Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2005 4:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
Beste Kartvrienden!!

Aanstaande zondag, 25 september, is de volgende racedag van de 4-Takt Kartclub Twente! In de klassen 200cc junior, Worldformula B&S, 390 licht, 390 zwaar, Formula TKM en de Open Klasse wordt weer gestreden voor de punten van het clubkampioenschap 2005.

Ik verzoek iedereen die die dag mee wil doen in de Huurkartklasse om zich vóór donderdag bij mij op te geven! Deelenemers aan de andere klassen kunnen zich gewoon zondag om 08.30 uur aanmelden op het circuit!


tom.steverink@planet.nl of tel. 06-53366177.

Ook als je nog inlichtingen wilt over aanvangstijden, kosten etc.

Tot zondag??


Tom Steverink

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2005 5:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
PS voor meer info www.kartclubtwente.nl

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2005 3:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Zo naast de huurkart werd er ook nog met wedstrijdkarts geracet. Dus hierbij ook ff kort verslagje van mijn mijn ervaringen :-)

Zaterdag kon ik helaas niet trainen met de TKM dus zondag meteen aan de bak.

Zondag ochtend tegen alle verwachtingen in regende het! Nu hadden we daar niet op gerekend maar Gerard Roelink van TKS had nog een set Vega regenbanden liggen dus kon ik toch starten! Top.

De 1e 2 races waren door loting ivbm een falend tijdwaarnemingssyteem. Race 1 startte ik van pole. Hierom was ik blij omdat ik lang niet in de regen had gereden en bridgestone (de beste regenband) gewend was. Gelukkig kreeg ik samen met Jos van TKS een uitstekende setup voor elkaar en wist race 1 te winnen.

Race 2 werd de start opstelling omgedraaid en startte ik vanaf de laatste plaats. In de TKM deden er maar 5 mee, maar goed.. kom maar es naar voren! Na een perfecte start lag ik na bocht 1 op p2! De eerste paar ronden had ik een heftig gevecht met Christiaan Wendland die uitkomt in de ICC B:B en na een paar keer stuiverwisselen kwam ik er wederom goed naast. We reden echter in middels op slicks op een opdrogende baan waar je naast de lijn moeilijk kon aanremmen. Hij zag me niet en ik werd over zijn achterwiel gelanceerd. Na snel een 180 te draaien in het gras stond ik weer in de goede richting en kon ik als 4e verder. De laatste ronden liep ik hard in op het kopgroepje, en 1 van de rijders verloor de macht over het stuur en vloog er af. Een 3e plaats was dus mijn deel.

De finale startte ik op p2, en uiteraard wilde ik winnen. Na een snelle start, bleek de nr1 een probleem te hebben en viel achter me weg. In de loop van de eenvoudige race liep ik steeds verder weg en won met een straatlengte voorsprong \:D/

Al met al een enerverend weekend, met idd wat organisatorische probleempjes. Dat mag echter de pret niet drukken :-) En ik wil hierbij dan natuurlijk Jos en Gerard van TKS kartracing bedanken voor de fantastische hulp en BRM kart! Want deze werd deze keer werderom door hem beschikbaar gesteld. :LL

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2005 4:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Rik, Gefeliciteerd......

L8ter

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2005 5:44 pm 

Geregistreerd: wo maart 23, 2005 2:43 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Enschede
Hier ook ff een raceverslagje van mij.

Jammer dat de tijdwaarneming het niet deed, maar daar is verder niks aan te doen. De oplossing had ik geen problemen mee.

Mijn eerste manche, op regenbanden op de natte baan, lag ik na 2 bochten als laatste, k zat nogal in het geduw en gedruk, en viel dus terug. Ik was de hele tijd met 3 andere jongens in gevecht, en was op een gegeven moment hun alle 3 voorbij, toen mijn ketting eraf liep!! :(
Ik ben snel uit de kart gesprongen, en kon hem er nog opleggen. Maargoed, je ligt dan al snel 2 ronden of meer achter.

De 2e manch verliep wel een stuk beter! De baan was opdrogend, maar iedereen reed nog wel op regenbanden. Ik mocht vanaf de 4e plek starten, en kwam goed weg. In de eerste ronde meteen iemand ingehaald, en toen op jacht naar Maarten, die op dat moment 2e reed.
Na een paar ronden zat ik er vlak achter, en in de hairpin kon ik hem mooi binnendoor steken, en lag ik 2e. Alleen na een paar ronden pakte Maarten mij weer terug, en lag ik weer 3e. Maarten haalde de nummer 1 ook nog in, waarna ik daarna op jacht kon. Ik kwam wel steeds dichterbij maar de race was niet lang genoeg. Uiteindelijk dus 3e geworden!! (Beste resultaat in een race tot nu toe :D)

De 3e manche reed ik ergens in het middenveld.. Toen G*dver weer de ketting eraf liep.. :( Weer snel erop gezet, maar dat is geen pretje als alles zo heet is.. pff..
Uiteindelijk oorzaak bleek een vlag in de ketting. Want alles was met een lasertje recht gezet, alles stond in lijn dus daar lag het niet aan. De ketting zelfs was dus ietsjes krom, en loopt ietsjes heen en weer, zoals een vlag die dus zachtjes wind vangt.. ;)

Het was dus een slechte dag, maar wel met een persoonlijk record. Kreeg hier en daar nog wat complimentjes van dat ik met mijn oude kartje zo ver vooraan reed! :D Was erg leuk om te horen, en daar doe je het natuurlijk wel voor :D

Nu ga ik mijn kart maar eens schoonmaken, want een dag in de regen rijden word ie niet veel mooier van.

Groeten (Ohjah.. uiteindelijke klassement, 8e van de 9, maar daar hebben we het maar niet over.. ;))


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David