Auteur |
Bericht |
Eddy
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 8:52 am |
|
Geregistreerd: zo nov 08, 2009 8:32 pm Berichten: 91 Woonplaats: regio Nijmegen
|
Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. mengsmering
Ik gebruik zelf al jaren ELF HTX 909. Goede smering maar ook veel koolafzetting Dit in combinatie met Shell V power (ron. 98) Ik rij ICC TM K9B
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 11:35 am |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Heb er verschillende geprobeerd: Fuchs Pro kr2, Shell Advance Racing M (voor de PRD vroeger) en de Racing X (volsynthetische), nu bij Denicol en is toch wel het beste dat ik gehad heb.
Super schone motor, goede smering, motor loopt stuk beter door dan met die fuchs olie (scheelde hem tandwiel kleiner en nog 300rpm meer). Die olie doet het voor mij dus voortreffelijk in men Rotax Max.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 1:08 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
@Tom, wat toevallig dat je denicol verkoopt.
Zelf rij ik momenteel met Fuchs, maar dat vind ik toch een iets wat mindere. Laat naar mijn mening veel roet achter op bv powervalve.
|
|
Omhoog |
|
|
RaVer
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 2:34 pm |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Ik heb zeer goede ervaring met putoline(rs959) Super spul! Powervalve blijft ook mooi schoon.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 3:25 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik verkoop geen Denicol, noch koop ik het bij Tom, maar mijn ervaringen ermee komen wel overeen Wat prestaties betreft merk ik niet veel verschil met Motul (waar ik voorheen meestal mee reed), maar vervuiling is nog minder dan bij Motul.
|
|
Omhoog |
|
|
Vincent
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 4:33 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Tot nu toe zeer goede ervaringen gehad met Putoline RS959, Maar ik ga de volgende keer toch Shell Racing X proberen icm Euro102 (ARAL)
_________________ Jungleboy no more
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 6:05 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik rij al 5 jaar met Castrol A747 nooit problemen mee gehad en weinig koolafzetting ik ree met TM cross nu met icc!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 6:27 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
@Basjuh, Misschien wel heel toevallig, maar misschien ook wel bewust... Denicol hoort thuis in het rijtje met Motul. Aan die twee oliën kan NIETS tippen;) En Motul verkoop ik niet:p
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 6:57 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Je weet dat zodra de fuchs eindelijk op is, er denciol in de kist komt te staan.
|
|
Omhoog |
|
|
Vincent
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 7:06 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
@ Bas, misschien is fuchs een mede oorzaak van de vastloper? Bij mij komt dat spul er niet in, misschien trauma?
_________________ Jungleboy no more
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 7:14 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Die Fuchs is een castor-ester olie. Met andere woorden: gemaakt op basis van de ricinusplant (zoals vb Shell racing m): een dunnere olie die beter is voor bij extreem hoge toerentallen - vb zoals met de oudere 100cc's, maar met toevoegingen van esters (die dan ook weer in de Denicol zitten): mineralen die - de weerstand verlichten in de motor (minder wrijving) - vermenging met benzine ten goede komen - temperatuurschommelingen beter aankunnen (di-esters) - maakt de dunne ricinusolie toch iets dikker
Die Ricine zorgt echter weer voor de koolafzetting enzovoort. Voor 100cc motoren van toen: geen probleem, de zuiger moet er toch om de 8 uur uit (max), maar voor een Rotax, die 40 uur met een zuiger moet doen... (vastzittende zuigerveren).
Maar het moet gezegd worden: deze olie zou wel top zijn voor de oudere generatie motoren, voor nieuwere motoren deugt ze niet. Een synthetisch-ester olie zoals de Motul en Denicol daarentegen wel.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 8:28 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik rijd al jaren met fuchs en heb er nog nooit problemen mee gehad
|
|
Omhoog |
|
|