 

Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm
Berichten: 275
Citaat:
De KNAF doet juist goede dingen zoals het begeleiden van talenten in het KNAF Talent First programma, opleiden van officials en op een zo goed mogelijke manier de veiligheid te waarborgen.


Ik ben geen wedstrijd rijder, maar had een vraag/opmerking over het KNAF talant First. Zojuist heeft een beetje google'en mij geleerd dat de kart sectie ook hun KNAF Talent First programma heeft. Mijn ervaring met KNAF Talent First op het circuit is wat minder eerlijk gezegd. In mijn ogen komen er vaak winnaars uit die dat extra duwtje in de rug echt niet nodig hadden. Hier zitten al ouders achter die zo veel geld hebben dat ik de meerwaarde van het KNAF talent first niet zie.

Als ik kijk naar een Dennis van de Laar (Vader rijd met SLS, GT3 RSR, eigenaar van verschillende exclusieve auto's, koopt complete teams voor zijn zoon), Steijn Schothorst (Als ik me niet vergis is vader eigenaar van McGregor kleding en zitten ze daar ook niet in over het geld)

Ik bedoel eerlijke winnaar is eerlijke winnaar, maar ik zie de meerwaarde niet om geld te inversteren in jongens die er toch wel zouden komen. Ik hoop eigenlijk dat dit in de kart sectie anders is... Iemand die daar wat over kan roepen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2013 12:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Geld is altijd een positieve kruiwagen, maar niet alleen in de kartwereld :idea:
Als het goed is selecteert men o.b.v. resultaten en potentieel van een rijder; als die nu toevallig ook rijke ouders heeft is dat toeval denk ik.

Neemt niet weg dat als je veel geld ter beschikking hebt, je veel kan trainen - met top materiaal - en eerder op hoog niveau kunt komen rijden ( maar talent zal uiteindelijk onmisbaar zijn).

On topic:
Ik ben het wel eens met de stelling dat versnippering geen goede situatie is, maar een monopolie is ook weer niet gewenst lijkt me. Bottom-line: er zullen altijd meerdere organisaties zijn en ieder heeft zijn voorkeur voor een bepaalde organisatie. En ja, het blijft frustrerend als er dingen gezegd worden die wellicht niet de gehele waarheid zijn of slechts 1 kant van het verhaal dekken, daarin begrijp ik de frustratie van Len (Karting Events) zonder meer.

Het enige dat de kartwereld in NL echt goed zou doen, zou zijn als men iedereen in zijn waarde zou laten en geen onzinnigheden verkondigt en accepteert dat er meerdere wegen naar Rome leiden zonder elkaar zwart te maken :!:

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2013 2:32 pm 

Geregistreerd: di dec 01, 2009 10:59 am
Berichten: 212
Beste Deksels,
Sorry dat ik wat laat reageer maar de tijd ontbrak mij.
Net als elke bond kost ook de KNAF geld. Er is en pand en er zijn mensen in vaste dienst. Maar het KTF programma wordt vooral betaald door subsidie van NOC-NSF en van de FIA. Het geld van de FIA komt van de 100 miljoen boete die de FIA Mclaren heeft opgelegd i.v.m. de spionagezaak tegen Ferrari. Dus de inbreng van de licentiehouder is nul tot nihil. Daar zou de KNAF wat transparanter over kunnen zijn maar tergelijktijd zal dat dan ook weer hoop stof tot discussie geven.
De KNAF doet ook best wel veel voor kartbanen maar vergeet niet dat kartbanen commerciele bedrijven zijn en dat zij zelf de broek op moeten houden. Maar dan zouden ook andere organisaties zich in moeten zetten voor de banen die zij huren en dat zie ik de NAB en GK4 niet zo snel doen...
Nu over de NAB: het was de NAB die hierover naar buiten kwam en met als doel onze voorzitter Dhr. van Kampen en de KNAF te beschadigen. Maar het is niet de NAB die de kwade pier is maar hun voorzitter Dhr. van der Hoek. Deze heeft al jaren een hekel aan de KNAF. Van der Hoek is jaren ook vorzitter geweest van het BSK maar is uit die functie ontheven omdat hij wedstrijleider was van een kartrace op circuit Lelystad. Er is toen een ongeluk gebeurt met een rijder die beide enkels brak. Alleen gebeurde dit op een stuk baan die was toegevoegd en niet was goedgekeurd door de KNAF. Dus KNAF verzekering betaald niet en Van der Hoek wordt aangeklaagd door letselschadebureau van de betreffende rijder. Deze zaak loopt 15 jaar en van der Hoek is al een paar keer in het ongelijk gesteldt maar weet elke keer hier beroep over aan te tekenen. (verhaal in een notendop!)
Ik ben het met je eens dat de KNAF sneller en beter moet reageren maar de KNAF is nog niet zo in de sociale media. Daar komt wel langzaam verandering in. Vergeet ook niet dat heel veel mensen wel met veel plezier bij de KNAF karten en dat het maar een handjevol rijders zijn die negatief zijn en dat ook uitte. Maar het is zeker niet zo dat de KNAF niet wil reageren uit een soort arrogantie. Ze hebben het gewoon niet gelezen. En of ze plubliekelijk willen reageren is ook maar de vraag. Maar als je een vraag stelt of iets wil weten kan je altijd de KNAF mailen. Ik ga er vanuit dat er altijd geantwoord wordt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2013 2:47 pm 

Geregistreerd: di dec 01, 2009 10:59 am
Berichten: 212
Beste Red Bull,
Kart en autosport zijn geen eerlijke sporten. Dat ben ik met je eens. Want heb je een ruim budget (lees rijke papa) dat kan je betere spullen kopen en veel meer trainen. Maar ja, daar valt niets aan te doen. Dat is niet iets van nu maar altijd al zo geweest. In het KTF programma wordt niet geinvesteerd in banden en benzine maar meer aan begeleiding, de fysieke kant, media training en hoe je om moet gaan met druk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2013 2:58 pm 

Geregistreerd: di dec 01, 2009 10:59 am
Berichten: 212
Beste Wilfred,
Het is juist prima dat er onder de NK een serie zoals de GK4 is waar je met je viertakt kart kan rijden. Niets mis mee. Ik vindt het wel jammer dat hun reglement afwijkt van die van ons zodat het duur wordt om een NK te gaan rijden omdat je dan bijvoorbeeld anderen banden nodig hebt. Maar het is niet de GK4 waar ik me aan stoor maar alleen aan Reinders die alleen maar bezig is om rijders juist niet bij ons te laten rijden. Die onwaarheden naar buiten brengt en coureurs verkeerd voorlicht. En zolang dat gebeurt zal ik me blijven verzetten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2013 3:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
Berichten: 611
Woonplaats: Belgie
Ik denk dat heel de autosport gewoon om geld draait, je kan talent met bakken hebben, maar als je je niet in de kijker kan rijden door op je 4de te starten en later met goed materiaal een BK/NK te kunnen meerijden kom je er gewoon niet.

_________________
http://kartinfo.webs.com/
Birel 2008 - Gx390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David