Auteur |
Bericht |
johns
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 1:17 pm |
|
Geregistreerd: do dec 24, 2009 2:55 pm Berichten: 69
|
Wie heeft er ervaring met tuning van motoren of een goed adres?
Ik wil eigenlijk mijn motor tunen.. andere cilinder en kop erop zodat ik wel altijd weer kan laten zegelen (voorwat dat nog waard is bij een 2007 motor)
Groet
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 1:39 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Misschien handig om erbij te zetten om wat voor motor het gaat...
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 1:49 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
heb het wel toen met mijn scooter cilinders laten doen. DUUR grapje, enorm veel onderhoud. maja meeste karts zijn snel zat. Uit ervaring betekent tunen, meer slijtage, meer onderhoud enz.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 2:00 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Verzegelen mag binnekort alleen nog gebeuren bij een 2009 conform Rotax Max motor. Waar dus de 2009 onderdelen opzitten. Een andere cilinder zal je simpelweg niet gaan lukken want dit mag ook niet. Wel 1 van hetzelfde type maar geen andere.
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 2:02 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Ik vermoed dat johns het over een Rotax Max heeft omdat hij over "zegelen" spreekt? Maar dat ineens even melden is naturlijk wel het beste, kan evengoed een ander type zijn dat verzegeld wordt. In elk geval kan je kort zijn in verband met het tunen en nadien terug verzegelen. Als zo'n blok nadien terug in originele staat gebracht wordt met het oog op terug verzegelen zal je wel rekening moetenhouden dat dat verzegelen wel wat kost.
|
|
Omhoog |
|
|
johns
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 2:11 pm |
|
Geregistreerd: do dec 24, 2009 2:55 pm Berichten: 69
|
Het gaat om een Rotax Max sr inderdaad........ Alleen de kop lakken schijnt al veel te schelen..?!?
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 2:43 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Ik weet niet wie je dat verteld heeft, maar daar zal je heus niet harder van gaan. Hooguit dat het kopje wat warmer wordt!
|
|
Omhoog |
|
|
Jurgen#21
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 3:23 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
De kop van mijn wedstrijdblok is ook gelakt, maar dat is alleen gedaan om telaten zien van welke tuner hij afkomt. En wil je je blok laten tunen en zo laten tunen dat hij binnen de reglementen valt om telaten verzegelen kost dat veel geld, en je schiet er niet zoveel mee op.
_________________ Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 5:35 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Vraag maar aan Kay Simons dat is de beste die ik ken op het gebied van Tuning van Rotax max www.simonskart.nl
|
|
Omhoog |
|
|
johns
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 5:47 pm |
|
Geregistreerd: do dec 24, 2009 2:55 pm Berichten: 69
|
@ Vincent inderdaad lakken heeft geen zin... ik was weer eens te snel / te gehaast.. ik kijk tussen de bedrijven door regelmatig op de site vandaar! Ik bedoelde Vlakken.......
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 8:32 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Ik zou zelf als recreant lekker met een standaard blokje gaan rijden. Veel mensen gaan daarmee de fout in. Vaak is het veel vermogen, maar wat is vermogen zonder een goede en ervaren coereur?
Het beste om te doen John, is lekker veel trainen met je huidige motor. En later over 1 of 2 jaar eventueel kijken naar Tunen of afstelling.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 8:50 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Afstelling mag ook al eerder naar gekeken worden natuurlijk, samen met veel trainen levert dat meestal inderdaad meer tijdwinst op dan tunen. Vind je niet veel meer in je rijstijl of je afstelling, en is de beperkende factor dus voornamelijk het vermogen van je moter dan kan je altijd nog ervoor kiezen om hem te laten tunen. Soms is het handiger om een andere moter te kiezen dan om een Max te gaan tunen. De revisieinterval wordt sowieso korter, dus een tweedehands KF2 blokje is dan soms ook een optie.
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: vr maart 19, 2010 6:50 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
wat ook vaker gedaan word een DD2 cilinder verbouwen, brengt ook 3PK
|
|
Omhoog |
|
|
johns
|
Geplaatst: vr maart 19, 2010 8:33 am |
|
Geregistreerd: do dec 24, 2009 2:55 pm Berichten: 69
|
Ja klopt allemaal jongens maar met mijn gewicht mag er echt wel wat pk's bij... ik ben nl nog al lang en dus wat zwaarder dan de gemiddelde karter. 95kg zeg ik altijd en mijn vriendin zegt dat het 98 is.. maar goed we zullen zien. De 28e gaan we weer lekker rijden in Bergehmn als het een beetje weer is tenmiste.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr maart 19, 2010 9:37 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
johns....
ik heb jarenlang Rotax Max gereden en ik weeg ook 94kg en ben niet eens lang. Ging allemaal goed en behoorlijk leuke tijden gereden.. Uiteraard is er geen beginnen aan als je jou tijd gaat vergelijken met iemand die 70 kg weegt (dus 25kg minder), nou dan moet je heel wat tunen om dat terug te winnen. Althans.. mij is het nooit gelukt, maar toch rij ik geen 2 sec. langzamer, het zit bijna altijd binnen de 1 sec. Dus.......... lekker gaan toeren met je Rotax Max, betrouwbaar, snel en heel veel genieten..
suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|