Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 7:54 pm 

Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm
Berichten: 10
Heren,

Ik heb sindskort een kart gekocht. Het blok is een IAME v5403. Bij de verkoper starte hij nog, thuis ook, maar na 100 meter gereden te hebben was hij compleet verzopen. Nou is mijn vraag, hoe stel ik de carburateur af? Het is een Walbro Carburateur

Hier een fototje. Waar dienen de twee schroefjes voor? :roll: Dus die ene met dat staafje erdoorheen, en die andere die je met een schroevendraaier moet doen.

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 8:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik ben het afstellen van de Walbro carburateur alweer een beetje vergeten, maar de schroef met het staafje is voor het verstellen van de hoofdsproeier, en de andere voor de onderuitsproeier.
Het slangetje moet trouwens wel aangesloten zijn op die nippel op het onderblok.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 8:09 pm 

Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm
Berichten: 10
Van dat slangetje weet ik, maar heel het onderblok zit vol met benzine ;) Dus dat moet ik er eerst uit halen.

Wat bedoel je met de onderuitsproeier? Dient die voor het stationair draaien? En, hoe moet ik hem afstellen? :O

Mvg, Jorn


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 8:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Even Walbro intikken in de zoekfunctie en je komt vanalles tegen:
http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3646
http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1384

De onderuitsproeier is niet voor het stationair draaien, daar is de schroef voor met dat veertje eraan.

Welke mengverhouding gebruik je, is de bougie nog goed, allemaal dingen waar je ook even op moet letten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 8:25 pm 

Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm
Berichten: 10
Bougie vonkt redelijk, maar er komt voor de zekerheid toch een nieuwe in. Mengverhouding is dacht ik 1:20.

Ik neem aan dat er met die minuten word bedoelt hoeveel je de schroef verdraaid?

Gr, Jorn


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 8:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ja, eerst helemaal dichtdraaien, en dan weer opendraaien.

De mengverhouding is niet verkeerd, dat zal het probleem niet zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 8:31 pm 

Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm
Berichten: 10
Moet ik dat met beide schroefjes doen? En weet je toevallig in welke buurt ik moet zitten met een 100cc IAME V5403?

In elk geval bedankt voor de hulp!!:)

Gr, Jorn


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 8:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ja beide schroefjes, en zoals beschreven in de topics die ik hierboven gepost heb, die basisafstelling zou ook voor jouw blokje goed moeten zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 8:54 pm 

Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm
Berichten: 10
super!:) Bedankt!

Gr, Jorn


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 9:00 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
mengverhouding 1:18
het schroefje dat het dichtst bij je cilinder zit die je met de schroevendraaier op 1 1/4 slag open zetten

de grote stelschroef 3/4 slag open zetten.
vervolgens de motor warmrijden en de grote stelschroef indraaien tijdens het rijden tot hij het mooiste doorloopt in toeren en vervolgens weer een klein beetje los. je zal op ongeveer 35 minuten uitkomen denk ik.
haal als je hier mee aan het stellen bent wel even regelmatig de bougie eruit om te kijken of hij niet te arm staat . ( bougie wit ) als dit gebeurd loopt hij je gegarandeerd stuk. De bougie moet licht bruin zijn.

Let er wel goed op dat je de afstelling van de hoge toeren stelschroef direct weer moet veranderen/controleren als de buitentemperatuur veranderd.

ps.

op de foto lijkt je carburateur flink vuil, en het mebraam is lijkt ook al flink verouderd. als ik jou was zou ik eerst is beginnen met de carb goed te reinigen en er een revisie setje in te zetten +/- 18 euro.



Gr. Reinier


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 9:20 pm 

Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm
Berichten: 10
Kijk, hier heb ik wat aan!

Bedankt voor het duidelijke verhaal, hoop datik er verder mee kom ;)

Gr, Jorn


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 9:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
en de grote stelschroef indraaien tijdens het rijden tot hij het mooiste doorloopt in toeren en vervolgens weer een klein beetje los.

Ik zou de grote stelschroef eerst uitdraaien tot hij belabberd doorloopt (zogenaamde viertakten), en dan weer voorzichtig indraaien tot ie mooi doorloopt in toeren, en dan inderdaad weer een klein beetje los.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2008 11:00 am 

Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm
Berichten: 10
Wat voor benzine gebruik je er trouwens voor, euro 95 neem ik aan? Aangezien de compressie niet bizar hoog is?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2008 4:22 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik rijd altijd vpower 100

en in nederland altijd 98 tanken detonatie komt nogal eens voor bij karten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2008 4:51 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Citaat:
Ik zou de grote stelschroef eerst uitdraaien tot hij belabberd doorloopt (zogenaamde viertakten), en dan weer voorzichtig indraaien tot ie mooi doorloopt in toeren, en dan inderdaad weer een klein beetje los.


dat zei ik ook :-k
Beginnen op 3/4 slag open is te rijk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David