Auteur |
Bericht |
the duke
|
Geplaatst: do jan 20, 2011 10:07 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: vr jan 21, 2011 7:38 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Super goed
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Bram Harpe
|
Geplaatst: za jan 22, 2011 10:17 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 20, 2010 10:12 pm Berichten: 31
|
Volgens mij een slecht idee om wedstrijden binnen wedstrijden te gaan organiseren. Nog even en we hebben wedstrijden per leeftijd per merk kart frame vrouwen klassement per gewicht Dit leid tot versnippering terwijl de 4 takt de handen in elkaar moet slaan. voordeel kan zijn dat iedereen elke wedstrijd wel ergens winnaar in kan worden. En iedereen met bekers naar huis gaat
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: za jan 22, 2011 10:28 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Ik ben het helemaal met Bram eens, we hebben een prachtig startveld met verschillende fabrikanten, door dit te beperken tot één fabrikant in dit geval Wenko (SA250) haal je gelijk een van de mooiste eigenschappen uit de competitie. Volgens mij rijden ze zelfs in de Formule 1 met meerdere fabrikanten, niet iedereen rijdt met een Ferrari, Renault, Mercedes of Cosworth, en dat is juist een van de belangrijkste redenen dat de competitie op de voet gevolgd wordt, en zo succesvol is. Bovendien "dwing" je een fabrikant alert te blijven en te te innoveren in het produkt als je een competitie hebt met meerdere merken. Door je op een "single-brand" competitie te richten, ontsla je jezelf van ontwikkeling en investering in je produkt. Door de inspanning van diverse rijders, importeurs en fabrikanten hebben we eindelijk weer een echte koningsklasse 4-takt racing waar we allemaal trots op mogen zijn, laten we het niet op deze manier versnipperen en weggooien.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: za jan 22, 2011 10:40 pm |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
Ik wou de bal niet opgooien maar ik vindt het een heel slecht idee, ik zie dan ook niet de toegevoegde waarde van deze competitie. Daarnaast denk ik dat dit niet positief is voor de ontwikkeling van de 4-takt wereld. Ik ben dan ook totaal geen voorstander van deze overbodige competitie ook al rijden wij met een SwissAuto 250
groetjes Stephan
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za jan 22, 2011 10:55 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Citaat: Bovendien "dwing" je een fabrikant alert te blijven en te te innoveren in het produkt als je een competitie hebt met meerdere merken. Door je op een "single-brand" competitie te richten, ontsla je jezelf van ontwikkeling en investering in je produkt. Daar heb je inderdaad een heel goed punt, kijk maar wat er met de Rotax Max gebeurd is. Aan die motor is de afgelopen 10 jaar amper iets gebeurd...
|
|
Omhoog |
|
|
Bram Harpe
|
Geplaatst: za jan 22, 2011 10:57 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 20, 2010 10:12 pm Berichten: 31
|
Dat de beide oganisaties hier mee akkoord gaan kan ik niet begrijpen.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: za jan 22, 2011 11:10 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Laten we even op de reakties van Len en/of Casper en Ben wachten, het lijkt mij ook niet in hun belang dat de door hen opgezette competities gebruikt of misbruikt gaan worden door een op zich zelf staande competitie. Het hoeft ook niet door KE of GP4 geiniteerd te worden, als ik tegen iedereen met een Vampire zeg: "ga twee wedstrijden rijden bij Len, en twee wedstrijden bij Casper en Ben, degene met de meeste punten wint een nieuwe motor". Hoef ik zelf geen energie en geld te steken in het opzetten en begeleiden van een organisatie, terwijl het overkomt alsof ik een competitie organiseer. Bovendien heb je door een niet constant deelnemersveld ook nog eens te maken met een ongewenste verschuiving van de puntentelling voor de "vaste rijders" gedurende het gehele seizoen.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Bram Harpe
|
Geplaatst: za jan 22, 2011 11:19 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 20, 2010 10:12 pm Berichten: 31
|
Je slaat de spijker op z'n kop alex64..
|
|
Omhoog |
|
|
DarkBlade
|
Geplaatst: zo jan 23, 2011 1:44 am |
|
Geregistreerd: di mei 25, 2010 4:32 pm Berichten: 20 Woonplaats: Oss
|
Citaat: Dit leid tot versnippering terwijl de 4 takt de handen in elkaar moet slaan. Als swissauto rijder vind ik dit een mooi initiatief en zie dit ook niet als versnippering van de 4takt markt (juist omdat het om een cup gaat binnen al bestaande competities). Het totaal aantal deelnemers binnen de KNAF en GP4 zal gewoon exact gelijk blijven wanneer enkele huidige swissauto deelnemers besluiten deel te nemen aan deze competitie. Daarnaast zou je je ook nog af kunnen vragen of versnippering uberhaupt slecht is (maar dat is een andere discussie)..... Citaat: Ik ben het helemaal met Bram eens, we hebben een prachtig startveld met verschillende fabrikanten, door dit te beperken tot één fabrikant in dit geval Wenko (SA250) haal je gelijk een van de mooiste eigenschappen uit de competitie. Hoezo veranderd het startveld met verschillende fabrikanten dan met de komst van de Swissauto cup binnen de KNAF en GP4 competities? Naar mijn weten verschijnen gewoon nog steeds dezelfde fabrikanten aan de start. Persoonlijk zie ik dit gewoon als een mooie mogelijkheid om naast het deelnemen aan een al bestaande competitie nog extra kans te maken op het winnen van een motorblok. Een goed iniatief dus!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo jan 23, 2011 3:48 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: Aan die motor is de afgelopen 10 jaar amper iets gebeurd... En das één van de redenen van het succes van de klasse. Het is aan de ene kant jammer dat de diversiteit bij een zogenaamde "Mono Brand" klasse zoals ze het noemen. Aan de andere kant kan het ook zeker een voordelen hebben. Er bestaat nogsteeds geen viertakt moter die goede betrouwbaarheid combineert met een lange onderhoudsinterval, lage onderhoudskosten en aantrekkelijke prijs. Die moter had er al lang kunnen zijn, als bijvoorbeeld een Swissauto 29 PK zou hebben, en er verder geen VT250's nodig zijn. Voor Swissauto is er dan geen concurrentie van TechF1, Vampire, GM, Oral, er is geen enkele reden om de ontwikkeling van de moter te richten op het behalen van meer vermogen om de concurrentie te verslaan. Alle ontwikkeling kan dus gaan zitten in het verbeteren van de betrouwbaarheid, productieproces, en gelijkheid van de motoren (das bijvoorbeeld de enige ontwikkeling die Rotax doet). Er was al een goed begin met de Biland, dat ging eigenlijk pas echt mis met de komst van concurrentie die met zijn allen in het nog veelste kleine VT250 vijvertje gingen vissen. Overigens heb ik soms het idee dat er geen interesse bestaat om een moter te ontwikkelen die betaalbaar is en een revisie interval van meer dan 50 uur heeft, ivm het mislopen van de inkomsten door het plegen van onderhoud en de verkoop van onderdelen. Maar goed, das allemaal niet echt direkt van toepassing op dit topic. Ik denk dat de cup binnen de cups op zich wel een idee is om het interesse voor zo'n single brand cup te polsen, zonder daarbij meteen een eigen kampioenschap te hoeven starten. Toch denk ik ook dat de nadelen die Alex al beschreven heeft toch zeker ook wel iets zijn waar rekening mee gehouden moet worden. Misschien is het beter om de reeds ingeslagen weg toch eerst nog even te volgen zonder experimenten, en pas wat nieuws te proberen als de VT250 vijver wat groter geworden is.
|
|
Omhoog |
|
|
rocket ron
|
Geplaatst: zo jan 23, 2011 3:44 pm |
|
Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm Berichten: 242 Woonplaats: maartensdijk
|
Citaat: Volgens mij een slecht idee om wedstrijden binnen wedstrijden te gaan organiseren.
Nog even en we hebben wedstrijden per leeftijd per merk kart frame vrouwen klassement per gewicht Dit leid tot versnippering terwijl de 4 takt de handen in elkaar moet slaan.
voordeel kan zijn dat iedereen elke wedstrijd wel ergens winnaar in kan worden. En iedereen met bekers naar huis gaat
op gewicht zou ik niet erg vinden..............rij ik helemaal alleen in de baan
_________________ vrk swiss-auto '09
|
|
Omhoog |
|
|
quik dave
|
Geplaatst: ma jan 24, 2011 9:22 am |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
of ik fan van ben met al die cupjes laat ik in het midden.
maar dit is wel het "enige" kampioenschap waar je wel een zeer nette prijs krijgt als je kampioen bent...
_________________ http://www.swissauto250.eu for quik dave news
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma jan 24, 2011 10:13 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Yeah right Dave, Als jij en Rik (van Beek) meedoen in de cup is het alleen de vraag wie van jullie tweeen met de motor naar huis gaat, de rest is grofgezegd "veldvulling". Om een heleboel rompslomp te voorkomen zou Rollin Vanmeerhaeghe de motor ook tussen jullie kunnen verloten.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jan 24, 2011 11:03 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ik weet wel iemand die een heel eind zou kunnen komen, maar ja dan moet er wel gesponsoord worden (en dat is niet echt makkelijk geloof ik).
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|